Την πρόθεση της να πουλήσει πέντε πλοία παλαιάς κατασκευής ανακοίνωσε η ναυτιλιακή  Tsakos Energy Navigation (TEN), του εφοπλιστή Ν. Τσάκου, ενώ εντός του τρέχοντος έτους και το 2020 αναμένεται να παραλάβει τέσσερα νέα πλοία που βρίσκονται υπό κατασκευή.

Σύμφωνα με την στρατηγική της εταιρείας, όπως αυτή περιγράφεται στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2018, το χωρητικότητας 164,286-dwt Silia T (κατασκευής 2002), τα χωρητικότητας 37,274-dwt handysize MR Bosporos και Byzantion (κατασκευής και τα δύο 2007), καθώς και τα χωρητικότητας 74,300-dwt panamax Salamina και Selini (κατασκευής 2009) πρόκειται να πουληθούν. Για αυτό το λόγο προέκυψαν έξοδα απομείωσης 66 εκατ. δολαρίων.

Όσον αφορά τα νεότευκτα πλοία της, εντός του 2019 αναμένεται να παραλάβει το aframax ΗΝ5033, ενώ το 2020 θα παραλάβει ένα ακόμη aframax και δύο suezmax. Παράλληλα, η διοίκηση της ΤΕΝ επισήμανε ότι εξακολουθεί να εξετάζει το ενδεχόμενο επενδύσεων σε πλοία LNG με σκοπό την επίτευξη μακροχρόνιων ναυλώσεων. Ήδη το 2019 έχει υπογράψει τέσσερις συμφωνίες με μεγάλους ναυλωτές για δεξαμενόπλοια aframax και suezmax.

Παράλληλα ναύλωσε στις αρχές Μαρτίου, το χωρητικότητας 150.000 cbm πλοίο μεταφοράς LNG Neo Energy (κατασκευής 2007) και το χωρητικότητας 174.000 cbm Maria Energy (κατασκευής 2016),  σε εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο της ενέργειας, για χρονικό διάστημα 36 μηνών. Από τη συμφωνία αναμένει ακαθάριστα έσοδα ύψους 60 εκατ. δολαρίων.

“Με την παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου να αυξάνεται, λόγω της ζήτησης που υπάρχει από την Κίνα και την Ινδία, αλλά και με τις ΗΠΑ να καθίστανται ηγετική δύναμη στις παγκόσμιες εξαγωγές αργού πετρελαίου, τα ναύλα αναμένεται να διατηρήσουν την ανοδική τροχιά τους μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και έπειτα. Το περιορισμένο βιβλίο παραγγελιών και τα υψηλά επίπεδα διαλύσεων που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στους επερχόμενους κανονισμούς του ΙΜΟ το 2020, αναμένεται να στηρίξουν περαιτέρω την αγορά για την επίτευξη υψηλότερης κερδοφορίας.”, σχολίασε ο COO της εταιρείας, Γιώργος Σαρόγλου.

Παράλληλα συμπλήρωσε ότι “το αυξανόμενο ενδιαφέρον των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών για μακροπρόθεσμες ναυλώσεις στους τομείς του αργού πετρελαίου και των παράγωγων προϊόντων, αποτελεί μία ισχυρή ένδειξη της συνεχούς βελτίωσης των συνθηκών της αγοράς”.

neo energy νικος τσακος
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) “Neo Energy” της TEN είναι χωρητικότητας 147.000-cbm και κατασκευής του έτους 2007

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Π. Λιβανός: Super deal στην αγορά LNG με την ιαπωνική JERA

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Τίτλοι τέλους για πλοίο – μαθουσάλα που είχε περάσει και από ελληνική εταιρεία

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Η ελληνική ναυτιλιακή που πούλησε το τελευταίο τάνκερ της