Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Νέο πεδίο μάχης η ενέργεια για Public – Κωτσόβολο

Πάνος Γερμανός, Επιχειρηματίας Public-Olympia - Γιάννης Βασιλάκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος

Πάνος Γερμανός, Επιχειρηματίας Public-Olympia - Γιάννης Βασιλάκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος

Στο πεδίο της ενέργειας με φόντο την εξοικονόμηση ενέργειας μεταφέρεται ο ανταγωνισμός των μεγάλων παικτών στο λιανεμπόριο ηλεκτρικών και οικιακών συσκευών. Η πράσινη μετάβαση και η έμφαση στον εξηλεκτρισμό με την ενεργειακή αποδοτικότητα σε πρώτο πλάνο δημιουργούν ευκαιρίες και μια νέα αγορά δισεκατομμυρίων ευρώ. Μόνο για αναβαθμίσεις κτιρίων μέσω των προγραμμάτων εξοικονόμησης έχουν γίνει μέχρι τώρα δράσεις που ξεπερνούν τα 2 δις, ευρώ.

Ενας από τους πλέον σημαντικούς παράγοντες για την επίτευξη των στόχων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης είναι ο κτηριακός τομέας.

O ετήσιος ρυθμός ανακαίνισης κτιρίων κατοικίας την περίοδο 2025-2030 θα ανέλθει σε 68 χιλιάδες ετησίως. Αντίστοιχα, την περίοδο 2031-2040 ο ετήσιος ρυθμός ανακαίνισης θα μειωθεί σε 64 χιλιάδες ανακαινίσεις, ενώ σημαντική αύξηση αναμένεται να επιτευχθεί την περίοδο 2041-2050 στις 83 χιλιάδες με σκοπό την απανθρακοποίηση του οικιακού τομέα.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση έχει η προώθηση αποδοτικών συστημάτων θέρμανσης και ψύξης και η οποία  αποτελεί βασική πολιτική προτεραιότητα για την επίτευξη των στόχων  σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του κελύφους των κτιρίων. Ενώ προτεραιότητα δίνεται και στην ευρεία εγκατάσταση υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Δυναμική αγορά για την Κωτσόβολος

Σε αυτό το περιβάλλον, ο ισχυρότερος παίκτης στον κλάδο, η Κωτσόβολος έχοντας περάσει πλέον στον έλεγχο της ΔΕΗ, έχει ήδη τοποθετηθεί στην αγορά με ολοκληρωμένες λύσεις ενεργειακής απόδοσης.

Η Κωτσόβολος διαθέτει μία ευρεία γκάμα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών προϊόντων εστιάζοντας στην προώθηση και εγκατάσταση συσκευών που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας (φωτοβολταϊκά συστήματα, αντλίες θερμότητας, ηλιακούς θερμοσίφωνες, προϊόντα ηλεκτροκίνησης και συσκευές Smart Home).

Έχοντας ως βασικό μέτοχο τη ΔΕΗ η βεντάλια των ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών ανοίγει ακόμη περισσότερο, καθώς η ένταξή της στον κορυφαίο ενεργειακό όμιλο της χώρας δίνει τη δυνατότητα στη ΔΕΗ στο πλαίσιο της πελατοκεντρικής στρατηγικής να  χτίσει  μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες της, μέσω ενός υφιστάμενου και ισχυρού δικτύου καταστημάτων και logistics, αξιοποιώντας παράλληλα ένα κορυφαίο brand για προϊόντα γύρω από το σπίτι και επιπλέον συνέργειες όπως δίκτυο εγκαταστατών, τηλεφωνικά κέντρα κ.λπ. για την επίτευξη καλύτερης εμπειρίας του πελάτη.

Σε θέση… μάχης και το Public

Θέση μάχης έχει πάρει πλέον το Public η εταιρεία λιανεμπορίου του ομίλου Olympia, συμφερόντων Πάνου Γερμανού, διεκδικώντας μερίδιο από την μεγάλη πίτα που δημιουργείται στην αγορά από τον εξηλεκτρισμό.

Η εταιρεία, η οποία στις αρχές του χρόνου προχώρησε στην τροποποίηση του καταστατικού της προκειμένου να παρέχει υπηρεσίες που σχετίζονται με την ενέργεια, από την προώθηση, πώληση, αγορά, παραγωγή και εν γένει εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου μέχρι την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σχετικών με την ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου διαθέτει ήδη στους καταναλωτές τις πρώτες επιλογές για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος.

Αντλίες θερμότητας, φωτοβολταϊκά συστήματα και λύσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εντάσσονται πλέον στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και λύσεων που παρέχει η αλυσίδα στους καταναλωτές.

Και στις τρεις περιπτώσεις παρέχεται ευέλικτος τρόπος πληρωμής, εξειδικευμένη υποστήριξη στην εγκατάσταση ή και στη συντήρηση και ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση:

«Τροφοδότης» της αγοράς τα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας

Τροφοδότη της αγοράς εκτός των άλλων αποτελούν και τα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας. Και ήδη προ των πυλών είναι προγράμματα ύψους 500 εκατ. ευρώ.  Στο πλαίσιο αυτό έρχεται δεύτερος κύκλος για το «Ανακυκλώνω- Αλλάζω θερμοσίφωνα» με τους επιλάχοντες του πρώτου προγράμματος να αποτελούν σε πρώτη φάση τη δεξαμενή για το νέο πρόγραμμα προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ, «Εξοικονομώ» για ευάλωτα νοικοκυριά με προϋπολογισμό 125 εκατ. ευρώ,  πρόγραμμα αντικατάσταση Συστημάτων Θέρμανσης με αντλίες θερμότητες, προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ και ένα νέο «Εξοικονομώ» ύψους 110 εκατ. ευρώ στο οποίο δεν θα υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια.

Διαβάστε επίσης:

Σπριντ του Σάμι Φάις με Under Armour και UGG

Το σχέδιο του Νίκου Λαβίδα για να «πατήσει γκάζι» η ΑΒ Βασιλόπουλος

Isomat: Επενδυτικό πλάνο 23,5 εκατ. ευρώ και one stop shop για τις ενεργειακές αναβαθμίσεις