Με ένα επιθετικό σχέδιο σε πολλαπλά μέτωπα επιχειρεί  η ΑΒ Βασιλόπουλος να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά και  να ανακτήσει τα μερίδια που έχει απολέσει τα τελευταία χρόνια.

Πρωταρχικός στόχος της ΑΒ και της μητρικής Ahold- Delhaize αλλά και η μεγάλη πρόκληση για τον νέο επικεφαλής της εταιρείας, Νίκο Λαβίδα, είναι η επίτευξη ρυθμού ανάπτυξης μεγαλύτερου από τον μέσο όρο της αγοράς.

Τη στρατηγική για την επίτευξη του στόχου αυτού περιέγραψε στην πρώτη του συνάντηση με δημοσιογράφους ο κ. Λαβίδας. Κινείται σε τρεις άξονες και εστιάζεται:

  • Στην επέκταση της εταιρείας μέσω νέων εταιρικών καταστημάτων, ανάπτυξης του δικτύου franchise αλλά και εξαγορών
  • στον ψηφιακό μετασχηματισμό του προγράμματος πιστότητας και την ενίσχυση της επιβράβευσης και
  • στο rebranding της εταιρείας με επιθετική πολιτική τιμών σε ένα ευρύ καλάθι προϊόντων (1.200 κωδικοί) κυρίως ιδιωτικής ετικέτας που θα αποτελέσουν και την αιχμή για την ανάκτηση μεριδίων αγοράς.

Επιθετική πολιτική τιμών με αιχμή τα private label

 «Αυτό που έχει σημασία είναι να καταφέρουμε να αναπτυσσόμαστε περισσότερο από την αγορά. Δεν το έχουμε πετύχει μέχρι τώρα και ο λόγος που δεν το έχουμε καταφέρει είναι γιατί ο κόσμος μας θεωρεί ακριβούς» σημείωσε ο κ. Λαβίδας συμπληρώνοντας ότι αυτό δεν είναι αλήθεια. Όπως είπε «ο ΑΒ είναι ένα μαγαζί που προσφέρει μια όμορφη αγοραστική εμπειρία και αυτό δίνει την εικόνα του ακριβού». Πρόσθεσε δε ότι  δεν πρόκειται να κάνουν εκπτώσεις ως προς τις υπηρεσίες που παρέχουν στους καταναλωτές για να φανούν πιο φθηνοί αλλά θα συνδυαστεί η αγοραστική εμπειρία με τις χαμηλές τιμές. Ο στόχος είναι να υπάρχουν κάθε μέρα 1.200 κωδικοί (σήμερα είναι 850) σε βασικά αγαθά που καλύπτουν τις ανάγκες ενός νοικοκυριού με χαμηλές τιμές κάθε μέρα. Τα προϊόντα είναι κατά κύριο λόγο ιδιωτικής ετικέτας,  στα οποία, όπως είπε ο επικεφαλής της ΑΒ, υπάρχει καλύτερη εικόνα για το πώς εξελίσσονται οι τιμές και επομένως ένας πιο αποτελεσματικός «έλεγχος» ως προς την συγκράτηση των αυξήσεων.

H επέκταση του δικτύου και η αναζήτηση ευκαιριών για εξαγορές

Την ίδια ώρα συνεχίζεται η επέκταση του δικτύου της ΑΒ μέσω της δημιουργίας νέων καταστημάτων, ανάπτυξης του δικτύου franchise, στο οποίο η εταιρεία δίνει πολύ μεγάλη βαρύτητα, αλλά και μέσα από εξαγορές, τις οποίες επιδιώκει. «Είμαστε ανοιχτοί σε εξαγορές, αλλά δεν υπάρχει κάτι αυτή τη στιγμή» επεσήμανε ο κ. Λαβίδας. Εκτίμησε ότι η αγορά τηρεί στάση αναμονής ενώ επιβεβαίωσε ότι η αλυσίδα είχε προχωρήσει σε συζητήσεις με την αλυσίδα Γέγος, ωστόσο,  όπως είπε αυτές έχουν τερματιστεί, καθώς δεν τελεσφόρησαν. Επίσης, διέψευσε πως υπάρχουν συζητήσεις που έχουν να κάνουν με συνεργασία ή εξαγορά με τη Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. Το επενδυτικό πλάνο για τη νέα χρονιά προβλέπει τη δημιουργία δέκα νέων εταιρικών καταστημάτων σε περιοχές που η ΑΒ δεν έχει έντονη παρουσία και το άνοιγμα 50 καταστημάτων με το σύστημα της δικαιοχρησίας. Σημειώνεται ότι σήμερα από τα 600 καταστήματα της εταιρείας σε όλη την Ελλάδα τα 264 είναι franchise.

