ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Εντείνεται ο προβληματισμός στην αγορά για το ανοδικό ράλι των πρώτων υλών, το κόστος των οποίων έχει εκτοξευθεί από την αρχή του έτους.
Οι επιπτώσεις στις τελικές τιμές των προϊόντων τρομάζουν τους επιχειρηματίες, οι οποίοι προσπαθούν να διαχειριστούν την κατάσταση και να αποτρέψουν περαιτέρω κύμα ανατιμήσεων που θα έπληττε την κατανάλωση. Πράγμα όχι εύκολο, με δεδομένη την πίεση που ασκεί και η σημαντική άνοδος του ενεργειακού κόστους. Το καμπανάκι του κινδύνου χτύπησε ακόμη μια φορά μέσα σε λίγο διάστημα η Jumbo, η οποία σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες δήλωσε ανήσυχη και τόνισε πως «η κατάσταση αντί να σταθεροποιείται και σταδιακά να επανέρχεται σε βιώσιμα επίπεδα, χειροτερεύει».
Μάλιστα, χρησιμοποίησε ιδιαίτερα σκληρή γλώσσα για τις πρακτικές των εταιρειών logistics που διαχειρίζονται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων αλλά και για τους κρατικούς παράγοντες διεθνώς, οι οποίοι όπως είπε δεν «επιχειρεί ουσιαστική παρέμβαση για να σπάσει το άτυπο καρτέλ». Εκτίμησε δε πως εάν δεν υπάρξει θεαματική μεταβολή της κατάστασης, τότε πέραν του 2021 και το 2022 θα αποτελέσει μια εξίσου χαμένη χρονιά με όρους 2019.
Παρόμοια αγωνία εξέφρασε και η βιομηχανία Παπουτσάνης, η οποία με αφορμή τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2021 στάθηκε στη σημαντική αύξηση των τιμών των πρώτων υλών που χρησιμοποιεί η εταιρεία και των μεταφορικών από και προς χώρες του εξωτερικού. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η διοίκηση της εταιρείας μετακύλησε την απότομη αύξηση του κόστους σε πελάτες, ιδιαίτερα στις κατηγορίες των παραγωγών προϊόντων για τρίτους και βιομηχανικών πωλήσεων σαπωνωμαζών.
Τρόπους να αντιμετωπίσει την κατάσταση επεξεργάζεται και ο ισχυρός άνδρας των Jumbο, Απόστολος Βακάκης, δουλεύει ακατάπαυστα ώστε τελικά και να μην αλλοιώσει τον χαρακτήρα και τις αρχές που πρεσβεύει το Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν αλλά και η εταιρεία να μείνει πιστή έναντι των μετόχων- συνεταίρων της διατηρώντας την πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο.
Προς αυτή την κατεύθυνση, συνεχίζει να αναζητά εναλλακτικές πηγές για την προμήθεια προϊόντων, πέραν της Κίνας. Ένα σχέδιο που προτίθεται να ενεργοποιήσει εάν διατηρηθεί επί μακρόν η πίεση που υφίστανται οι τιμές των πρώτων υλών. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως στο «στόχαστρό» του θα πρέπει να βρίσκονται η Τουρκία και το Ισραήλ, όπου το κόστος παραγωγής είναι ιδιαίτερα δελεαστικό σε σχέση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται και κάποια άλλη χώρα.
Διαβάστε επίσης:
Jumbo: Αύξηση 10% στις πωλήσεις 7μήνου – Πυρά Βακάκη για άτυπο καρτέλ στις μεταφορές
ΓΣΕΒΕΕ: Οι τιμές βασικών προϊόντων ακολουθούν συνεχή άνοδο
Η «απότομη… προσγείωση» της Jumbo και οι «χρησμοί» Βακάκη στη Γ.Σ