Η δυναμική των ξένων αγορών και ιδιαίτερα των Ηνωμένων Πολιτειών κρατά ψηλά τη «Megas Yeeros»,  την εταιρεία του Νίκου Λούστα που έχει κάνει γνωστό τον ελληνικό γύρο σε όλον τον κόσμο.

Με τις πωλήσεις από το εξωτερικό να φέρνουν στα ταμεία της  εταιρείας σχεδόν ένα στα δύο ευρώ, η «Megas Yeeros» κλείνει φέτος τη χρονιά με αύξηση τζίρου κατά 25%, φτάνοντας σχεδόν στα 60 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα όμως καταγράφεται και αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 5-6%, σύμφωνα με τα όσα λέει στο mononews.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Νίκος Λούστας σημειώνοντας ότι οι εξαγωγές που φτάνουν στο 45% συντελούν ώστε να διατηρηθεί και να αυξηθεί ο όγκος πωλήσεων.

Αναφορικά με την κερδοφορία εκτιμάται ότι θα είναι συμπιεσμένη κυρίως λόγω των αυξημένων πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους αλλά και του αυξημένου μισθολογικού κόστους, καθώς έχει προχωρήσει σε μισθολογικές αυξήσεις μέσα σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Η περαιτέρω διείσδυση στην αγορά των ΗΠΑ και τα φυτικά προϊόντα

Με ένα εργοστάσιο στο Νιου Τζέρσεϋ των Ηνωμένων Πολιτειών και ένα δεύτερο- σε διαφορετική πολιτεία- στα σκαριά σχεδιάζει την περαιτέρω διείσδυση σε με μια μεγάλη αγορά εκατομμυρίων καταναλωτών. Η κύρια δραστηριότητα είναι ο γύρος και τα προϊόντα κρέατος ωστόσο η εταιρεία έχει επενδύσει και στα plant based προϊόντα επιδιώκοντας το μερίδιο να φτάσει στο 10%. Στην κατεύθυνση αυτή λανσάρεται μια νέα σειρά προϊόντων, τα Fishless, φυτικά προϊόντα ψαριού.

Πρόκειται για ένα καινοτόμο παγκοσμίως προϊόν αναφέρει ο κ. Λούστας προσθέτοντας ότι τα φυτικά προϊόντα πάνε καλά με τις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά και του Ηνωμένου Βασιλείου να είναι από τις μεγαλύτερες αγορές.

Παράλληλα η λιανική αποτελεί μια από τις προτεραιότητες της Megas Geeros. «Έχουμε αποκτήσει πλέον την κουλτούρα της λιανικής, η οποία εξελίσσεται πολύ καλά» επισημαίνει αποκαλύπτοντας ότι το 2023 σχεδιάζεται νέα συνεργασία με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ και με καινοτόμα προϊόντα.

Πόσο πρέπει να πωλείται το σουβλάκι

Ο επικεφαλής της Megas Yeeros, της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής γύρου στην Ελλάδα, επισημαίνει πως η πλειονότητα των ψητοπωλείων στην χώρα μας αντιμετωπίζουν οξυμένα οικονομικά προβλήματα εξαιτίας του υπερβολικά υψηλού λειτουργικού κόστους που βαραίνει τη λειτουργία τους: από το κόστος των πρώτων υλών, έως την ενέργεια, την προμήθεια στις δημοφιλείς πλατφόρμες παραγγελίας φαγητού και τους διάφορους φόρους.

«Οι επιχειρηματίες της εστίασης πιέζονται πάρα πολύ από το ενεργειακό κόστος και τις αυξημένες πρώτες ύλες. Το, Νοέμβριο 15 καταστήματα έκλεισαν και είναι μόνο δικοί μου πελάτες. Γιατί δεν βγαίνουν. Δεν μπορεί οι πελάτες μου να ποιυλάνε το σουβλάκι στην Αγγλία για 7,5 λίρες και 9.5 λίρες όταν πρόκειται για delivery και Γερμανία 5,5 ευρώ και 7.5 ευρώ αντίστοιχα» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Λούστας κάνοντας μια ορθολογική, όπως τη χαρακτηρίζει πρόταση για την τιμή:

-Για παραλαβή από το κατάστημα, η τιμή θα πρέπει να είναι 3,3 ευρώ

-Για καθήμενους στην εστίαση, η τιμή θα πρέπει να αυξηθεί στα 3,70 ευρώ και

-Για delivery στο σπίτι, η τιμή στο σουβλάκι θα πρέπει να διαμορφωθεί στα 4 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Intrakat: Στις 30 Δεκεμβρίου η ημερομηνία αποκοπής δικαιώματος προτίμησης για την ΑΜΚ

Profile: Από την Πέμπτη η έναρξη διαπραγμάτευσης των νέων μετοχών