Η Mondelez International κατέχοντας ήδη την 3η θέση στην παγκόσμια αγορά κέικ και γλυκισμάτων, σκοπεύει να ισχυροποιήσει περαιτέρω την παρουσία της μέσω της επέκτασης, της καινοτομίας και της υποστήριξης από τα εμβληματικά εμπορικά σήματα Oreo, Cadbury και Milka της εταιρείας.

«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, δημιουργήσαμε μια επιχείρηση κέικ και γλυκισμάτων αξίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων επιταχύνοντας την ανάπτυξη των ισχυρών παραδοσιακών μας εμπορικών σημάτων, μέσω στρατηγικών εξαγορών και συγχωνεύσεων», δήλωσε ο Dirk Van de Put, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της εταιρείας στις 18 Φεβρουαρίου στο συνέδριο του Consumer Analyst Group of New York (CAGNY).

1

«Περίπου το ένα τρίτο των δραστηριοτήτων μας σε κέικ και γλυκά προέρχεται από την επέκταση των παλαιών μας εμπορικών σημάτων, όπως τα Oreo, Milka και το αγαπημένο γαλλικό Lu, σε προϊόντα που αποκαλούμε «chocobakery», συμπεριλαμβανομένων μαλακών κέικ, brownies και παρόμοιων λιχουδιών».

Κλειδί οι εξαγορές

Κλειδί για τα σχέδια της εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν οι εξαγορές της Chipita στην Ευρώπη, της Give and Go στις Ηνωμένες Πολιτείες και της Evirth στην Κίνα. Οι εξαγορασθείσες επιχειρήσεις αποτελούν περίπου τα δύο τρίτα των πωλήσεων κέικ και γλυκισμάτων της εταιρείας.

«Οι βασικές ανεπτυγμένες αγορές μας, στις οποίες περιλαμβάνονται οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ελλάδα αντιπροσωπεύουν περίπου το 55% της επιχείρησης και οι βασικές αναδυόμενες αγορές, στις οποίες περιλαμβάνονται η Κίνα, το Βιετνάμ, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Βραζιλία αντιπροσωπεύουν περίπου το 45%», δήλωσε ο Van de Put.

Σε συνέντευξή του στο Food Business News ο Van de Put αναφέρθηκε ξεχωριστά σε κάθε επιχείρηση που εξαγόρασε ο όμιλος.

«Με την Chipita, η αρχή ήταν λίγο δύσκολη, επειδή την αγοράσαμε πριν από την περίοδο αύξησης του πληθωρισμού και δεν είχαν αντισταθμίσει το κόστος τους», είπε. «Αναγκαστήκαμε να αυξήσουμε τις τιμές κατά 30%, γεγονός που είχε αντίκτυπο στον όγκο. Τώρα οι όγκοι αυξάνονται και πάλι, βρίσκουμε το ρυθμό μας και είμαστε στη μέση του σχεδιασμού της παγκόσμιας επέκτασής μας. Το συμπέρασμα είναι ότι βρίσκεται κοντά στο σημείο που θέλουμε να είναι».

Η Mondelez, μετά την εξαγορά της Chipita, προχώρησε στην απόκτηση της Give and Go, ενός προμηθευτή προϊόντων έτοιμων για απόψυξη για φούρνους εντός καταστημάτων.

«Η Give and Go τα πήγε πραγματικά καλά για εμάς», δήλωσε ο Van de Put. «Κάναμε καινοτομίες και λανσάραμε προϊόντα, δημιουργήσαμε νέες σειρές και η επιχείρηση σχεδόν διπλασιάστηκε στα τέσσερα χρόνια που μας ανήκει. Είναι μια πραγματικά μεγάλη επιτυχία και έχει περισσότερα περιθώρια ανάπτυξης, καθώς τα αρτοποιεία εντός των καταστημάτων γίνονται όλο και μεγαλύτερα στο τοπίο του λιανεμπορίου».

«Στους λιανοπωλητές αρέσουν και θέλουν να αφιερώνουν περισσότερο χώρο στα in-store αρτοποιεία τους και μας αρέσει να είμαστε εκεί».

Η Evirth δίνει στη Mondelez ένα στήριγμα στην αγορά των premium αρτοσκευασμάτων στην Κίνα με περιθώρια ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Τα Evirth είναι πραγματικά premium κέικ που οι καταναλωτές έχουν στο σπίτι για ειδικές περιστάσεις», δήλωσε ο Van de Put. «Για άλλη μια φορά, είναι κατάψυξη/απόψυξη και ένα πολύ υψηλότερο επίπεδο εμπειρίας. Η Evirth έχει μια τεχνολογία που είναι πολύ προηγμένη, ώστε να μπορεί να φτιάξει ένα προϊόν με φρέσκια γεύση από μια κατεψυγμένη μορφή, και μπορούμε να το μεταφέρουμε αυτό στον υπόλοιπο κόσμο, κατά τη γνώμη μου».

Από τις τρεις εξαγορασθείσες επιχειρήσεις, ο Van de Put προέβλεψε ότι η Chipita θα έχει τον μεγαλύτερο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο, ενώ η Give and Go θα έχει τον μεγαλύτερο μακροπρόθεσμο αντίκτυπο.

«Τα κρουασάν είναι σαν την πίτσα», δήλωσε ο Van de Put για την κύρια σειρά προϊόντων της Chipita. «Το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου το γνωρίζει. Παίρνεις αρκετή ποσότητα για την τιμή και είναι μια διατροφική ευκαιρία που ανταγωνίζεται τα μπαρ. Έτσι, νομίζω ότι θα προχωρήσει γρήγορα».

Με την Give and Go, η Mondelez υπολογίζει ότι η ανάπτυξη των αρτοποιείων στα καταστήματα σε όλο τον κόσμο θα είναι σημαντική.

Ο Van de Put ελπίζει σε μια εποχή που τα καταστήματα λιανικής πώλησης σε όλο τον κόσμο θα διαθέτουν αρτοποιεία εντός των μαγαζιών καθώς και πάγκους με κέικ και γλυκά. Αυτό υπάρχει σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές και η Mondelez σχεδιάζει να πρωτοστατήσει στην εισαγωγή αυτών των σχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Εκτιμά επίσης ότι το τοπίο είναι ώριμο για ανάπτυξη και στα κέικ και τα γλυκά, αναφέροντας πόσο καλά ταιριάζουν με τον καφέ, που αποτελεί μοχλό κίνησης για ορισμένες αλυσίδες.

Διαβάστε επίσης:

Starbucks: «Μαχαίρι» σε 1.100 θέσεις γραφείου για να επιταχύνει την ανάκαμψη

Buy, hold or Sell: Άμεση ανάλυση για ΑΒΑΞ, ΔΑΑ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΦΡΛΚ

Ουκρανία: Ήττα Ζελένσκι και στο Κοινοβούλιο – Απέτυχε να πάρει νέα «ψήφο εμπιστοσύνης»