Σε γραμμή συνεχούς ανανέωσης βρίσκεται ο στόλος του ΟΑΣΘ με την ανακοίνωση του ηλεκτρονικού ανοιχτού διαγωνισμού, για την προμήθεια 50 αρθρωτών, ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία αναμένεται να βγουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης έως τον Ιούνιο του 2026.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πιστό στον στόχο του για την πλήρη ανανέωση του στόλου στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έως το 2027, ανακοίνωσε νωρίτερα την Πέμπτη 24 Απριλίου 2025 τον διαγωνισμό, ο οποίος εκτός από τα 50 λεωφορεία -τα οποία θα είναι 18 μέτρων- περιλαμβάνει και 25 φορτιστές.

1

Η προμήθεια των λεωφορείων θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με την εκτιμώμενη αξία της σύμβασης να ανέρχεται στο ποσό των 46,5 εκατομμυρίων ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Κριτήριο ανάθεσης της Σύμβασης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας – τιμής.

Οι προδιαγραφές των νέων λεωφορείων

Τα 50 λεωφορεία θα είναι απολύτως σύγχρονα, με τέσσερις θύρες. Θα είναι προσβάσιμα για τους ανθρώπους με αναπηρίες, θα έχουν αυτονομία τουλάχιστον 200 χιλιομέτρων, θα είναι χαμηλού δαπέδου και θα διαθέτουν σύστημα κλιματισμού. Επίσης, θα μπορούν να μεταφέρουν κατ’ ελάχιστον 118 άτομα και θα έχουν τουλάχιστον μία θέση για ΑμεΑ.

«Έχουμε θετικές εξελίξεις στον ΟΑΣΘ και στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Από σήμερα, έχει αναρτηθεί ο διαγωνισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την προμήθεια 50 ηλεκτρικών, αρθρωτών λεωφορείων για την πόλη μας», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, προσθέτοντας ακολούθως: «Φυσικά θα είναι ολοκαίνουρια και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Μετά τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που κυκλοφορούν από τα μέσα του 2024 στην πόλη, είναι σειρά να παραλάβουμε τα 50 ηλεκτρικά αρθρωτά λεωφορεία. Θα ενταχθούν στις γραμμές κορμού και θα εξυπηρετούν τις πολυπληθείς συνοικίες της πόλης, οι οποίες δεν εξυπηρετούνται από το μετρό. Προβλέπεται, μετά τις διαγωνιστικές διαδικασίες, να τα παραλάβουμε τον Ιούνιο του 2026, σε 15 μήνες από σήμερα…Η αναβάθμιση του ΟΑΣΘ συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς. Αλλάζουμε τα πάντα στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Δημιουργούμε νέες συνθήκες, νέα δεδομένα».

Να σημειωθεί ότι στο αντικείμενο της προμήθειας συμπεριλαμβάνεται και η κατάρτιση Έκθεσης Εγκατάστασης των φορτιστών βραδείας φόρτισης στα αμαξοστάσια της Θεσσαλονίκης, όπως επίσης και όλα τα εγχειρίδια, τα τεχνικά έγγραφα και οι εικονογραφημένοι κατάλογοι εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, τη λειτουργία, τη συντήρηση, τη γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων, των παρελκομένων, καθώς και του βιβλίου «ιστορικού» του κάθε οχήματος.

Το χρονοδιάγραμμα της ανανέωσης του στόλου του ΟΑΣΘ

Με στόχο την πλήρη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μέχρι το 2027, ο ΟΑΣΘ εφοδιάζεται συνεχώς με νέα λεωφορεία.

Ειδικότερα, τον Μάρτιο του 2024 είχαν τεθεί σε κυκλοφορία 110 ηλεκτρικά λεωφορεία. Από την 1η Ιανουαρίου του 2025 έχουν προστεθεί 159 οχήματα μέσω χρονομίσθωσης. Τα 41 από αυτά είναι καινούρια. Από τα 41 λεωφορεία τα 15 είναι 12μετρα και εξυπηρετούν τις γραμμές 33 και 39, ενώ τα υπόλοιπα 26 είναι 9μετρα. Τα μισά 9μετρα έχουν ήδη τεθεί στην κυκλοφορία, ενώ τα υπόλοιπα 13 θα βγουν σταδιακά. Συνεπώς ήδη στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν περί τα 300 λεωφορεία.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να τρέξει νέος διαγωνισμός για 125 λεωφορεία.

Να σημειωθεί δε, ότι τη Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025 ανακοινώθηκε από τον ΟΣΕΘ ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο με σχετική πράξη του Ζ’ Κλιμακίου ενέκρινε σύμβαση-γέφυρα για το συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, η σύναψη σύμβασης μεταξύ του ΟΣΕΘ και της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ εγκρίθηκε και τέθηκε άμεσα σε εφαρμογή για την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου αστικής συγκοινωνίας. Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση, η ΚΤΕΛ ΑΕ έχει την υποχρέωση να κυκλοφορεί καθημερινά 182 λεωφορεία πραγματοποιώντας παραπάνω από 1.500 δρομολόγια ημερησίως για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κυρίως της περιαστικής ζώνης της Π.Ε. Θεσσαλονίκης. Η διάρκεια της σύμβασης είναι από 16.04.2025 έως τα τέλη 2025 με κόστος 29.684.346 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Όσον αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό, ήδη έχουν προσληφθεί 190 άτομα με οκτάμηνη σύμβαση, που έχει ήδη ανανεωθεί. «Μετά από 12 χρόνια ήρθαν 190 άτομα, σε δύο δόσεις. Πρώτα οι 150 και έπειτα οι υπόλοιποι 40», αναφέρουν πηγές του ΟΑΣΘ δηλώνοντας ικανοποίηση με αυτή την εξέλιξη. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αναμένεται να γίνουν ακόμα 205 προσλήψεις.

Διαβάστε επίσης:
Σιδηρόδρομος: Όλες οι αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο του Κωνσταντίνου Κυρανάκη

Κυρανάκης – Οδηγοί ταξί: Συνεχίζεται η «μάχη» για τις λεωφορειολωρίδες

Χιονάτη: Η χρυσή ιστορία πίσω από την πιο αποτυχημένη live action ταινία που «πληγώνει» τη Disney