ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η χρηματιστηριακή ξεκινά την κάλυψη της μετοχής της Aegean Airlines και συστήνει υπεραπόδοση (outperform) και τιμή στόχο στα 13 ευρώ (από 9,92 ευρώ σήμερα), με περιθώριο ανόδου από τα τρέχοντα επίπεδα 32%.
«Λόγω του ισχυρού ισολογισμού της, της έμπειρης διοίκησης και της αυξημένης ελκυστικότητας της Ελλάδας ως ασφαλούς τουριστικού προορισμού Covid-19, η εταιρεία έχει καταφέρει να ξεπεράσει με επιτυχία τη χειρότερη κρίση που αντιμετώπισε ποτέ στην ιστορία της η αεροπορική βιομηχανία.
Παρόμοια με τον υπόλοιπο κλάδο της ΕΕ, η Aegean ΑΡΑΙΓ -0,25% 12,07 υπέστη μεγάλες (πάνω από 250 εκατ. ευρώ) καθαρές ζημιές/καθαρές ταμειακές ροές μεταξύ του α’ τριμήνου του 2020 και του α’ τριμήνου του 2021, διαχειριζόμενη, ωστόσο, μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη στη συνέχεια βγήκε από την κρίση ισχυρότερη», συνεχίζει η χρηματιστηριακή.
Η μετοχή της Aegean Airlines ΑΡΑΙΓ -0,25% 12,07 είναι εξαιρετικό «παιχνίδι» στο σταθερό θέμα του ελληνικού τουρισμού. Ως ηγέτης της ελληνικής αγοράς, αναμένει ότι η Aegean Airlines θα είναι ο βασικός ωφελημένος από την ευνοϊκή δυναμική του ελληνικού τουριστικού τομέα (διεθνείς τουριστικές αφίξεις +89% το 2022).
Οι πρώιμες κρατήσεις για το 2023 είναι επίσης πολύ θετικές ιδίως από χώρες εκτός Ευρώπη, όπως οι ΗΠΑ. Ο ΣΕΤΕ αναμένει μια ακόμη καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, με υψηλότερες ταξιδιωτικές εισπράξεις και αφίξεις.
«Πιστεύουμε ότι η Aegean, με βάση την καλά σχεδιασμένη στρατηγική και την έμπειρη διοίκηση, θα συνεχίσει να τα πηγαίνει καλά στο σημερινό περιβάλλον υψηλής χωρητικότητας, αξιοποιώντας τις θετικές τάσεις των αποδόσεων», εκτιμά η χρηματιστηριακή.
Η ανάπτυξη θα συνεχιστεί και φέτος για την Aegean
Η Aegean πραγματοποίησε μια αξιοσημείωτη ανατροπή το 2022 (από τις μεγαλύτερες του κλάδου), καταγράφοντας καθαρά κέρδη 108 εκατ. ευρώ από καθαρές ζημιές 58 εκατ. ευρώ το 2021 και ακόμη και +37% από 78 εκατ. ευρώ το 2019.
Αυτό προέκυψε από την επιτυχημένη αύξηση των θέσεων/αποδόσεων στη διαχείριση και την αξιοσημείωτη μείωση του κόστους, η οποία επέστρεψε κορυφαίο περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας EBIT 11%. «Αναμένουμε ότι η ανάπτυξη θα συνεχιστεί περαιτέρω για τον όμιλο το 2023/24. Για τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) βλέπουμε αύξηση 19%/7% σε ετήσια βάση, με βελτίωση των συντελεστών πληρότητας σε 83,6%/84,4% και μικρή συμπίεση των αποδόσεων κατά 1,5%.»
«Τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου της Aegean (χωρίς μισθώσεις) το 2022 ήταν 260 εκατ. ευρώ, με τις ταμειακές ροές ύψους 106 εκατ. ευρώ (απόδοση 11,9%). Δεδομένης της ισχυρής παραγωγής λειτουργικών ταμειακών ροών, η οποία θα πρέπει να υπερκαλύψει την αναμενόμενη επαναγορά των warrants (το τρέχον κόστος σε μετρητά ανέρχεται σε περίπου 69 εκατ. ευρώ) και την άμεση αγορά 3 αεροσκαφών το 2023- 24 (για να γίνει πιο αποτελεσματική η χρήση μετρητών, να μειωθεί το χρηματοοικονομικό κόστος και να προστατευθεί από τον πληθωρισμό), αναμένουμε ότι η Aegean θα επαναλάβει το γενναιόδωρο μέρισμα από τα φετινά κέρδη φέτος αλλά και τα επόμενα έτη», προβλέπει η χρηματιστηριακή.
«Η Aegean διαπραγματεύεται με έκπτωση 8% περίπου έναντι των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων. Επιπλέον, η τιμή στόχος των 13 ευρώ υποδηλώνει δείκτες αποτίμησης P/E 9,1 φορές και δείκτη EV/EBITDA στις 5,5 φορές, τους οποίους η χρηματιστηριακή τους θεωρεί δίκαιους. Συνολικά, η θετική άποψη για την Aegean βασίζεται στα σταθερά θεμελιώδη στοιχεία της εταιρείας, τις επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη, χωρητικότητα και δρομολόγια, σε συνδυασμό με τις θετικές προοπτικές του κλάδου και την ισχυρή παραγωγή ταμειακών ροών και τον υγιή ισολογισμό, τα οποία αφήνουν περιθώρια για γενναιόδωρες διανομές μερισμάτων (ή ακόμη και επιστροφές κεφαλαίου) στο εγγύς μέλλον», καταλήγει η NBG Securities.
Διαβάστε επίσης:
ΕΚΤΕΡ: Αναλαμβάνει έργα αξίας άνω των €10 εκατ. στο Ελευθέριος Βενιζέλος
Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με Aegean, ΕΛΠΕ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Lamda, και τράπεζες
──────────────────
Εκλογές 2023 – Όλη η επικαιρότητα στο mononews.gr
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Μύκονος: Ο μεγαλοκατασκευαστής και η καταδίκη