Η H&M, παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της μόδας, αποδεικνύει έμπρακτα ότι η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς μια τάση – είναι ο μόνος δρόμος προς το μέλλον. Το 2024 αποτέλεσε για τον όμιλο H&M ένα έτος-σταθμό: μία χρονιά όπου οι επενδύσεις σε καινοτομία, νέες τεχνολογίες και υπεύθυνες πρακτικές έθεσαν νέα πρότυπα στον χώρο της μόδας. Η H&M δεν μιλά απλώς για υπεύθυνη ανάπτυξη αλλά την ενσωματώνει στον πυρήνα της επιχειρηματικής της ταυτότητας καθώς αποτελεί ένα αναπόσπαστο μέρος όλων των πρακτικών που ακολουθεί.
Όραμά της; Να δημιουργεί προϊόντα που συνδυάζουν ποιότητα και προσιτές τιμές, ακολουθώντας έναν βιώσιμο τρόπο παραγωγής, χωρίς συμβιβασμούς. Η H&M ηγείται αυτής της αλλαγής, επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση μεταξύ ανάπτυξης και χρήσης φυσικών πόρων, καθώς αποδεικνύει ότι είναι εφικτό να δημιουργήσει μια ευέλικτη και υπεύθυνη αλυσίδα αξίας, ώστε να ελαχιστοποιήσει τις αρνητικές επιπτώσεις στους ανθρώπους και τον πλανήτη.
Η H&M παραμένει πλήρως αφοσιωμένη στο φιλόδοξο πρόγραμμα βιωσιμότητάς της, προχωρώντας σταθερά προς την επίτευξη του στόχου της ώστε όλα τα υλικά να είναι είτε ανακυκλωμένα είτε βιώσιμης προέλευσης έως το 2030. Παράλληλα, σχεδόν έχει επιτύχει τον στόχο του 30% για ανακυκλωμένα υλικά μέχρι το 2025, έναν χρόνο νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα, ενώ οι συνεχείς προσπάθειες για τη χρήση λιγότερης και πιο καθαρής ενέργειας σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της αποδίδουν ουσιαστικά αποτελέσματα στην πορεία απανθρακοποίησης, σύμφωνα με τους επιστημονικά βασισμένους στόχους της εταιρείας.
Επενδύοντας στην Καινοτομία και στην Κυκλική Οικονομία
Το 2024 επενδύθηκαν περισσότερα από 1,7 δισ. SEK σε δραστηριότητες απανθρακοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως πρωτοπόρος στη βιώσιμη καινοτομία. Η πλειοψηφία των επενδύσεων αφορά την αντικατάσταση συμβατικών υλικών με ανακυκλωμένες ή βιώσιμης προέλευσης εναλλακτικές, καθώς και τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων και την υποστήριξη πρωτοβουλιών ενεργειακής αποδοτικότητας. Μέσω στρατηγικών συνεργασιών για την κλιμάκωση κυκλικών μοντέλων και επενδύσεων σε νέα υλικά και μεθόδους παραγωγής, η Η&Μ αναδιαμορφώνοντας τις αρχές της παραγωγής και της κατανάλωσης, συνεχίζει να προσφέρει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές.
Παράλληλα, μέσω του επενδυτικού της ενδιαφέροντος, δημιουργεί νέα μοντέλα ανάπτυξης βασισμένα στην κυκλική οικονομία, όπου τα ρούχα και τα υλικά χρησιμοποιούνται περισσότερο και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, διατηρώντας την αξία τους για περισσότερο χρόνο. Μία μεγάλη πρόκληση για την H&M αλλά και μια μοναδική ευκαιρία. Ήδη 26 αγορές έχουν πλέον πρόσβαση σε second-hand επιλογές, διαθέσιμες σε συνολικά 38 επιλεγμένα καταστήματα του Ομίλου H&M παγκοσμίως, καθώς και μέσω της πλατφόρμας Sellpy που προσφέρει second-hand μόδα μέσω της πρωτοβουλίας H&M Pre-loved.
Η H&M αποδεικνύει με πράξεις ότι η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη συνυπάρχουν αρμονικά και ενισχύονται η μία από την άλλη. Μέσα από τις στοχευμένες επενδύσεις, την καινοτομία και την υποστήριξη της κυκλικής οικονομίας, η εταιρεία επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα της παγκόσμιας μόδας, δημιουργώντας ένα πιο υπεύθυνο και ανθεκτικό επιχειρηματικό μοντέλο για το αύριο.
