Ίσως έχετε ακούσει για το Nissan Leaf, το Chevrolet Bolt και το Tesla Model 3. Και οι περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων, αν δεν πωλούν ήδη ηλεκτρικά οχήματα, ετοιμάζονται να φέρουν κάποιο στην αγορά. Έχουν όμως οι καταναλωτές το δικαίωμα να ρωτήσουν αν έχει νόημα να έχει κανείς ηλεκτρικό όχημα είτε για οικονομικούς είτε για περιβαλλοντικούς λόγους;
Τα ηλεκτρικά οχήματα σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιο αγοράς τους από το 2017 έως το 2018, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αυτοκινήτων Edmunds. Παρ’ όλα αυτά, αντιπροσωπεύουν ένα μικρό τμήμα της αγοράς.
Τα ηλεκτρικά οχήματα – συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών αυτοκινήτων – αντιπροσώπευαν το 2% των πωλήσεων οχημάτων πέρυσι, από 1,1% το 2017.
Μεγάλο μέρος αυτού του «άλματος» μπορεί να αποδοθεί στα αυτοκίνητα της Tesla, τα οποία αντιπροσώπευαν το 79% των πωλήσεων καθαρά ηλεκτρικών οχημάτων το 2018, σύμφωνα με την Edmunds. Το Μοντέλο 3 ήταν στην πρώτη θέση, με το 59% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Ενώ το σημερινό μερίδιο αγοράς μπορεί να φαίνεται χαμηλό, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει. Ο ταξιδιωτικός οργανισμός AAA διαπίστωσε ότι το 20% των ατόμων ανέφερε φέτος ότι θα σκεφτούν ένα ηλεκτρικό όχημα στην αγορά του επόμενου αυτοκινήτου τους. Αυτό είναι πάνω από το 15% πέρυσι.
«Πιστεύουμε ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό», δήλωσε στο CNBC ο Greg Brannon, διευθυντής αυτοκινητιστικών και βιομηχανικών σχέσεων στην ΑΑΑ.
Για τους καταναλωτές που εξετάζουν τώρα ένα ηλεκτρικό όχημα, πρέπει να σταθμίσουν τα πλεονεκτήματα – και τους αυξανόμενους «πονοκεφάλους» – που έρχονται με την απόκτηση αυτών των αναδυόμενων προϊόντων.
Για τους καταναλωτές στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, εάν αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα είναι επί του παρόντος επιλέξιμοι για μέχρι και 7.500 δολάρια σε πιστώσεις φόρου.
Ωστόσο, οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να υποθέσουν ότι, αφού κόψουν τους δεσμούς τους με τη βενζίνη, είναι απαλλαγμένοι από το κόστος και την ενοχή που συνδέονται με αυτή. Αλλά δεν συμβαίνει έτσι ακριβώς, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Ένα μεγάλο πρόβλημα με την κατοχή ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι η φόρτιση. Καθώς τα μοντέλα έχουν αναβαθμιστεί, έχουν επεκταθεί τα μίλια της εμβέλειας – η απόσταση δηλαδή την οποία μπορείτε να τα οδηγήσετε πριν επαναφορτίσετε το αυτοκίνητο.
Αλλά ανάλογα με το μοντέλο που οδηγείτε, η μεταφορά σας μπορεί να είναι περιορισμένη.
«Ένα εφιαλτικό σενάριο είναι να έχετε κολλήσει στην κίνηση και η μπαταρία σας να τελειώσει και πρέπει να καλέσετε ένα φορτηγό ρυμούλκησης», δήλωσε ο Eric Ibara, διευθυντής στην Kelley Blue Book.
Η Tesla ασχολείται με αυτό το θέμα τοποθετώντας σταθμούς φόρτισης σε διάφορες χώρες. Αλλά αυτοί οι σταθμοί είναι συμβατοί μόνο με τα αυτοκίνητά της.
Η πλήρης φόρτιση μιας μπαταρίας – ανάλογα με το μοντέλο – μπορεί να διαρκέσει από 40 λεπτά έως 8 ώρες.
Εν τω μεταξύ, πολλοί άνθρωποι στρέφονται προς τα ηλεκτρικά οχήματα ως πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή. Ωστόσο, από ορισμένες απόψεις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί επίσης να είναι κακά για το περιβάλλον, λένε οι ειδικοί.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι περιβαλλοντικά ουδέτερα», δήλωσε ο Jack Gillis, εκτελεστικός διευθυντής της Ομοσπονδίας Καταναλωτών της Αμερικής και συγγραφέας του “The Car Book”.
Αν και τα αυτοκίνητα παράγουν λιγότερες εκπομπές ρύπων, εξακολουθεί να εκπέμπεται διοξείδιο του άνθρακα από τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δήλωσε ο Gillis.
Μια «παγίδα» με την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι ότι μπορεί να είναι δύσκολο να το πουλήσετε.
Και φυσικά, το υψηλό κόστος αγοράς τους και η καταλληλότητά τους για μια μεγάλη οικογένεια. Ένα Μοντέλο 3 της Tesla, για παράδειγμα, κοστίζει ίσως δύο φορές περισσότερο από ένα καινούριο SUV και ένα μοντέλο Tesla X θα κοστίσει περισσότερο από την πληρωμή του σπιτιού σας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Το απόλυτο φαβορί κατέκτησε τον τίτλο του «παγκόσμιου αυτοκίνητου της χρονιάς»
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έρχεται το ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche. Το κόστος και ο αριθμός παραγγελιών
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο νέος ανταγωνιστής της Tesla είναι ένα ηλεκτρικό τρίκυκλο των 15.500 δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θα δεχθούμε ΑΟΖ Τουρκίας με Συρία που να παραγνωρίζει την Κύπρο
- Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
- Προμήνυμα ευρύτερα κακών μαντάτων και όχι περιστασιακή η πτώση των χρηματιστηρίων
- Ποια πλοία βγαίνουν σε πλειστηριασμό