ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Φωτιά» πήραν, την περασμένη Παρασκευή, τα τηλέφωνα όλων όσων εμπλέκονται στην διαδικασία πώλησης για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Αιτία η ανακοίνωση της ειδικής διαχείρισης που τρέχει τον διαγωνισμό, για παράταση της διαδικασίας για διάστημα 12 ημερών. Από τις 7 Ιουλίου που είναι προγραμματισμένος για τις 19 Ιουλίου 2021. Μια ανακοίνωση που λίγη ώρα αργότερα «κατέβηκε», με αποτέλεσμα όλοι να προσπαθούν να καταλάβουν τι έχει συμβεί, αφού πληροφορίες αναφέρουν ότι από την διαχείριση έλεγαν ότι δεν έχει δοθεί παράταση.
Από την στιγμή εκείνη και μετά ξεκίνησε ένα γαϊτανάκι συναντήσεων αλλά και τηλεφωνημάτων, και σταδιακά οι πληροφορίες άρχισαν να διαρρέουν τόσο από υπουργικά γραφεία, όσο και μέσα από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Αιτία, της ανακοίνωσης παράτασης, το ενδιαφέρον νέων υποψήφιων επενδυτών, λένε οι διαρροές. Επενδυτών με τεράστιο κύρος αφού περιλαμβάνουν έναν από τους κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές, αλλά και δύο οίκους από το εξωτερικό που εμπλέκονται με το πρόγραμμα των τεσσάρων νέων φρεγατών που θέλει να παραγγείλει η Ελλάδα για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας. Σημειώνεται ότι είτε το σύνολο, είτε τρεις από αυτές θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα, και όπως δείχνουν τα πράγματα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Όσον αφορά την «ανάκληση» της ανακοίνωσης, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν είχε δικαιολογηθεί επαρκώς, με αποτέλεσμα να προκαλέσει την αντίδραση υφιστάμενων ενδιαφερομένων για τα ναυπηγεία, οι οποίοι, αναφέρουν οι πληροφορίες μέσα από τα ναυπηγεία, προειδοποίησαν με νομικές κινήσεις.
Σε κάθε περίπτωση πάντως μια ακόμα ομάδα ενδιαφερομένων, οι επιχειρηματίες ναυπηγοεπισκευής του Περάματος απέστειλαν τελικά επιστολή προς την Ειδική Διαχείριση ζητώντας παράταση του διαγωνισμού, όπως προβλέπει η διαδικασία, προκειμένου να προλάβουν να ετοιμαστούν για να καταθέσουν προσφορά.
Θολό τοπίο
Μετά τις πληροφορίες που διέρρευσαν μέσα στο Σαββατοκύριακο, το τοπίο για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά κάθε άλλο παρά έχει ξεκαθαρίσει. Και αυτό γιατί εκτός από τη North Star συμφερόντων Θεόφιλου Πριόβολου, εμφανίζονται νέες υποψηφιότητες για τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας, όπως η περίπτωση εμπλοκής του Έλληνα εφοπλιστή. Μια περίπτωση, που κατά πολλούς πάντως, δεν έχει πολλές πιθανότητες να ευοδωθεί.
Στο παιχνίδι όμως έχουν μπει και οι κατασκευαστές φρεγατών που έχουν καταθέσει πρόταση στην Ελλάδα. Στη περίπτωσή τους όμως, ακόμα και αν αποφασίσουν να συμμετάσχουν, δεν μπορούν να εμφανιστούν, εάν πρώτα η χώρα μας δεν αποφασίσει σε ποιον όμιλο θα δώσει τελικά το μεγάλο έργο, που το κόστος του μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 5 δισ. ευρώ στο σύνολό του (μαζί με τα δύο πλοία αντικατάστασης και το πρόγραμμα ανακαίνισης των υπαρχουσών φρεγατών του ΠΝ).
Στην Ελευσίνα
Απέναντι από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στον κόλπο της Ελευσίνας, βρίσκονται τα δεύτερα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας, τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Όπως και αυτά του Σκαραμαγκά, αν δεν ολοκληρωθεί με επιτυχία ο διαγωνισμός, αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να κλείσουν, αφού η πρόταση της Onex με τη στήριξη της αμερικανικής τράπεζας επενδύσεων, να αναλάβει χρέη ύψους 300 εκατ. ευρώ και να κάνει επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ έχει «παγώσει».
Και έχει παγώσει διότι τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που είναι δύο φορές μεγαλύτερα, θα κοστίσουν στον επενδυτή που θα πλειοδοτήσει, (εκτός των επενδύσεων) στην καλύτερη περίπτωση το ένα τρίτο των χρημάτων που χρειάζεται η Ελευσίνα.
Η μεγάλη καθυστέρηση στην Ελευσίνα, αλλά και το ενδεχόμενο να μπει «λουκέτο» έχει προκαλέσει την ανησυχία των εργαζομένων οι οποίοι αύριο Τρίτη προγραμματίζουν να επισκεφτούν το Μέγαρο Μαξίμου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα ζητήσουν να δουν και τον πρωθυπουργό Κυριακό Μητσοτάκη. Σε επιστολή τους μάλιστα προς τον Πρωθυπουργό αναλύουν τον προβληματισμό τους για την τύχη των ναυπηγείων, αφού βλέπουν ότι με την κατάσταση ως έχει δεν θα έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν την κατασκευή των φρεγατών στα ναυπηγεία Ελευσίνας.
Σημειώνεται επίσης ότι πριν από λίγες μέρες και ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σε δηλώσεις του επεσήμανε ότι αν δεν συμμετέχουν τα ναυπηγεία της Ελευσίνας στο πρόγραμμα των φρεγατών πάνε για εκκαθάριση. Μάλιστα μετά από συνάντησή του με το Aμερικανό πρέσβη στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ και σε ανάρτησή του στο twitter ο υπουργός ανέφερε: «Συζήτησε με τον πρέσβη των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ και τον ακόλουθο Άμυνας, captain Michael Biery για τις αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα: το πρόγραμμα ναυπήγησης φρεγατών στα ναυπηγεία Ελευσίνας, την επένδυση για το καζίνο στο Ελληνικό και τη συνεργασία Lockheed Martin με ΕΑΒ».
Διαβάστε επίσης
Ναυπηγείο Σκαραμαγκά: Τι λέει για τον διαγωνισμό η Ειδική Διαχείριση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike