Σαν τους ανέμους της Μυκόνου «τρέχουν» τα έσοδα που αποφέρει στην εισηγμένη Moda Bagno, συμφερόντων του Νίκου Βαρβέρη, το εστιατόριο Interni. To οποίο και λειτουργεί στο κοσμοπολίτικο νησί των Κυκλάδων.

Ο περσινός κύκλος εργασιών, που είχε στη σχεδόν 5μηνη σεζόν το ντιζαϊνάτο και ακριβό Restaurant& Bar Interni ενισχύθηκε κατά 11,17%. Φτάνοντας στα 8,496 εκατ. ευρώ. Tα υψηλότερα στην ιστορία του, που ξεκίνησε το έτος 2.000 στα Ματογιάννια. Μια εμπορικά περιζήτητη περιοχή του νησιού, το οποίο έχει γίνει σύμβολο του παγκόσμιου τουρισμού. Καθώς αποτελεί ισχυρό πόλο έλξης για επισκέπτες της διεθνούς εισοδηματικής ελίτ, που έχουν την άνεση και είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν πολλά.

1

Η δραστηριοποίηση της Moda Bagno στον Μυκονιάτικο χώρο της εστίασης, συνιστά αναμφίβολα μια άκρως επιτυχημένη επιχειρηματική επένδυση. Το λένε άλλωστε και τα νούμερα που κάνει το Ιnterni.

Στη διάρκεια των πέντε τελευταίων χρήσεων οι πωλήσεις του  γκουρμέ εστιατορίου έχουν αυξηθεί κατά 131,1% και φτάνουν τώρα να αποτελούν το 36,4% των εν Ελλάδι εσόδων της εταιρείας.

Σε σύγκριση μάλιστα με τα χαμηλά που «αντίκρυσε» ο τζίρος του Ιnterni το 2020 (1,65 εκατ. ευρώ),  όταν ήρθαν τα πάνω κάτω με το ξέσπασμα της πανδημίας, έχει πραγματοποιήσει άλμα… 414,9%.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία των οικονομικών καταστάσεων το «ντυμένο» στα λευκά μυκονιάτικο εστιατόριο δούλεψε πέρσι με περιθώριο περίπου 80% στα κέρδη εκμετάλλευσης και 39% στην πρό φόρων «γραμμή» των αποτελεσμάτων.

Το χλιδάτο Ιnterni μπορεί να έχει ως motto το «όλα είναι για το συναίσθημα», αλλά επί της ουσίας συνιστά μια ανθηρή επιχειρηματική δραστηριότητα. Στηρίζοντας αποφασιστικά, αν όχι καθοριστικά, τις εταιρικές επιδόσεις.

Δεν είναι όμως μόνο η ραγδαία τουριστική ανάπτυξη στο νησί των ανέμων και η συνακόλουθη δύναμη του χρήματος που ξοδεύουν οι τουρίστες, εκείνη που  δίνει «φτερά» στα οικονομικά μεγέθη της Moda Bagno του Νίκου Βαρβέρη. Η οποία συμπληρώνει εφέτος 50 χρόνια παρουσίας στο επιχειρηματικό σκηνικό της χώρας και 24χρόνια ώς εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Αθήνας.

«Κλειδί» και η οικοδομική ανάπτυξη

H αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας με τις νέες κατασκευές και ανακαινίσεις σπιτιών και τουριστικών καταλυμάτων, συνδέεται άμεσα με τα προϊόντα που εμπορεύεται η εταιρεία. Απευθυνόμενα σε ένα συγκεκριμένο target group υψηλότερου βιοτικού επιπέδου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έπιπλα σπιτιού και γραφείου πήραν πέρσι «κεφάλι» στις πωλήσεις (με 8,724 εκατ. ευρώ) στους τομείς των εταιρικών δραστηριοτήτων. Καταγράφοντας άνοδο 19,93%.

Την ίδια στιγμή η κατηγορία της εμπορίας πλακιδίων ενίσχυσε τον τζίρο της κατά 79,87% (στα 1,942 εκατ. ευρώ). Ενώ ενισχυμένες από 11% έως 15,6% ήταν οι πωλήσεις σε έπιπλα κουζίνας και είδη υγιεινής.

Η Moda Bagno είχε στη χρήση του 2023 έσοδα από τις πωλήσεις στην Ελλάδα 24,5 εκατ. ευρώ (+17,4%) ενώ μαζί με αυτά από τις δραστηριότητες, κυρίως στην Τουρκία (Κωνσταντινούπολη) και πολύ λιγότερο στην Κύπρο, άγγιξαν τα 31,3 εκατ. ευρώ. Παρουσιάζοντας άνοδο 25,9%.

