H Morgan Stanley και η ομάδα των Ricardo Rezende, Giuseppe Villar και Luis Garcia συνοψίζουν τα μηνύματα από τις συναντήσεις των HELLENiQ Energy και Motor Oil στο συνέδριο που διοργάνωσαν στο Λονδίνο στις 2-3 Δεκεμβρίου.

«Τα περιθώρια κέρδους ήταν το βασικό θέμα συζήτησης των επενδυτών με τις διοικήσεις των δύο ομίλων, με το δ’ τρίμηνο να δείχνει καλύτερο από το γ’ τρίμηνο. Ειδικά για τη Motor Oil, υπήρχαν αρκετές ερωτήσεις σχετικά με την πυρκαγιά στο διυλιστήριό της και το μήνυμα ήταν καθησυχαστικό όπως και στο conference call των αποτελεσμάτων για το γ’ τρίμηνο.

1

Οι αβεβαιότητες για το επόμενο έτος παραμένουν, ενώ η συνεχιζόμενη αύξηση των νέων περιουσιακών στοιχείων θα μπορούσε να επιβαρύνει την προσφορά/ζήτηση. Το β’ εξάμηνο του 2025 μπορεί να είναι καλύτερο από το προηγούμενο μέρος του έτους, καθώς η εγχώρια ζήτηση στην Ελλάδα παραμένει ισχυρή, με κινητήρια δύναμη το ντίζελ και τις αερομεταφορές.

Στη λιανική, δεν έχουν υπάρξει ενδείξεις για άρση των ανώτατων ορίων τιμών, ενώ στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, παρατηρήσαμε ότι οι εταιρείες επικεντρώνονται περισσότερο στις αποδόσεις, παρά στην ανάπτυξη με οποιοδήποτε κόστος», αναφέρουν οι αναλυτές.

«Για τη HELLENiQ, η σύσταση μας είναι ίση απόδοση με την αγορά (equalweight) και η τιμή στόχος είναι 7 ευρώ ανά μετοχή. Για το 2025, η διοίκηση πιστεύει ότι το β’ εξάμηνο του 2025 θα πρέπει να είναι ισχυρότερο από ότι το α΄ εξάμηνο, δεδομένης της επανεκκίνησης ορισμένων διυλιστηρίων κατά το προηγούμενο μέρος του έτους.

Όσον αφορά τις εκκαθαρίσεις, η συντήρηση στον Ασπρόπυργο αναμένεται για το β’ εξάμηνο, αλλά ενδέχεται να καθυστερήσει για το 2026. Η ζήτηση καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει ανθεκτική, κυρίως στο ντίζελ και δεν υπάρχει καμία ένδειξη για πιθανή άνοδο της λιανικής τιμής των ανώτατων ορίων στη χώρα. Αν τα ανώτατα όρια καταργηθούν, ο θετικός αντίκτυπος θα ήταν περιορισμένος για την HELLENiQ.

Όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η ανάπτυξη ενός έργου 200MW καθυστέρησε λόγω την αδειοδότηση. Η HELLENiQ αναμένει ότι οι αποδόσεις από το δικό της χαρτοφυλάκιο θα είναι ελαφρώς υψηλότερες από το τρέχον χαρτοφυλάκιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Όσον αφορά τις έρευνες για υδρογονάνθρακες (upstream), οι σεισμικές έρευνες 3D στα υπεράκτια τεμάχια συνεχίζονται, με τη διοίκηση να διατηρεί τις αρχικές προσδοκίες για την απόφαση σχετικά με το αν θα προχωρήσει ή όχι με την εξερεύνηση», εξηγούν οι Rezende, Villar και Garcia.

«Για τη μετοχή της Motor Oil, η σύσταση μας είναι υπεραπόδοση έναντι της αγοράς (overweight), με την τιμή στόχο στα 27 ευρώ, με τα περιθώρια το δ’ τρίμηνο να είναι ισχυρότερα από ότι το γ΄ τρίμηνο. Εκτός από τα περιθώρια κέρδους, η συζήτηση επικεντρώθηκε στην πυρκαγιά στο διυλιστήριο.

Η διοίκηση επανέλαβε ότι λειτουργεί πιο κοντά στο ανώτερο άκρο του εύρους που αναμένει κατά τη διάρκεια των επισκευών, στο 65 με 80%, με την πρώτη ύλη να είναι ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει τα ποσοστά. Οι εργασίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ως το γ΄ τρίμηνο του 2025. Το κεφάλαιο κίνησης επηρεάστηκε το γ΄ τρίμηνο, καθώς η εταιρεία έπρεπε να αποκτήσει σχετικά περισσότερη πρώτη ύλη που τείνει να έχει μικρότερους όρους πληρωμής.

Η Motor Oil αναμένει ότι το κεφάλαιο κίνησης θα βελτιωθεί από το δ’ τρίμηνο φέτος. Όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η εταιρεία επανέλαβε το μήνυμα ότι η εστίασή της είναι στις αποδόσεις και όχι στην ανάπτυξη με κάθε κόστος.

Όσον αφορά τις μακροπρόθεσμες προοπτικές του τομέα, η διοίκηση πιστεύει ότι το διυλιστήριό της, το οποίο είναι ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη, θα της επιτρέψει να αντέξει καλύτερα έναν κύκλο πτώσης και μετάβασης στα διυλισμένα προϊόντα», καταλήγει η αμερικανική επενδυτική τράπεζα.

Διαβάστε επίσης:

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Στην Motor Oil η αλυσίδα των μίνι μάρκετ TWENTY 4 SHOPEN

Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για CENER, ΕΛΠΕ, Eurobank και Motor Oil

Helleniq Energy: Τι φέρνει η εξαγορά της Elpedison- Η ΔΕΠΑ, το placement και τι αλλάζει από το 2025