ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Σε «κίνηση» αιφνιδιασμού της αγοράς προχωράει η κυβέρνηση, η οποία, με νομοθετική ρύθμιση που καταθέτει στη Βουλή, δίνει τη δυνατότητα στον ειδικό διαχειριστή του στρατιωτικού μέρους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά να δώσει δύο εβδομάδες αναβολή στον διαγωνισμό για τα ναυπηγεία που ήταν προγραμματισμένος να γίνει την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020.
Κίνηση που, σύμφωνα με πληροφορίες από τα ναυπηγεία, οφείλεται σε αίτημα που κατέθεσαν οι περισσότεροι από τους υποψήφιους ανάδοχους, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις από το εξωτερικό λόγω της πανδημίας του COVID-19. Αίτηση που ωστόσο διαψεύδουν κατηγορηματικά, με δηλώσεις τους στον mononews, οι δύο γνωστοί διεκδικητές των ναυπηγείων, ο όμιλος Onex του Πάνου Ξενοκώστα και η North Star του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου. Οι δύο πλευρές να δηλώνουν πανέτοιμες να «κονταροχτυπηθούν» άμεσα για τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας.
Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις κύκλων του ομίλου North Star οι οποίοι επεσήμαναν στο mononews ότι: «Τρεις μόλις ημέρες πριν τη λήξη του διαγωνισμού της ΕΝΑΕ για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, πληροφορηθήκαμε την πρόθεση του ειδικού εκκαθαριστή να αναβάλει την κατάθεση των προσφορών για δύο εβδομάδες, κατόπιν αιτημάτων υποψηφίων αγοραστών. Η Pyletech Shipyards είναι πανέτοιμη να υποβάλει κανονικά την προσφορά της την Παρασκευή 27η Νοεμβρίου».
Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε η είδηση, η αγορά αναζητά τους υπόλοιπους υποψήφιους επενδυτές για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, οι οποίοι πιθανόν θέλουν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό και δεν έχουν γίνει γνωστοί ή δεν έχουν διαρρεύσει τον ενδιαφέρον τους σαν πληροφορία προς τα δημοσιογραφικά και όχι μόνο γραφεία.
Το εμπορικό κομμάτι
Το στρατιωτικό κομμάτι που είναι, βάσει του πτωχευτικού κώδικα, σε φάση πλειστηριασμού από τον ειδικό διαχειριστή, συνδέεται άμεσα και με το εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων, που βρίσκεται σήμερα στην ιδιοκτησία της ΕΤΑΔ. Η ΕΤΑΔ έτρεξε τους τελευταίους μήνες προκειμένου να ξεπεράσει γραφειοκρατικά προβλήματα και να ανταλλάξει οικόπεδα με το στρατιωτικό τμήμα (να δώσει μέρος του αιγιαλού στο στρατιωτικό τμήμα, και να πάρει χώρους που οδηγούν στην εθνική οδό), προκειμένου να είναι έτοιμη να «ανεβάσει’ άμεσα και εκείνη τον διαγωνισμό στο «αέρα».
Επισημαίνεται ότι εκτός από το στρατιωτικό κομμάτι, ενδιαφέρον για το εμπορικό τμήμα που περιλαμβάνει και την μεγάλη μόνιμη πέμπτη δεξαμενή των 500.000 τόνων, επιδεικνύουν τόσο ο όμιλος του κ. Πριόβολου, όσο και η ONEX με την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC.
Τα σχέδια των δύο ομίλων
Στην Onex, η οποία έχει στον έλεγχό της ήδη τα ναυπηγεία Σύρου και βρίσκεται σε διαδικασία απόκτησης μέσω του πτωχευτικού κώδικα και των ναυπηγείων Ελευσίνας, σε συνεργασία με την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα – DFC – σχεδιάζουν να θέσουν σε εφαρμογή το σχέδιο Τρίαινα, να έχουν δηλαδή στην ομπρέλα τους, μαζί με τον Σκαραμαγκά, και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της χώρας.
Να στηθεί δηλαδή μια βιομηχανική αλυσίδα που θα περιλαμβάνει τη ναυπηγοεπισκευαστική , στρατιωτικούς σκοπούς αλλά και κατασκευές πολύ μεγάλης αξίας, όπως off shore πλατφόρμες. Οι συνολικές επενδύσεις στα τρία ναυπηγεία, εφόσον τα σχέδιά τους ευοδωθούν, αναμένεται σύμφωνα με τις πληροφορίες, να ξεπεράσουν το 1,4 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο, στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας θα δημιουργηθούν εντός διετίας περί τις 4.000 νέες θέσεις εργασίας.
Στην Onex πιστεύουν ότι για να είναι ανταγωνιστική η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία χρειάζεται να αναπτυχθεί ένας ναυπηγικός κολοσσός στη χώρα μας που θα συμπεριλαμβάνει και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της χώρας, ώστε να μπορεί να «κοιτάξει στα μάτια» ευρωπαϊκούς και ασιατικούς ομίλους.
Από την άλλη πλευρά μεγάλα σχέδια για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά φαίνεται να έχει και ο κ. Θεόφιλος Πριόβολος. Κύκλοι που πρόσκεινται στο περιβάλλον του Έλληνα εφοπλιστή, ο οποίος ελέγχει τον όμιλο North Star, κάνουν λόγο για επενδύσεις στο Σκαραμαγκά που θα φτάσουν τα 700 εκατ. ευρώ, ενώ μπορεί να προσεγγίσουν και το 1 δισ. ευρώ, εάν συμπεριληφθούν και εξοπλιστικά προγράμματα.
Ο κ. Πριόβολος οραματίζεται να δημιουργήσει στον Σκαραμαγκά ένα «διεθνώς ανταγωνιστικό, δυναμικό και κερδοφόρο ναυπηγείο και ναυτιλιακό τεχνολογικό κέντρο, το οποίο θα εξυπηρετεί τις απαιτήσεις συντήρησης σκαφών υψηλής προστιθέμενης αξίας, θα παράγει εξαγώγιμα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εθνικής άμυνας της χώρας».
Ελλάδα, σε κάτι που θα δώσει προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία. Δεν θέλει να κερδίσει από αυτή την υπόθεση, ούτε όμως και να χάσει χρήματα. Για τον σκοπό αυτό, θα δώσει έμφαση και σε άλλους κλάδους κατασκευής όπως είναι η κατασκευή τμημάτων αεροσκαφών και εξαρτημάτων αεροναυτικής και Διαστήματος καθώς και η κατασκευή μηχανημάτων, μηχανολογικού εξοπλισμού και η ρομποτική.
Διαβάστε ακόμα:
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Παράταση δύο εβδομάδων στον διαγωνισμό πώλησης
Επιβεβαιώνει τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ο Θ. Πριόβολος
Χορός δισεκατομμυρίων γύρω από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας