Αντιμέτωπα με ένα μεγάλο δίλημμα είναι τα ανεξάρτητα brands ομορφιάς: να πουλήσουν ή όχι στην Amazon;
Ο «γίγαντας» του ηλεκτρονικού εμπορίου θα λανσάρει τον Ιούνιο ένα «Ανεξάρτητο Κατάστημα Ομορφιάς», το οποίο θα περιλαμβάνει σειρές προϊόντων για την περιποίηση της επιδερμίδας και καλλυντικών που δεν πωλούνται σε άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως των Ulta, Target ή Walmart, αναφέρουν πηγές με γνώση των σχεδίων της εταιρίας.
Μία θέση στην αγορά της Amazon προσφέρει την ευκαιρία σε ανερχόμενα brands ομορφιάς να μπουν στη μεγαλύτερη ηλεκτρονική αγορά του πλανήτη, η οποία απευθύνεται σε εκατομμύρια πιθανούς πελάτες. Για την Amazon – η οποία έχει ήδη ένα online «πάγκο» για πολυτελή brands προϊόντων ομορφιάς – το νέο αυτό κατάστημα αποτελεί μια ευκαιρία να καταξιωθεί και στην ηλεκτρονική αγορά προϊόντων ομορφιάς. Σύμφωνα με την Coresight Research, η Amazοn ήταν η μεγαλύτερη online εταιρία λιανικής πώλησης στην αμερικανική αγορά, με μερίδιο 35,5% στις online πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς το 2016.
Ωστόσο, δεν είναι όλα τα brands πρόθυμα για κάτι τέτοιο. Η Amazon συχνά κατευθύνει τους πελάτες στο φθηνότερο προϊόν και οι εταιρίες δίνουν πραγματικό πόλεμο για τις τιμές. Κάποιες εταιρίες ομορφιάς φοβούνται, επιπλέον, ότι μπορεί να «χαθούν» ανάμεσα στο πλήθος των εταιριών που «συρρέουν» στις δημοφιλείς κατηγορίες.
«Η Amazon με πλησίασε πριν από μερικούς μήνες ρωτώντας με αν θα ενδιαφερόμουν… Τους απέρριψα λίγο νωρίς, γιατί ήξερα πως δεν επρόκειτο να το κάνω», λέει η Alana Rivera, ιδρύτρια της Etta + Billie. «Οι περισσότεροι βλέπουν την Amazon ως τον εύκολο τρόπο να αποκτήσουν τα πάντα όσο πιο φθηνά γίνεται. Δεν θα ήθελα να μπω σε μια ομάδα εκπτωτικών αγαθών», προσθέτει.
Κάποιοι άλλοι λένε ότι είναι δύσκολο να απορρίψει κανείς την τεράστια προβολή που προσφέρει η Amazon. Πολλοί καταναλωτές ανατρέχουν στις ιστοσελίδες της αντί της Google για να ψάξουν για προϊόντα. Τα προϊόντα ομορφιάς βασίζονται στις κριτικές για να κερδίσουν νέους πελάτες και τα προϊόντα που υπάρχουν στην Amazon μπορούν πολύ γρήγορα να κερδίσουν μεγάλο αριθμό θετικών κριτικών και βαθμών.
Άλλος ένας λόγος να μπει κανείς στην Amazon: οι εταιρίες λιανικής πώλησης μπορούν να εκμεταλλευτούν το παγκόσμιο δίκτυο της Amazon και να αποστέλλουν τα αγαθά τους στους πελάτες τους. Μπορεί οι ανεξάρτητες επωνυμίες να πληρώνουν γι’αυτήν την υπηρεσία, ωστόσο αποφεύγουν το κόστος της ενοικίασης δικών τους αποθηκών και την πολυπλοκότητα της διαχείρισης παγκόσμιων αποστολών. Η Amazon αναλαμβάνει επίσης τον εντοπισμό των παραγγελιών, επιστροφές προϊόντων και αιτήματα πελατών, πράγματα τα οποία οι μικρές εταιρίες δεν έχουν τα κατάλληλα μέσα να κάνουν.
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα μικρά brands που πουλούν στην Amazon είναι το γεγονός ότι οι καταχωρίσεις τους μπορεί να χαθούν, λόγω του μεγάλου όγκου των καταχωρίσεων και των πληροφοριών. Τα προϊόντα που χάνονται από την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης εμφανίζουν πτώση στις πωλήσεις, οπότε οι πωλητές πρέπει να διατηρήσουν τις πωλήσεις τους μέσω διαφήμισης εκτός της Amazon.
«Για να επιτύχεις στην Amazon, πρέπει να βρίσκεσαι στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Αλλά για να φτάσεις εκεί, πρέπει να ξοδέψεις πολλά χρήματα για να οδηγήσεις τους πελάτες στις καταχωρίσεις σου… Αν είσαι ένα ανεξάρτητο brand, πώς θα φτάσεις στο σημείο όπου θα πουλάς αρκετά για να ανέβεις στην κορυφή;», λέει χαρακτηριστικά ο James Thomson, συνιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρίας Buy Box Experts και πρώην επικεφαλής των υπηρεσιών της Amazon.