ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Βέβαια, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία απαιτεί την κινητοποίηση κάποιων κεφαλαίων, διόλου αμελητέων για τη σημερινή συγκυρία. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η τοποθέτηση των scrubbers σε πλοία όπως το Κνωσός και Φαιστός Palace και Μύκονος Palace κοστίζει το λιγότερο τρία εκατομμύρια ευρώ ανά πλοίο λόγω του μεγάλου μεγέθους τους. Σημειώσουν ωστόσο, πως πρόκειται για μια απαραίτητη επένδυση, η οποία θα βοηθήσει την εταιρεία να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και παράλληλα να εξοικονομήσει σημαντικούς πόρους σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα στη χρήση καυσίμων.
Είναι ενδεικτικό πως όσες ναυτιλιακές δεν εγκαταστήσουν συστήματα καθαρισμού καυσαερίων στα πλοία τους (scrubbers) και επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν τα νέα ακριβότερα καύσιμα, χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο θα επιβαρυνθούν κατά περίπου 30% σε ετήσια βάση.
Το κόστος των καυσίμων θεωρείται «κλειδί» για την πορεία των αποτελεσμάτων, αφού αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι των λειτουργικών εξόδων. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια τα καύσιμα λόγω της κατακόρυφης αύξησής τους έχουν εξελιχθεί σε πραγματικό «πονοκέφαλο» για τις ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες εξετάζουν πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε ανατιμήσεις των ναύλων από τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν.
«Με δεδομένη την ανάκαμψη της κίνησης, οι τιμές των καυσίμων καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό πλέον την κερδοφορία της χρονιάς», επισημαίνουν χαρακτηριστικά άνθρωποι από τον κλάδο της ακτοπλοΐας.
Να σημειωθεί πως οι Μινωικές Γραμμές, όπως έγινε γνωστό, είναι η πρώτη εταιρεία στο χώρο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας που ολοκληρώνουν τη διαδικασία εγκατάστασης συσκευών καθαρισμού καυσαερίων. Ο Ιταλός ιδιοκτήτης τους, Em. Grimaldi δεν έχει κρύψει την πρόθεσή του να ισχυροποιήσει την παρουσία και να διευρύνει το αποτύπωμά του στις ελληνικές θάλασσες, μέσα και από πιθανή απόκτηση της Attica.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Minoan Lines: Καθαρά κέρδη 1,7 εκατ. ευρώ για το α’ τρίμηνο του 2018
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μινωικές Γραμμές: Γιατί αποφάσισαν την έξοδο από το ΧΑ μετά από 20 χρόνια
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αλλαγές στα δρομολόγια των Μινωικών Γραμμών