ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Βασικές επιδιώξεις της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια είναι η επίτευξη περιθωρίων διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου, στηριζόμενη στη μεγαλύτερη συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας και την ευελιξία παραγωγής του τεχνολογικά προηγμένου Διυλιστηρίου της. Επίσης η περαιτέρω ενδυνάμωση στον κλάδο λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων με τη συμβολή των ποιοτικών δικτύων AVIN, CORAL & CYCLON που διαθέτει. Για το 2019 το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας θα εστιάσει στη διατήρηση της αξιοπιστίας του Διυλιστηρίου μέσω της προγραμματισμένης περιοδικής συντήρησης μονάδων με κύρια δραστηριότητα την αναβάθμιση (revamping) της μονάδας Καταλυτικής Πυρόλυσης και, λόγω αυτού, η επενδυτική δαπάνη αναμένεται αυξημένη και εκτιμάται στα 90 εκατ. ευρώ.
Μέρισμα 1,3 ευρώ/μετοχή
Η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στην ερχόμενη ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2018 ποσού ευρώ 144.017.874 (ή ευρώ 1,30 ανά μετοχή).
Έχει ήδη καταβληθεί ως προμέρισμα της χρήσης 2018, το ποσό των 38.774.043 ευρώ (ή 0,35 ευρώ ανά μετοχή) από τον Δεκέμβριο του 2018, ενώ το υπόλοιπο ποσό των 0,95 ευρώ ανά μετοχή θα διανεμηθεί στη χρήση 2019.
Το προτεινόμενο συνολικό ποσό μερίσματος ανά μετοχή για τη χρήση 2018 αντιστοιχεί σε μερισματική απόδοση 6,19% με βάση το κλείσιμο της τιμής της μετοχής εταιρίας στις 31.12.2018 και σε 6,55% με βάση τη μέση τιμή της μετοχής σταθμισμένη με τον ημερήσιο όγκο συναλλαγών (Volume Weighted Average Price).
Αύξηση τζίρου 21,01%
Ο όμιλος το 2018 παρουσίασε αυξημένο τζίρο κατά 21,01%, ο οποίος ανήλθε σε επίπεδα ρεκόρ στα 9.491 εκατ. ευρώ.
Στην αύξηση του κύκλου εργασιών του Ομίλου συνέβαλε η άνοδος του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 27,85% καθώς και η αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 3,62% (από ΜΤ 14.932.198 το 2017 σε ΜΤ 15.472.058 το 2018) ενώ μέρος αυτής αντισταθμίστηκε από την αποδυνάμωση του Δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του Ευρώ (μέση ισοτιμία) κατά 4,54%.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας τη χρήση 2018 διαμορφώθηκε σε 7.205,5 εκατ. από 5.739,4 εκατ. τη χρήση 2017 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 25,55%, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου.
Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των πωλήσεων της διαφαίνεται ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Διυλιστηρίου (οι πωλήσεις εξωτερικού συμπεριλαμβανομένης της Ναυτιλίας ανήλθαν σε ποσοστό 82,51% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2018 έναντι 82,28% το 2017) καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 90,87% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2018 έναντι 92,37% το 2017)
Το Μικτό Κέρδος (προ αποσβέσεων) του Ομίλου διαμορφώθηκε τη χρήση 2018 στο ποσό των 743.157 χιλ. έναντι 899.506 χιλ. τη χρήση 2017, μειωμένο κατά 17,38%.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το κόστος πωλήσεων (προ αποσβέσεων) του ομίλου παρουσίασε υψηλότερο ρυθμό αύξησης έναντι του κύκλου εργασιών (25,98% έναντι 21,01%) καθόσον οι διεθνείς μέσες τιμές αργών αυξήθηκαν με υψηλότερο ρυθμό συγκριτικά με τις αντίστοιχες μέσες τιμές των προϊόντων της εταιρίας διαμορφώθηκε τη χρήση 2018 στο ποσό των 450.734 χιλ. έναντι 625.774 χιλ. τη χρήση 2017, ήτοι μειωμένο κατά 27,97%.
Τα κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) του Ομίλου διαμορφώθηκαν το 2018 σε 495.112 χιλ. ευρώ από 620.544 χιλ. ευρώ το 2017 (μείωση 20,21%) και της εταιρίας σε 411.083 χιλ. ευρώ το 2018 από 551.536 χιλ. ευρώ το 2017 (μείωση 25,47%)
Τα κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου διαμορφώθηκαν τη χρήση 2018 σε 254.713 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 313.556 χιλ ευρώ τη χρήση 2017 (μείωση 18,77%) . Τα κέρδη μετά από φόρους της εταιρίας διαμορφώθηκαν τη χρήση 2018 σε 228.099 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 295.635 χιλ. ευρώ τη χρήση 2017 (μείωση 22,84%).
Επενδυτικό πρόγραμμα
Για το 2019 το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, ύψους 90 εκατ. ευρώ, θα εστιάσει στη διατήρηση της αξιοπιστίας του Διυλιστηρίου μέσω της προγραμματισμένης περιοδικής συντήρησης μονάδων με κύρια δραστηριότητα την αναβάθμιση (revamping) της μονάδας Καταλυτικής Πυρόλυσης.
Οι συνολικές επενδύσεις που πραγματοποίησε η εταιρεία τη χρήση 2018 ανήλθαν σε 85,2 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο περιλαμβάνει το τίμημα 12,6 εκατ. ευρώ για την απόκτηση οικοπέδου έκτασης συνολικού εμβαδού 85.645 τετραγωνικών μέτρων που ευρίσκεται πλησίον των εγκαταστάσεων του Διυλιστηρίου.
Επομένως, η επενδυτική δαπάνη της εταιρείας τη χρήση 2018 διαμορφώθηκε σε 72,6 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 71,2 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν ως εξής:
α) Ποσό 33 εκατ. ευρώ σε συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής του, τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του καθώς και τη διασφάλιση του υψηλού βαθμού λειτουργικότητας και ευελιξίας στην παραγωγή και τη διακίνηση των προϊόντων.
β) Ποσό 38,2 εκατ. ευρώ σε έργα μεγαλύτερης κλίμακας τα σημαντικότερα των οποίων αφορούσαν: το βασικό σχεδιασμό και το front end engineering study του νέου συγκροτήματος κατεργασίας Νάφθας (5,7 εκατ. ευρώ επενδυτική δαπάνη το 2018), τη σύνδεση του Διυλιστηρίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (5 εκατ. ευρώ επενδυτική δαπάνη το 2018), την κατασκευή νέων δεξαμενών εντός και εκτός του χώρου του Διυλιστηρίου (4,9 εκατ. ευρώ επενδυτική δαπάνη το 2018), την αναβάθμιση της μονάδας κενού του Συγκροτήματος Λιπαντικών (3,4 εκατ. ευρώ επενδυτική δαπάνη το 2018).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: UBS: Αυξάνει τις τιμές στόχους για τις μετοχές των ΕΛΠΕ και Motor Oil
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Γιατί τα ξένα funds εξακολουθούν να υποστηρίζουν τη μετοχή της Motor Oil ενισχύοντας τις θέσεις τους
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι «Κροίσοι» των υπεραξιών: Βαρδινογιάννης, Φέσσας, Λεμπιδάκης, Σαράντης και οι άλλοι επιχειρηματίες-«Survivors» του ΧΑ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν