Νέες συμμαχίες δημιουργούνται μεταξύ κατασκευαστικών εταιρειών και funds καθώς ετοιμάζονται να λάβουν «θέσεις μάχης»  ένα μήνα πριν να κατέβουν στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φέρεται να βρίσκεται σε επαφή με δύο ξένα funds, ενώ ανοικτό μένει το ενδεχόμενο να συμμετάσχει στο σχήμα και η Γαλλική Egis.

Ο Γαλλικός Όμιλος είχε αποτελέσει το “δυνατό χαρτί” για την επικράτηση της κοινοπραξίας στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Όσον αφορά στους άλλους διεκδικητές της Αττικής Οδού:

  • Οι Όμιλοι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ ακολουθούν την συνταγή της μεταξύ τους συνεργασίας με μία σημαντική αλλαγή, ωστόσο. Όπως έχει ήδη διαρρεύσει η Egis, η οποία συμμετέχει με ελάχιστο ποσοστό (0,04%) στην υφιστάμενη κοινοπραξία, που έχει αναλάβει την Αττική Οδό, δε φαίνεται να συνομιλεί με τους δύο Ομίλους, οι οποίοι στρέφονται πάλι προς Γαλλία μεριά, καθώς γίνεται λόγος για το κολοσσό της Ardian.
  • Από την άλλη πλευρά ο Όμιλος Mytilineos δοκιμάζει και αυτός τις ίδιες δυνάμεις του χωρίς να συμπράττει με άλλον Έλληνα κατασκευαστή αλλά φέρεται να είναι σε επαφές με τη γαλλική Vinci με την οποία είχε συνεργαστεί για την υποβολή προσφοράς για την Εγνατία Οδό.
  • Νέος παίκτης στις οδικές παραχωρήσεις  αναδεικνύεται ο Όμιλος Κοπελούζου, ο οποίος συνομιλεί με το αυστραλιανό Fund Macquarie. Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω Fund είχε βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, προσφέροντας 1,3 δισ. για την απόκτηση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.
  • Η συμμετοχή της Intrakat στον διαγωνισμό  φαίνεται να μην προχωράει προς το παρόν, καθώς δεν υπάρχει κατασκευαστικό αντικείμενο.  Φυσικά, η εταιρεία βλέπει σημαντικές business στον κομβικό οδικό άξονα για τις μετακινήσεις στην Αττική και μαζεύει τις δυνάμεις της για τους διαγωνισμούς που πρόκειται να προκηρύξει το Υπουργείο Υποδομών και αφορούν στις επεκτάσεις προς Ραφήνα, Λαύριο και Ελληνικό.

Tι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός

Το φυσικό αντικείμενο της υπό δημοπράτησης παραχώρησης, η οποία θα έχει διάρκεια 25 ετών, και έχει εκπονηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ αφορά τη συντήρηση και τη λειτουργία του οδικού άξονα, χωρίς να περιλαμβάνει κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή τις τρεις επεκτάσεις.

Συγκεκριμένα, ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο από τον Οκτώβριο του 2024, καλείται να ανταπεξέλθει στη λειτουργία, τη συντήρηση, τη βελτίωση και την εμπορική εκμετάλλευση του οδικού άξονα.

Επίσης, στην παραχώρηση περιλαμβάνονται επενδύσεις «πράσινου» και «τεχνολογικού» χαρακτήρα. Σε αυτές εντάσσονται η συντήρηση και η βελτίωση της Αττικής Οδού, αλλά όχι οι επεκτάσεις της.

Επιπλέον, ο παραχωρησιούχος καλείται να προβεί σε τεχνικές εργασίες, έργα συντήρησης και βελτιώσεις που θα χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες για «green and smart environments».

Το τίμημα ρεκόρ

Ο εν λόγω διαγωνισμός έχει σχεδιαστεί από το ΤΑΙΠΕΔ με Διευθύνοντα Σύμβουλο το Δημήτριο Πολίτη, ο οποίος σε παλαιότερες δηλώσεις του στο mononews.gr δεν έχει κρύψει τις βλέψεις του για ένα τίμημα που θα «σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ».

Μάλιστα, ο Δημήτριος Πολίτης λαμβάνοντας υπόψη την εξέλιξη των πρόσφατων διαγωνισμών για την Εγνατία Οδό και το ΔΕΔΔΗΕ εκτιμά πως το ύψος της προσφοράς για την Αττική Οδό μπορεί να αγγίξει και τα δυόμιση δισεκατομμύρια ευρώ.

Δομικό, δε, στοιχείο του διαγωνισμού για την Αττική Οδό είναι η έλλειψη κατασκευαστικού αντικειμένου, το οποίο «ανοίγει» την πόρτα και στα διεθνή Funds. Μάλιστα, το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά πως όσα περισσότερα Funds εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το τίμημα για την παραχώρηση.

Επίσης, τα οικονομικά κριτήρια που έχει θέσει το ΤΑΙΠΕΔ για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό, οδηγεί τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες στην αναζήτηση επενδυτών με γερά πορτοφόλια από το εξωτερικό.

Διαβάστε επίσης

Δημήτρης Πολίτης (ΤΑΙΠΕΔ) στο mononews: Άνω των 2 δισ. το τίμημα για την Αττική Οδό, κτυπούν το έργο και ξένα funds

Αττική Οδός: Zυμώσεις Ελλήνων κατασκευαστών και διεθνών funds – Πώς θα «σπάσει» το φράγμα των 2,5 δισ.

ΤΑΙΠΕΔ: Ξεκινά επίσημα ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό – Πότε «κλειδώνουν» οι μνηστήρες