ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Αν και κυριαρχεί στον χώρο των τροφίμων εδώ και 158 χρόνια, η Nestle περνάει μία από τις πιο δύσκολες περιόδους της ιστορίας της. Παραδόξως όχι από κάποιον ανταγωνιστή, αλλά από τη στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινές επιλογές, εν μέρει και λόγω της σαρωτικής επίδρασης του Ozempic στους παχύσαρκους ασθενείς.
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ο Μαρκ Σνάιντερ, τέως CEO στην εταιρεία αποχώρησε με ταχείες διαδικασίες, καθώς είχε προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια των υπολοίπων στελεχών. Οι πωλήσεις της εταιρείας βρίσκονταν σε μία απογοητευτική τροχιά, οι μετοχές της τον τελευταίο ένα χρόνο έχουν χάσει πάνω από το 19% της αξίας τους και ο ίδιος ο Σνάιντερ είχε χάσει την εμπιστοσύνη της επιχείρησης.
Η απειλή των φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας
Η κατάσταση δεν ήταν πάντα τόσο τραγική για την εταιρεία, που είχε καταγράψει ένα εντυπωσιακό ρεκόρ την περίοδο της πανδημίας, εκμεταλλευόμενη την παραμονή των πελατών της στο σπίτι. Οι μετοχές της έφτασαν το peak το 2022, κι έκτοτε βρίσκονται σε καθοδική τροχιά.
Παρά το προφίλ της εταιρείας, η οποία διαθέτει πολλά brands, τα οποία θεωρούνται υγιεινά σνακς, η Nestle έχει μπει στο στόχαστρο πολλών αναλυτών, μιας και αντιμετωπίζει μία ξαφνική απειλή.
«Εκτός από τα βραχυπρόθεσμα προβλήματα που αφορούν τον πληθωρισμό και το καταναλωτικό αίσθημα, υπάρχουν υπαρξιακά ερωτήματα για τον κλάδο», δήλωσε ο Kevin Dreyer, συν-επικεφαλής επενδύσεων αξίας της Gabelli Funds, η οποία κατέχει μετοχές της Nestle. «Πώς θα αντιμετωπίσουν τα GLP-1 και πόσο μεγάλος παράγοντας θα είναι αυτά στη μελλοντική κατανάλωση», αναρωτιέται, αναφερόμενος στις ραγδαίες αλλαγές που έχει επιφέρει στη διατροφή η νέα τάση στη φαρμακοβιομηχανία που αφορά τα φάρμακα κατά της παχυσαρκίας.
Σκευάσματα όπως το Ozempic, Wegovy αλλά και το αμερικανικό Zepbound έχουν καταφέρει να επιφέρουν σημαντική μείωση βάρους σε εκατοντάδες χιλιάδες ασθενείς, χάρη στη δραστική τους ουσία που μειώνει την όρεξη.
Η στροφή των καταναλωτών σε μία πιο υγιεινή διατροφή είναι ένα μέρος της απειλής. Η μειωμένη όρεξη των πελατών απειλεί να χτυπήσει ακόμα και το υγιεινό προφίλ που εδώ και χρόνια αναπτύσσει η εταιρεία.
Βέβαια, ο κλάδος του φαγητού βρίσκεται εδώ και μήνες σε αναβρασμό, με πολλές εταιρείες να προσπαθούν να συνδέσουν τα προϊόντα τους με πιο υγιεινές συνήθειες, χωρίς απαραίτητα να έχουν πείσει τους επενδυτές ότι δεν κινδυνεύουν οι πωλήσεις τους.
O νέος CEO
Σε αυτό το απογοητευτικό κλίμα ο 62χρονος Laurent Freixe αντικατέστηκε τον Σνάιντερ σε μία εσωτερική μετακίνηση, από την οποία ευελπιστούν στελέχη και μέτοχοι ότι μπορεί να ανατραπεί η πορεία της εταιρείας.
Το πρώτο πράγμα που έκανε ο νέος διευθύνων σύμβουλος ήταν να χαμηλώσει τις προσδοκίες των μετόχων, αναφέροντας ότι ο στόχος για τις πωλήσεις φέτος έχει ήδη αναθεωρηθεί πτωτικά.
Έχοντας τελειώσει με τα κακά νέα, έχει καταφέρει να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον της αγοράς καθώς πολλά ζητήματα παραμένουν ανοιχτά για την εταιρεία. Από μία σειρά σκανδάλων και λανθασμένων επιλογών που κόστισαν ακριβά μέχρι την έξοδο από brands, οι επόμενες κινήσεις του βρίσκονται στο μικροσκόπιο.
Ένα σενάριο για παράδειγμα είναι η πώληση των παγωτών Haagen Dazs ή ακόμα κι ένα μέρος ή ολόκληρο το μερίδιο που έχει η Nestle στην εταιρεία καλλυντικών L’Oreal, με στόχο την επένδυση σε νέα περιουσιακά στοιχεία, όπως η BellRing Brands που παράγει πρωτεϊνούχα ροφήματα.
Μία δοκιμασμένη φόρμουλα
Με επενδυτές και στελέχη σε ανησυχία, η Nestle με την επιλογή του Freixe αποφάσισε να επιστρέψει στις ρίζες της: όρισε νέο διευθύνοντα σύμβουλο έναν άνθρωπο εκ των έσω.
Ο Freixe, ο οποίος ξεκίνησε από τη Nestle Γαλλίας και διηύθυνε τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές δραστηριότητες, ήταν ένας από τους κορυφαίους υποψήφιους όταν επιλέχθηκε ο Schneider πριν από οκτώ χρόνια, όμως τότε η Nestle είχε περιθώρια πειραματισμού και επέλεξε να σπάσει τη δοκιμασμένη φόρμουλα του διορισμού εκ των έσω.
Σε αντίθεση με τον Σνάιντερ, του οποίου το υπόβαθρο ήταν στα φαρμακευτικά προϊόντα, ο Freixe μιλάει τη γλώσσα των καταναλωτικών αγαθών.
Μέχρι στιγμής η ιδιότητά του ως insider λειτουργεί ως πλεονέκτημα.
Διαβάστε επίσης:
Meta: Περιορίζει τις στοχευμένες διαφημίσεις για να συμμορφωθεί με την ΕΕ
Netflix: 70 εκατομμύρια χρήστες παρακολουθούν τώρα εκπομπές με διαφήμιση
Κατάρ: Νέος CEO στο κρατικό fund QIA των 510 δισ. δολαρίων