Ο Μύρων Τσατσάκης είναι ένας από τους εφοπλιστές που δεν θέλουν να διακρίνεται ούτε η σκιά τους. Ωστόσο, είναι ένας επιτυχημένος εφοπλιστής που τα γραφεία της εταιρείας του είναι στην Κηφισιά.

Διαθέτει εξοχική κατοικία στις Σπέτσες, όπου κάθε καλοκαίρι γεμίζει από προσκεκλημένους και είναι από τα πλέον συζητημένα τα πάρτι που δίνει, μαζί με τη γυναίκα του, Χριστίνα.

Ο Μύρων Τσατσάκης, δημιούργησε τη ναυτιλιακή εταιρεία Modion Maritime Management, η οποία κατέχει σήμερα και διαχειρίζεται ένα στόλο με δεκατρία φορτηγά πλοία, post panamax και panamax, που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 1.006.905 dwt.

Με άλλα λόγια, συγκαταλέγεται ανάμεσα στους 80 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές που διαχειρίζονται στόλους πάνω από 1 Deadweight tonnage.

Ενεργό ρόλο στη ναυτιλιακή εταιρεία, έχουν η κόρη του Μύρωνα και της Χριστίνας Τσατσάκη, Γεωργία, καθώς και ο γιος τους, Χαρίλαος (Χάρης) Τσατσάκης, ο οποίος περνάει αρκετές ώρες στα γυμναστήρια και ακολουθεί μποέμικη ζωή. Είναι ακόμα λάτρης των γρήγορων αυτοκινήτων.

Τόσο, ο Χάρης όσο και η Γεωργία, αναφέρονται ως εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιρειών της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης.

Η αξία των πλοίων του Μύρωνα Τσατσάκη, σύμφωνα με τη VesselsValue, υπερβαίνει τα 195 εκατ. δολάρια, με ελάχιστη τραπεζική χρηματοδότηση, όπως ομολογούν, ναυλομεσίτες της Ακτής Μιαούλη.

Τα δώδεκα πλοία, δηλαδή, τα περισσότερα πλοία του στόλου του Μύρωνα Τσατσάκη είναι νηολογημένα στη σημαία Λιβερίας και μόνο ένα, ταξιδεύει με σημαία Μάλτας.

Τα ονόματα των πλοίων του, παραπέμπουν στην κρητική καταγωγή του, δεδομένου ότι το πρώτο όνομα των πλοίων είναι Minoan και μόνο σε τέσσερα έχουν τα ονόματα Christianna, Alexis, Georgia, Stefanos.

Ο Μύρωνας Τσατσάκης ξεκίνησε από ναυλομεσίτης και από την εμπειρία που απέκτησε, σε μια ευνοϊκή συγκυρία, τόλμησε και εισήλθε στην πλοιοδιαχείριση και στη συνέχεια στην πλοιοκτησία.

Θεωρείται ένας από τους μετρ των αγοραπωλησιών πλοίων, ενώ διακρίνεται για την ικανότητα του να αγοράζει φθηνά second hand και όταν ανεβαίνουν να τα πουλά με μεγάλες υπεραξίες.

Πριν την άνοδο των τιμών των πλοίων και την αυξημένη ζήτηση των φορτηγών πλοίων, ο Μύρωνας Τσατσάκης προέβη σε μελετημένες κινήσεις και αύξησε τον αριθμό των πλοίων του στόλου του.

Ο υιός, Χάρης Τσατσάκης σε παλαιότερη έξοδο
                              Ο υιός, Χάρης Τσατσάκης σε παλαιότερη έξοδο

Πήρε 7 πλοία

Aπό τον Απρίλιο του 2019 έως το καλοκαίρι του 2023, εξασφάλισε επτά πλοία, κυρίως post panamaxes, δαπανώντας ένα χρηματικό ποσό που υπερέβη 97 εκατ. δολάρια.

Αρχικά εκείνο τον μήνα απέκτησε το πλοίο Silver Dragon, ένα panamax, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2006 από την Valles Steamship, στην τιμή των 8,2 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο μετονομάστηκε σε Minoan Glory.

Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της VesselsValue, τον Απρίλιο του 2020 η Modion Maritime Management εξαγόρασε το panamax Paganini, κατασκευής 2008, από την Borealis Finance στην τιμή των 8,15 εκατ. δολαρίων.

Το ονόμασε Minoan Sky και περιλαμβάνεται στον στόλο της εταιρείας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.

Tην ίδια χρονιά εξαγόρασε το φορτηγό πλοίο Resurgence, το οποίο είναι χωρητικότητας 81,600 dwt bulker και ναυπηγήθηκε το 2012. Το πλοίο αγοράστηκε στην τιμή των 12,7 εκατ. δολαρίων, το οποίο μετονομάστηκε σε Alexis.

Αργότερα, απέκτησε από την Kassian Maritime συμφερόντων της οικογένειας του Νίκκη Παππαδάκη, το χωρητικότητας 71,800 dwt, φορτηγό πλοίο Wookie, κατασκευής 2012, έναντι 12,3 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο περιλαμβάνεται στον στόλο της εταιρείας του Μύρωνα Τσατσάκη με το όνομα Christianna.

Τον Μάιο του 2021, ακολούθησε η εξαγορά του φορτηγού πλοίου Bottiglieri Sophia χωρητικότητας 93,300 dwt, κατασκευής 2011, έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων, που μετονομάστηκε σε Minoan Pioneer και στις αρχές του 2022 η απόκτηση του αδελφού πλοίου Bottiglieri Giulio, με τα ίδια χαρακτηριστικά, στην τιμή των 18,5 εκατ. δολαρίων, που βαφτίστηκε Minoan Hill.

