Ο Όμιλος Mytilineos είναι και επίσημα πλέον ο ανάδοχος του οδικού έργου της παράκαμψης Χαλκίδας-Ψαχνών, η αξία του οποίου ανήλθε στα 125 εκατ. Ευρώ και περιλαμβάνει προαίρεση αξίας 85 εκατ.ευρώ. Πρόκειται για ένα από τα τρία οδικά έργα που δημοπρατήθηκαν μαζί στις 22 Φεβρουαρίου, και το διεκδίκησαν επίσης μεγάλοι Όμιλοι όπως η Ελλάκτωρ και ο ΑΒΑΞ.

Αναλυτικότερα σύμφωνα με απόφαση που αναρτήθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, ο διαγωνισμός μπαίνει στην τελική ευθεία και οδεύει προς συμβασιοποίηση. Επίσης, γίνονται και επίσημα γνωστές οι εκπτώσεις που έδωσε κάθε σχήμα, καθώς και ποιοι ενδιαφερόμενοι «κόπηκαν» από τον διαγωνισμό.

1

Στη σχετική απόφαση αναφέρεται ότι η Mytilineos, όπως είχε γράψει πρώτο το mononews, έδωσε έκπτωση 7,6% «κλειδώνοντας» το κυρίως έργο στα 115,4 εκατ. Ευρώ. Τη δεύτερη καλύτερη έκπτωση έδωσε ο Όμιλος ΑΒΑΞ, ο οποίος κινήθηκε στο 7%, ενώ την τρίτη καλύτερη πρόσφορα έκανε το μπλοκ ΤΕΚΑΛ-Interkat που ένωσε τις δυνάμεις του με την ιταλική CmC Di Ravenna (άνω του 6%). Επιπλέον, ο Όμιλος Ελλάκτωρ διεκδίκησε το έργο δίνοντας έκπτωση 5,4%.

 Σημειώνεται πως εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, όπως για παράδειγμα προσφυγές στην Αρχή Εξέταση Προδικαστικών Προσφυγών, τότε είναι αρκετά πιθανό το έργο να έχει συμβασιοποιηθεί και να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια στα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023.Το χρονοδιάγραμμα αυτό έρχεται σε πλήρη συμφωνία με τα όσα είχε δηλώσει ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στα μέσα Μαρτίου.  Αυτό σημαίνει πως το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027, καθώς η κατασκευαστική του περίοδος ανέρχεται στα τέσσερα έτη.

Ποιο σχήμα κόπηκε – Πώς θα κινηθεί στο μέλλον

Βάσει της παραπάνω απόφασης, ωστόσο, η Κοινοπραξία των ΤΕΚΑΛ-Interkat-CmC Di Ravenna βρέθηκε εκτός διαγωνισμού. Το σκεπτικό του αποκλεισμού του εν λόγω μπλοκ, όπως αναφέρεται εντός της απόφασης έχει να κάνει με το γεγονός ότι το Υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι δεν υφίστανται όλα εκείνα τα κατά νόμο αναγκαία στοιχεία προκειμένου να κρίνει εάν η εν λόγω κοινοπραξία έχει τις χρηματοοικονομικές δυνατότητες να ανταποκριθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου και είναι σε θέση να εκτελέσει τη σύμβαση.

Υπενθυμίζεται πως η ελληνοϊταλική συμμαχία αποκλείστηκε για τον ίδιο ακριβώς λόγο από το οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα αξίας 285 εκατ. ευρώ, στο οποίο είχε κάνει την έκπληξη και είχε μειοδοτήσει στις 15 Φεβρουαρίου.

Σημειώνεται πως το mononews είχε αποκαλύψει τις αμφιβολίες που υπήρχαν σχετικά με την ικανότητα της CmC Di Ravenna να ανταποκριθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου, ενώ το ελληνικό μέρος της Κοινοπραξίας είχε δώσει τις δικές του απαντήσεις.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη, εν τούτοις, δεν προκαλεί ρήξη στην κοινοπραξία, η οποία επιδιώκει να πρωταγωνιστήσει στα δημόσια οδικά έργα που δημοπρατεί το Υπουργείο Υποδομών. Επιπλέον, η Κοινοπραξία θα διεκδικήσει και σημαντικές παραχωρήσεις στον τομέα των λιμενικών έργων στη γειτονική χώρα, στηριζόμενη στην εμπειρία της ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου, η οποία αποτέλεσε για μεγάλο χρονικό διάστημα τον επίλεκτο εργολάβο των Κινέζων της Cosco για τα έργα υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά.

Το έργο

Υπενθυμίζεται πως το έργο που θα αναλάβει η Mytilineos περιλαμβάνει στο κυρίως αντικείμενό του την κατασκευή δύο οδικών τμημάτων. Αυτά είναι τα εξής:

  • Το τμήμα από Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαρθολομαίου (4 χιλιόμετρα)
  • Το τμήμα από τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά (2 χιλιόμετρα)

Όσον αφορά την προαίρεση αυτή αφορά τα εξής τρία τμήματα:

  • Το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος»
  • Την παράκαμψη Ψαχνών
  • Την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

Διαβάστε επίσης

Στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ η Λ. Κύμης, στην ΑΚΤΩΡ το Αγ. Νικόλαος-Νεάπολη και στη Mytilineos η παράκαμψη της Χαλκίδας

Ανατροπή στο Μπράλος-Άμφισα: Εκτός διαγωνισμού η Κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-Interkat, η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει το έργο