Στο Διοικητήριο, του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης, στη Θεσσαλονίκη, βρέθηκε, σήμερα, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές Νίκος Ταχιάος προκειμένου να συμμετέχει από κοινού με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκουρα και την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξόπουλου, στην σύσκεψη με τους φορείς της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Μετά το πέρας της σύσκεψης συντονιστικής επιτροπής που έχει δημιουργηθεί ειδικά για την παρακολούθηση των επιπτώσεων του FlyOver στην καθημερινότητα των πολιτών, ο Υφυπουργός Υποδομών, υπογράμμισε ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η πόλη εξαιτίας των εργοταξίων που έχουν εγκατασταθεί θα ήταν πραγματικότητα σε ένα διάστημα τριών ετών από σήμερα, ενώ με την κατασκευή του FlyOver, η αναστάτωση των πολιτών θα είναι παροδική και το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα λυθεί.

1

Επιπλέον, όπως τόνισε, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα είναι δίπλα στους φορείς της πόλης και θα συνδράμει όπου χρειάζεται είτε με δικούς του μηχανισμούς είτε και οικονομικά, προκειμένου να γίνει ότι είναι καλύτερο για την πόλη.

Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του κ.Ταχιάου:

Λόγω εντοπιότητος παρακολουθώ εκ του σύνεγγυς τις συζητήσεις για το FlyOver και πραγματικά, εντυπωσιάζομαι, γιατί διαπιστώνω ότι πολλές φορές αυτές γίνονται σαν να μιλάμε για μία πόλη η οποία βρίσκεται εν κενώ.

Η Θεσσαλονίκη έχει αρχίσει ξανά να αντιμετωπίζει κυκλοφοριακό πρόβλημα. Εάν δόθηκε η εντύπωση, στη διάρκεια της κρίσης και του κορονοϊού, ότι τα πράγματα βαίνουν καλώς και ότι το μόνο πρόβλημα στο κέντρο της πόλης ήταν οι καταλήψεις από τα εργοτάξια του Μετρό, αυτή είναι εσφαλμένη.

Η κυκλοφορία αυξάνεται και αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Τα αυτοκίνητα πολλαπλασιάζονται και η μόνη λύση, εκτός των υπολοίπων παρεμβάσεων για την αποτροπή της εισόδου των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, ήταν να επεκταθεί ο περιφερειακός. Έτσι, επελέγη η λύση του FlyOver.

Η λύση του FlyOver είναι αυτή η οποία θα μας επιτρέψει να μην ζούμε σε περίπου 3 χρόνια από σήμερα, μέχρι τότε δηλαδή που θα τελειώσουν οι εργασίες, υπό συνθήκες όπως αυτές, που διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν επί του παρόντος, λόγω της εργοταξιακής κατάληψης.

Παρόλα αυτά, η συζήτηση ανακυκλώνεται, αλλά αυτό είναι μία παθογένεια της πόλης την οποία δεν θα λύσουμε τώρα. Μόλις το Μετρό παραδοθεί, τον Νοέμβριο, θα γίνει σαφές ότι και στη Θεσσαλονίκη τα έργα τελειώνουν. Και σας παρακαλώ να έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη ότι αν δεν υπάρχουν άλλες επιπλοκές οι οποίες θα προκληθούν σκοπίμως, εξυπηρετώντας κάποια ιδιοτελή συμφέροντα, θα έχουμε την παράδοση του FlyOver στο χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει.

Είμαστε όμως σήμερα εδώ κυρίως για έναν δεύτερο λόγο. Γιατί η Θεσσαλονίκη δεν βρίσκεται εν κενώ. Υπάρχουν συγκεκριμένες δημόσιες αρχές οι οποίες έχουν συγκεκριμένους ρόλους. Είναι όλες απολύτως επαρκείς και κατάλληλες να παίξουν αυτό το ρόλο και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι εδώ για να συνδράμει και με τους δικούς του μηχανισμούς αλλά και οικονομικά, όπου χρειαστεί, για να μπορέσουν τόσο η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, που έχει την ευθύνη της διαχείρισης και συντονισμού της κυκλοφορίας αλλά και του συντονισμού της σηματοδότησης, όσο και οι Δήμοι που έχουν τις δικές τους ευθύνες σε ότι αφορά και τις κανονιστικές πράξεις αλλά και τις φορτοεκφορτώσεις αλλά και άλλες παρεμβάσεις μέσα στην πόλη, να μπορέσουν να υπηρετήσουν το ρόλο τον οποίο εξ’ ορισμού έχουν.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είμαστε εδώ. Και αυτό το οποίο επελέγη είναι να υπάρχει ένα συντονιστικό όργανο το οποίο θα φέρει προς διαβούλευση πριν φτάσουν στο Υπουργείο προς έκδοση, οι αποφάσεις οι οποίες είναι απαραίτητες για να λειτουργήσει η πόλη με καλύτερους ρυθμούς, ενόψει του FlyOver.

Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς απέναντι στους συμπολίτες μας, Θεσσαλονικείς και αυτό που πρέπει να πούμε, είναι ότι «μαγικό ραβδάκι» το οποίο ξαφνικά θα ανατρέψει εντελώς τις επιπτώσεις ενός έργου το οποίο εκτελείται, δεν υπάρχει. Είναι σαφές ότι η πόλη θα βρίσκεται σε μια αναστάτωση για ένα χρονικό διάστημα αλλά είναι επίσης ξεκάθαρο ότι θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να μπορέσει ο χρόνος να βραχυνθεί, αλλά κυρίως για να νιώσουν οι πολίτες ότι αυτό το οποίο έρχεται θα είναι κάτι καλύτερο για τους ίδιους και για την πόλη μας.

Διαβάστε επίσης

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Χρηματοδότηση αντιδιαβρωτικών έργων 1 εκατ. ευρώ στις πληγείσες περιοχές της Μάνδρας

Bitcoin: Ανοίγει ο δρόμος για την προσέγγιση των 69.000 δολαρίων – Τι λένε οι αναλυτές

Alpha Bank και ΤΑΑ: Χρηματοδότηση της Future Plans by TEXKA για την κατασκευή συγκροτήματος γραφείων