Όλα αυτά οδήγησαν την καθαρή κερδοφορία σε επίπεδο Ομίλου στα 4,1 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 284,4%.

Δίνοντας την ευχέρεια στην εισηγμένη να προχωρήσει τον προσεχή Οκτώβριο σε διανομή μερίσματος (0,03813 ευρώ ανά μετοχή προ φόρου) για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια…

Απ’ ότι φαίνεται όμως η «αύρα» της Μυκόνου, εκτός από τη θετική επίδραση στα μεγέθη της εταιρείας, δίνει… αέρα και στα πανιά της μετοχής.

Εντυπωσιακό χρηματιστηριακό άλμα για τη Moda Bagno

Στο ξεκίνημα του 2023 η μετοχή, που κατηγοριοποιείται στη μέση συναλλακτική δραστηριότητα βρισκόταν στα 0,652 ευρώ, με τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας να είναι στα 12,264 εκατ. ευρώ.

Στα τέλη της περσινής χρονιάς η μετοχή ανέβηκε στα 1,91 ευρώ, ενώ στην τελευταία συνεδρίαση του Απριλίου έφτασε στα 3,24 ευρώ, με την κεφαλαιοποίηση της Moda Bagno να διαμορφώνεται σε 60,944 εκατ. ευρώ.

Με άλλα λόγια στο διάστημα των τελευταίων 16 μηνών, η μετοχή έχει ενισχυθεί κατά… 396,9%, ενώ από την αρχή της εφετινής χρονιάς κερδίζει 69,6%.

Για το 2024 ο μέσος ημερήσιος συναλλακτικός τζίρος (στις συνεδριάσεις που γίνονται πράξεις στη μετοχή) ανέρχεται σε 10.516 ευρώ. Έναντι των 7.845 ευρώ του 2023.

Ο ιδρυτής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Νίκος Βαρβέρης, που αποτελεί την «ταυτότητα» της εταιρείας, ελέγχει το 51,14%, ενώ ποσοστό 32,54% έχει η σύζυγός του Αγγέλα.

Επίσης από τις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου ο επιχειρηματίας Δήμος Στασινόπουλος κατέχει το 5,032%.

Ηχηρό σήμαντρο και του Lifestyle, ο επιχειρηματίας Νίκος Βαρβέρης, διατηρεί όλα τα τελευταία χρόνια σταθερές τις αμοιβές του από την εταιρεία, στα 50.166 ευρώ ετησίως, μικτά.

Σε λίγους μήνες βέβαια του αναλογούν οι πρό φόρου εισπράξεις 368.771 ευρώ από το μέρισμα. Ενώ βάσει του μετοχικού της ποσοστού, η σύζυγός του έχει λαμβάνειν 233.414 ευρώ, επίσης πρό της παρακράτησης του 5% της φορολογίας.

Στην περίοδο της κρίσης η Moda Bagno δέχθηκε ισχυρά πλήγματα στα μεγέθη της, αλλά ακολουθώντας μια σταθερή πολιτική οικονομικής εξυγίανσης και αναδιαρθρώνοντας τα δάνειά της, κατάφερε να ορθοποδήσει και να μπεί σε τροχιά κανονικότητας. Με βαθμιαία αυξανόμενη κερδοφορία.

Πλέον τα τραπεζικά της δάνεια έχουν περιοριστεί σε 5,924 εκατ. ευρώ, ενώ λαμβάνοντας υπόψη και τα ταμειακά διαθέσιμα των 3,561 εκατ. ευρώ, το καθαρό της χρέος διαμορφώνεται σε 2,363 εκατ. ευρώ.

Στα τρέχοντα χρηματιστηριακά επίπεδα η εταιρεία αποτιμάται σε 14,9 φορές τα περσινά της κέρδη. Ενώ η επιχειρηματική αξία, ισοδυναμεί με 7,2 φορές τη λειτουργική κερδοφορία (Ebitda) του 2023.

Με τις προωθούμενες αλλαγές στο κανονισμό του χρηματιστήριο, η εταιρεία θα πρέπει σε βάθος χρόνου να αυξήσει τη μετοχική της διασπορά. Καθώς απαιτείται free float 25% από το περίπου 11% που είναι τώρα, προκειμένου να συνεχίσει να είναι εισηγμένη.

Διαβάστε επίσης:

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Πήρε το «πράσινο φως» το σχέδιο για joint venture με την τσέχικη Czechoslovak Group

Έπεσαν οι υπογραφές για τις «Έξυπνες Γέφυρες» 120 εκατ. από ΟΤΕ-ΤΕΡΝΑ-Globitel

Μύκονος, Nammos και μόδα στο κύμα: Οι πλούσιοι, πλουσιότεροι