ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η μετοχή της Nestle σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο από το 2009, αφού η αύξηση των πωλήσεων της μεγαλύτερης βιομηχανίας τροφίμων στον κόσμο ήταν μεγαλύτερη από τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα, στο τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,7% σε οργανική βάση, ανακοίνωσε την Πέμπτη η κατασκευάστρια εταιρεία του καφέ Nespresso και των σοκολατοειδών KitKat, πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για ανάπτυξη περίπου 2%. Για το σύνολο του έτους, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,2%.
Τα αποτελέσματα αποτελούν ένα πρώτο βήμα προς την ανάκαμψη παρά το δύσκολο περιβάλλον, δήλωσε ο αναλυτής της Vontobel, Jean-Philippe Bertschy σε σημείωμά του.
Η μετοχή σκαρφάλωσε έως και 6,7% στις συναλλαγές στην Ελβετία, ενισχυμένη εν μέρει από την ανακούφιση ότι η διοίκηση διατηρεί τους οικονομικούς της στόχους, μετά από πολλαπλές προειδοποιήσεις πέρυσι. Ωστόσο, εξακολουθεί να καταγράφει απώλειες 14% τους τελευταίους 12 μήνες.
Ο διευθύνων σύμβουλος Laurent Freixe, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι τον Σεπτέμβριο μετά την αιφνιδιαστική απομάκρυνση του Mark Schneider, επιδιώκει να αναζωογονήσει την υποτονική ανάπτυξη της Nestle με τη βοήθεια υψηλότερων διαφημιστικών δαπανών και την εστίαση σε ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες.
Για να απελευθερώσει κεφάλαια για επενδύσεις, η Nestle ανακοίνωσε ότι θα επιδιώξει την εξοικονόμηση τουλάχιστον 2,5 δισ. ελβετικών φράγκων (2,7 δισ. δολάρια) επιπλέον έως το 2027.
Η κατασκευάστρια εταιρεία Nescafe δήλωσε ότι έχει ήδη εξασφαλίσει περίπου 300 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα σε μειώσεις κόστους φέτος. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των εξοικονομήσεων προήλθε από τις προμήθειες, ενώ το υπόλοιπο από τη λειτουργική αποτελεσματικότητα, δήλωσε ο Freixe στους δημοσιογράφους.
Η Nestle επανέλαβε τις προβλέψεις της για βελτίωση της οργανικής αύξησης των πωλήσεων το 2025. Είπε επίσης ότι το βασικό περιθώριο κερδοφορίας θα είναι τουλάχιστον 16% φέτος, από 17,2% πέρυσι, καθώς επενδύει στα εμπορικά της σήματα.
Υπό τον Schneider, η Nestle βασίστηκε στις υψηλότερες τιμές για να προωθήσει τις πωλήσεις κατά την πρόσφατη περίοδο πληθωρισμού, ωθώντας τους αγοραστές να στραφούν σε φθηνότερες μάρκες. Έκτοτε η εταιρεία δυσκολεύεται να τους κερδίσει πίσω.
Οι παραγωγοί τροφίμων παλεύουν τώρα με την εκτίναξη του κόστους του καφέ, το οποίο έχει υπερδιπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο εν μέσω κακών καιρικών συνθηκών στη Βραζιλία και το Βιετνάμ, και του κακάο. Οι τιμές του καφέ θα αυξηθούν λίγο περισσότερο από το αναμενόμενο τον Νοέμβριο, δήλωσε ο Freixe στους δημοσιογράφους.
Ενώ οι υπάρχουσες συνταγές, όπως αυτές των KitKats δεν θα αλλάξουν, τα νεότερα προϊόντα θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν μεγαλύτερο ποσοστό μπισκότων ή γκοφρέτες για να μετριάσουν το υψηλό κόστος του κακάο, πρόσθεσε ο Freixe.
Για να εξασφαλίσει τη μελλοντική ανάπτυξη, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας διπλασιάζει τις προσπάθειές του σε τομείς όπως η μακροζωία, η υγεία των γυναικών και η αυξανόμενη τάση στη διαχείριση του βάρους.
Για τους χρήστες φαρμάκων για την απώλεια βάρους, επενδύει σε λύσεις υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες και θρεπτικά συστατικά για μάρκες όπως η Boost και η Vital Pursuit.
Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Νοέμβριο τα σχέδια της για τον διαχωρισμό των εμπορικών σημάτων εμφιαλωμένου νερού, όπως τα Perrier και Acqua Panna, σε μια αυτόνομη επιχείρηση – μια κίνηση που θα μπορούσε να αποτελέσει προοίμιο για πώληση ή απόσχιση.
Ωστόσο, ο Freixe απέκλεισε την Πέμπτη το ενδεχόμενο πώλησης της επιχείρησης.
Διαβάστε επίσης:
Κίνα: Διαψεύδει τη CIA – Δεν σχετίζεται το Ινστιτούτο στη Γουχάν με τη δημιουργία του Covid-19
Coca Cola HBC: Άλμα εσόδων 13,8% το 2024 και μέρισμα 1,03 ευρώ η μετοχή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ferrero: «Γλυκό» άλμα τζίρου κατά 8,9% παρά τις πληθωριστικές πιέσεις
- Ηλεία: Απόπειρα ανθρωποκτονίας – Άντρας πυροβολήθηκε στο κεφάλι έξω από το σπίτι του
- Λιβάνιος: ‘Ερχεται η ηλεκτρονική ψήφος – Επίσημη 1η στις αυτοδιοικητικές εκλογές, το 2028
- Τάκης Οικονομόπουλος: Το τελευταίο αντίο στον μεγάλο τερματοφύλακα του Παναθηναϊκού
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)