Έντονη κινητικότητα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στον τομέα των LR1 tankers, με ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες να εμπλέκονται σε αγορές αλλά και σε πωλήσεις μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων.

Πούλησε η Golden Energy του Β. Ρέστη

Την πρώτη της μεγάλη κίνηση στην αγορά των «μεγάλων» πραγματοποίησε η ναυτιλιακή εταιρεία Fusion Trade. Η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη, όπως όλα δείχνουν, προχώρησε στην αγορά ενός πλοίου από το στόλο της ναυτιλιακής εταιρείας Golden Energy Marine, συμφερόντων του Βίκτωρα Ρέστη.

Σύμφωνα με το tradewinds, ναυλομεσίτες από όλη την Ευρώπη είναι σίγουροι πως η Fusion αγόρασε το LR1 tanker Energy Century (χωρητικότητας 70.201-dwt και κατασκευής 2003 στα ναυπηγεία Hyundai) έναντι 9,3 εκατ. δολαρίων.

Το δεξαμενόπλοιο είχε κάνει τον Μάρτιο τον ετήσιο δεξαμενισμό του και παράλληλα είχε περάσει και από την απαραίτητη επιθεώρηση. Όσον αφορά την παράδοση στην καινούργια του εταιρεία, αυτή φαίνεται να ήταν εξαιρετικά γρήγορη, καθώς το International Ships Register (IHS) έχει ήδη καταγράψει την αλλαγή ιδιοκτησίας και δείχνει ότι το πλοίο μετονομάστηκε σε Fusion Energy.

Βίκτωρ Ρέστης
Βίκτωρ Ρέστης, επικεφαλής Golden Energy

Πέρα από το νέο απόκτημά της, η Fusion Trade έχει ακόμη δύο μικρά tankers μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου,  χωρητικότητας 6.500-dwt και 12.000-dwt.

To tanker που αποχωρίστηκε η ναυτιλιακή που ελέγχει ο κ. Ρέστης ήταν το παλαιότερο του στόλου. Πλέον η Golden Energy αριθμεί 12 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου τα οποία είναι κατασκευασμένα μεταξύ του 2004 και του 2008.

Δεύτερη αγορά LR1 μέσα σε ένα χρόνο για τη Benetech

Σε νέες business προχώρησε η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Benetech Shipping, της οποίας ηγούνται οι Γιώργος και Βασίλης Μιχαήλ, προσθέτοντας στον στόλο της το tanker Advance Victoria (χωρητικότητας 74.995-dwt και κατασκευής 2006 στα ναυπηγεία Minami Nippon).

Η ναυτιλιακή αγόρασε το LR1 δεξαμενόπλοιο από την ιαπωνική εταιρεία ΜOL, έναντι 13,5 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με ελληνικές ναυλομεσιτικές πηγές.

Ο κ. Βασίλης Μιχαήλ,
Deputy Managing director της Benetech Shipping

Αυτή είναι η δεύτερη κίνηση της εταιρείας μέσα σε ένα χρόνο. Τον Απρίλιο του 2017,  η Benetech είχε αγοράσει, για 17 εκατομμύρια δολάρια, το αδελφό πλοίο του Advance Victoria, το Georgia M (χωρητικότητας 74.998-dwt και κατασκευής 2007 στα ναυπηγεία Minami Nippon -ex. Fortune Victoria-). Η κίνηση αυτή ήταν η πρώτη της ναυτιλιακής στον τομέα του LR1.

Η διαφορά των 4,5 εκατομμυρίων μεταξύ των δύο αγορών δείχνει το πόσο έχουν πέσει οι τιμές στην αγορά των second hand δεξαμενόπλοιων.

Εφόσον οριστικοποιηθεί το deal, ο στόλος της Benetech θα φτάσει για πρώτη φορά, από την ίδρυση της το 2005, τα 10 πλοία.

Έλληνας εφοπλιστής αγόρασε δύο tankers της Mercator

Στον στόλο Έλληνα πλοιοκτήτη εντάχθηκαν δύο δεξαμενόπλοια τύπου LR1 που πούλησε η γερμανική ναυτιλιακή εταιρία Mercator Navigation.

Σύμφωνα με ναυλομεσίτες το King Duncan (χωρητικότητας 73.720- dwt και κατασκευής 2008) καθώς και το King Darius (χωρητικότητας 73.634-dwt κατασκευής 2007) εξαγοράστηκαν από Έλληνα εφοπλιστή.

Η τιμή και για τα δύο πλοία εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε στα 28 εκατομμύρια δολάρια.

Το LR1 tanker King Duncan (χωρητικότητας 73.720-dwt και κατασκευής 2008)

Στα ίδια επίπεδα κινήθηκε και η πώληση των άλλων τριών πλοίων της εταιρείας, των Hellespont Protector (χωρητικότητας 73.821-dwt και κατασκευής 2007) και Hellespont Promise (χωρητικότητας 73.669-dwt και κατασκευής 2007), που κατασκευάστηκαν το 2007, και του Hellespont Pride (χωρητικότητας 73.727-dwt και κατασκευής 2006), πουλήθηκαν στα 42 εκατομμύρια δολάρια.

Οι αρμόδιοι της Mercator Navigation δεν έχουν κάνει προς το παρόν κανένα σχόλιο για τη νέα πώληση. Η εταιρεία μέχρι πρότινος είχε στο στόλο της έξι τάνκερ τύπου LR1, ενώ διαθέτει ακόμη handysizes και containerships.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Τσάκος: Ποια είναι η εταιρεία που αγόρασε τα δύο τάνκερ suezmax της TEN

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Κεφάλαια 111 εκατ. ευρώ στα ταμεία της GasLog Partners

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Στα σκαριά η μεγάλη επιστροφή του Λεωνίδα Κορμπέτη;