Το καλοκαίρι που μας πέρασε, η Modion πρόσθεσε στον στόλο της το πλοίο χωρητικότητας 77,200 dwt panamax, Sunny Eternity, κατασκευής 2014, έναντι 20,5 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με το marine traffic, το bulker έχει μετονομαστεί σε Christina V.

Χριστίνα και Γωγώ Τσατσάκη
Χριστίνα και Γωγώ Τσατσάκη

Ήταν και στο Star

Ο Μύρωνας Τσατσάκης, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, εμφανίστηκε το 2004, στο μετοχικό κεφάλαιο του τηλεοπτικού σταθμού STAR, μαζί με την οικογένεια Βαρδινογιάννη.

Αργότερα, φέρεται ότι αποχώρησε.

Τότε οι μέτοχοι που εμφανίζονταν στο STAR, ήταν οι εξής:

Dasen Holdings Limited 22,406% (Βαρδιάννα Βαρδινογιάννη 100%), Fedilia S.A. 12,375% (Μύρων Τσατσάκης 99,5%, Eric Duphil 0,5%), Mooreefields SA 24,843% (Αναστασία Βαρδινογιάννη 99,995%, Michele Canepa 0,005%), Blue SKY Holdings SA 1,662% (Ιωάννης Χατζής 99,7%, Βασιλική Πλακά 0,3%), Blue Dime Holdings SA 4,9% (Δημοσθένης Βαρδινογιάννης 99,89%, Αγλαΐα Κελαϊδή 0,11%), Hogrid Holdings Limited 2,562% (Γιώργος Βασιλειάδης 100%), Amnatos SA 25% (Εμμανουήλ Παπαδογιαννάκης 99,9%, Camille Paulus 0,1%), Ιδρυμα Τύπου ΑΕ 5%, (Ιδρυμα «Λίλιαν Βουδούρη» 100%).

Η Modion Maritime Management είχε συνεργαστεί στο παρελθόν και με την SQLearn η οποία παρείχε υπηρεσίες ηλεκτρονικής εκπαίδευσης για το σύνολο του στόλου.

Τότε, ο Cpt. Στέργιος Νικολαΐδης, Διευθυντής Επιχειρήσεων της Modion Maritime Management δήλωσε:

«Είμαστε σε μια αποστολή να θέσουμε την ασφάλεια και την ανθρώπινη προστασία στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας. Η αποτελεσματική εκπαίδευση είναι το κλειδί για την επίτευξη εξαιρετικής απόδοσης.

Μαζί με το SQLearn, είμαστε σε θέση να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό μας στο πλοίο και στην ξηρά και ταυτόχρονα να διαχειριζόμαστε τις εκπαιδευτικές του δραστηριότητες».

Επισημαίνεται ότι η Modion Maritime Management S.A. είναι μια εταιρεία διαχείρισης πλοίων που παραδοσιακά ασχολείται με τη λειτουργία πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.

Σε όλο τον κόσμο

Τα πλοία της εταιρείας ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο και μεταφέρουν όλα τα είδη χύδην φορτίων όπως σιτηρά, καλαμπόκι, άνθρακα, σιδηρομετάλλευμα.

«Η σωστή συντήρηση και η προσεκτική επιλογή στελεχών και μελών πληρώματος επιτρέπει στον στόλο της εταιρείας να εισέρχεται σε λιμάνια με τους αυστηρότερους κανονισμούς ελέγχου του κράτους λιμένα και τις πιο απαιτητικές απαιτήσεις συντήρησης», αναφέρει η εταιρεία του Μύρωνα Τσατσάκη.

Η ασφάλεια και η ανθρώπινη προστασία είναι στοιχεία προτεραιότητας στο προφίλ διαχείρισης της εταιρείας. Η απόδοση και η αξιοπιστία μιας εταιρείας σχετίζονται πάντα άμεσα με τον ανθρώπινο παράγοντα, τονίζεται από την εταιρεία, και ως εκ τούτου είναι πολιτική της εταιρείας να διασφαλίζει ασφαλείς συνθήκες εργασίας και αξιοπρεπές εργασιακό περιβάλλον για τους ανθρώπους που απασχολούνται από τη Modion Maritime Management S.A.

Η ασφαλής μεταφορά του φορτίου αποτελεί επίσης αναπόσπαστο μέρος της πολιτικής της εταιρείας.

Η Modion διασφαλίζει συνεχώς ότι τα φορτία μεταφέρονται άθικτα και με ασφάλεια στους παραλήπτες τους και λαμβάνει πάντα τις απαραίτητες προφυλάξεις ώστε ο στόλος της να φιλοξενεί με ασφάλεια οποιοδήποτε φορτίο χύδην μέχρι το λιμάνι προορισμού.

Διαβάστε επίσης:

Ο Χρήστος Μεγάλου, η Κέρκυρα και ο MSCI, η έκπληξη σε Ιντρακάτ και Ελλάκτωρ, γιατί δεν πουλάει ο Βακάκης, το απίθανο ρεκόρ του Τζίγγερ, η δίκη του λογιστή – ιζνογκουντ και το party του Τσατσάκη στις Σπέτσες

Μ. Τσατσάκης: Πουλάει τα δύο παλαιότερα bulkers της Modion Maritime

Στη φυλακή το αφεντικό φαρμακευτικής για το σιρόπι για το βήχα, που συνδέεται με τον θάνατο 200 παιδιών