ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στη σημασία του μηχανισμού αναδιανομής και στη θεσμοθέτηση ενός σαφούς πλαισίου περικοπών, ως προϋποθέσεις για την αποδοτικότερη λειτουργία της αγοράς ενέργειας αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής Ρυθμιστικής Πολιτικής του Διαχειριστή κ. Νίκος Μπουλαξής στο 7ο INVESTGR Forum.
Τόνισε ότι ο μηχανισμός αναδιανομής, που βρίσκεται σε αρκετά ώριμο στάδιο σχεδιασμού, προσπαθεί να άρει δύο πραγματικές και προσώρας αντικειμενικές στρεβλώσεις. Η πρώτη σχετίζεται με την πρακτική αδυναμία των ΦοΣΕ (Φορείς Σωρευτικής Εκπροσώπησης) να εφαρμόσουν προγράμματα αγοράς μειωμένα σε σχέση με την προσφορά τους, γι’ αυτά δηλαδή που “περνούν” από την Προημερήσια Αγορά με περιορισμένη ενέργεια σε σχέση με αυτή που είχαν αρχικά υποβάλει. Δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή δεν έχουν την τεχνική δυνατότητα να περιορίζουν την παραγωγή τους, στον πραγματικό χρόνο, αυτό δημιουργεί πρόβλημα διαχείρισης για τον ΑΔΜΗΕ.
Η δεύτερη αφορά μονάδες ΑΠΕ/ΣΗΘΥΑ στο επίπεδο το δικτύου διανομής που επίσης δεν μπορούν να περιορίσουν την ισχύ τους σύμφωνα με τις εντολές του Διαχειριστή, προκαλώντας δυσανάλογες περικοπές σε άλλους παραγωγούς.
Όπως εξήγησε, ο μηχανισμός έρχεται να επιλύσει τις δύο αυτές στρεβλώσεις, μεταφέροντας χρηματικά ποσά αντιστάθμισης μεταξύ των παραγωγών που δεν περιόρισαν την παραγωγή τους και αυτών που τελικά επιβαρύνθηκαν με υπερβάλλουσες περικοπές.
Ωστόσο, επεσήμανε, ότι εάν επιλυθούν ζητήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή των προγραμμάτων της Προημερήσιας Αγοράς, αλλά και των άλλων αγορών (και με συμμετοχή των ΑΠΕ στην Αγορά Εξισορρόπησης), οι περιορισμοί παραγωγής που θα καλείται να πραγματοποιεί ο Διαχειριστής σε πραγματικό χρόνο θα είναι τελικά πολύ μικροί.
Αναφορικά με το ζήτημα των περικοπών, ο κ. Μπουλαξής ξεκαθάρισε ότι δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση σε συμφορήσεις του δικτύου αλλά αποκλειστικά σε περιορισμούς σχετιζόμενους με τη μειωμένη εγχώρια ζήτηση ή σε ανάγκη διατήρησης της ασφαλούς λειτουργίας του Συστήματος (εφεδρείες κ.λπ.). Στη βάση αυτή, υποστήριξε ότι ο ΑΔΜΗΕ δεν μπορεί να φέρει ευθύνη σε τυχόν αιτήματα αποζημιώσεων που εγείρονται από παραγωγούς ΑΠΕ.
Τέλος, τόνισε πόσο κρίσιμο είναι να αποσαφηνιστούν οι κανόνες συμμετοχής των ΑΠΕ/ΣΗΘΥΑ στην αγορά και να υπάρχει ένα διαφανές πλαίσιο περικοπών και αποζημιώσεων, ώστε οι παραγωγοί να μπορούν να εκτιμούν με μεγαλύτερη ακρίβεια το επενδυτικό ρίσκο.
“Η Πολιτεία διατηρεί πάντοτε τη δυνατότητα στήριξης των αναγκαίων σταθμών ΑΠΕ και αποθήκευσης μέσω των σχετικών μηχανισμών, ώστε να επιτυγχάνονται κάθε φορά οι στόχοι της χώρας για την ενεργειακή μετάβαση”, σχολίασε.
Ερωτηθείς για την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου, υπογράμμισε ότι είναι ένα έργο με τεράστια γεωπολιτική σημασία, ιδίως για την Κύπρο, η βιωσιμότητά του οποίου θα εξαρτηθεί από την άμεση διευθέτηση ρυθμιστικών εκκρεμοτήτων.
Διαβάστε επίσης
AEGEAN: Νέοι προορισμοί και απευθείας δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη στο χειμερινό πρόγραμμα
Intrum: Ανοδική πορεία μεγεθών το β’ τρίμηνο
Google: Τι συμφώνησε με τον γαλλικό ναυτιλιακό κολοσσό CMA CGM
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike