Ένα ακόμα έργο αξίας 130 εκατ. Ευρώ αναμένεται να προστεθεί εντός των επόμενων μηνών στο ανεκτέλεστο του Ομίλου Mytilineos και πιο συγκεκριμένα της κατασκευαστικής θυγατρικής του ΜΕΤΚΑ.

Πρόκειται για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, με τη σχετική σύμβαση να έχει ήδη λάβει το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να οδεύει προς τη Βουλή για υπογραφή.

Ωστόσο, η εξεταστική επιτροπή για την τραγωδία των Τεμπών, αναμένεται να πάει λίγο πίσω την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, η οποία σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία, θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024 και σίγουρα εντός του Α’ Τρίμηνου.

Για το εν λόγω έργο, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, θα υπάρξει μία άτυπη συνεργασία μεταξύ της κατασκευαστικής με τη HelleniQ (πρώην ΕΛΠΕ), καθώς η κατασκευή της νέας επέκτασης του Προαστιακού θα συνδυαστεί με την κατασκευή δύο αγωγών.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Mytilineos να κατασκευάζει τα τμήματα από Μέγαρα έως Ελευσίνα και από Ασπρόπυργο έως τα Άνω Λιόσια έως ότου η HelleniQ ολοκληρώσει τη σύνδεση των διυλιστηρίων της  στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα μέσω αγωγών που θα περνούν από  το όριο της απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ.

Για αυτό το λόγο, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, HelleniQ η θα αναλάβει και το κόστος για την προετοιμασία του εδάφους πάνω από τους αγωγούς, ώστε η Mytilineos να μπορεί να εγκαταστήσει τις γραμμές για το Προαστιακό Δυτικής Αττικής.

Το 2026 η ολοκλήρωση του έργου – Ποιοι σταθμοί θα κατασκευαστούν

Εφόσον η σχετική σύμβαση υπογραφεί μεταξύ του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και της METKA χωρίς καθυστερήσεις, τότε η επέκταση του Προαστιακού Δυτικής Αττικής αναμένεται να έχει παραδοθεί προς χρήση εντός του 2026.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για την πρώτη επέκταση που βρίσκεται στα «συρτάρια» του ΟΣΕ για τουλάχιστον 15 χρόνια, ενώ είναι το μεγαλύτερο έργο που έχει δημοπρατήσει ο οργανισμός την τελευταία 20ετία. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, το γεγονός ότι το έργο δημοπρατήθηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους και μέσα σε διάστημα ενός χρόνου θα έχουμε την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και την εκκίνηση της κατασκευής του.

Πιο συγκεκριμένα, η κατασκευαστική διάρκεια του έργου έχει οριστεί στα δύο έτη και τέσσερις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Επιπλέον, το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, επομένως δεν υπάρχουν περιθώρια καθυστερήσεων, καθώς τα χρονοδιαγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να εκταμιεύονται οι δόσεις είναι αρκετά σφιχτά.

Στα του έργου η ΜΕΤΚΑ καλείται να κατασκευάσει μία νέα σύγχρονη, ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή. Το μήκος της θα είναι 36 χλμ. Και αυτή θα ξεκινάει από τα Άνω Λιόσια και θα καταλήγει στα Μέγαρα.

Αναλυτικότερα οι νέοι σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι εξής:

  • ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
  • Ασπρόπυργος,
  • Βαμβακιά, Ελευσίνα,
  • ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
  • Λουτρόπυργος,
  • Νέα Πέραμος

Διαβάστε επίσης

Υπέρ του Νίκου Πατέρα για το πάρκο Ριζάρη ο Χάρης Δούκας

Η «φάμπρικα» των προσφυγών μπλοκάρει έργα 1,2 δισ. ευρώ

ΔΙΟΠΑΣ Α.Ε.: Στα τέλη του 2023 παραδίδεται η επένδυση των 10.000 τ.μ.