Παράλληλα ενισχύεται και το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, που αναπτύσσεται σε ρυθμούς άνω του 20%, εισφέροντας το 3% στον συνολικό τζίρο της εταιρείας.

Για τις αποχωρήσεις και το ενδεχόμενο αυξήσεων στους μισθούς

Αναφερόμενος στις αποχωρήσεις εργαζομένων κυρίως στελεχών της ΑΒ επί της θητείας του ο κ. Λαβίδας απέφυγε να αναφερθεί σε αριθμούς είπε ωστόσο αυτές έγιναν  στο πλαίσιο του εξορθολογισμού και της διοικητικής αναδιοργάνωσης. Μια διαδικασία που είχε ξεκινήσει πριν αναλάβει ο ίδιος και με την οποία είναι σύμφωνος. Οσον αφορά τη μείωση προσωπικού (περί τα 600 άτομα) που καταγράφηκε το 2021 είπε ότι είναι κάτι που έγινε στο παρελθόν όταν δεν ήταν στην εταιρεία και πρόσθεσε ότι αυτό που τον ενδιαφέρει είναι τι θα γίνει από εδώ και πέρα. Τόνισε μάλιστα ότι ο στόχος είναι να αυξηθεί το προσωπικό σημειώνοντας μάλιστα ότι αυτή τη στιγμή η αλυσίδα αναζητά 50 άτομα (30 για το e-shop και 20 για το κατάστημα της Σταμάτας).

Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με το ενδεχόμενο αυξήσεων στους εργαζόμενους εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος είπε ότι για φέτος δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ωστόσο είναι κάτι που μπορεί να εξεταστεί την επόμενη χρονιά. Όπως είπε προσπαθούμε να αυξήσουμε τους μισθούς, πληρώνουμε από τις συλλογικές συμβάσεις αλλά πρόκειται για μια δύσκολη εξίσωση. Πρόσθεσε ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε μεγάλη πίεση και αυτό που κάναμε φέτος ήταν να δόθηκε μια έξτρα παροχή σε όλους τους υπαλλήλους για τους τρεις τελευταίους μήνες του έτους, από 50 ευρώ τον μήνα, που εξαργυρώνεται στο κατάστημα.

Ισχυρές πιέσεις στην κερδοφορία

Πιέσεις στην κερδοφορία θα έχει φέτος η εταιρεία η διοίκηση της οποίας εκτιμά ότι ο τζίρος θα είναι αυξημένος λόγω των ανατιμήσεων.

Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα ο όγκος πωλήσεων θα είναι μειωμένος, ενώ υποχώρηση αναμένεται να καταγραφεί και όσον αφορά τα κέρδη, τονίζοντας πως αυτή είναι η συνολική εικόνα της αγοράς, δεδομένων των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί. Χαρακτηριστικά σημείωσε πως μόνο το ενεργειακό κόστος της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι φέτος 2,5 φορές μεγαλύτερο (συνυπολογιζομένων και των επιδοτήσεων), ο όγκος πωλήσεων της αγοράς βαίνει μειούμενος παρά την πρόσκαιρη ανάσα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο από τον τουρισμό και ο πληθωρισμός πλέον είναι σε διψήφια επίπεδα. Ανέφερε δε πως οι ανατιμήσεις από την πλευρά των προμηθευτών συνεχίζουν και σήμερα με την ίδια ένταση όπως στο προηγούμενο διάστημα.

Διαβάστε επίσης

ΑΒ Βασιλόπουλος: Τα πρώτα δείγματα γραφής του Νίκου Λαβίδα

ΦΑΓΕ: Ισχυρές πιέσεις στις πωλήσεις λόγω ανατιμήσεων στο γ’ τρίμηνο