Μια ανάσα από τα 200 εκατ. ευρώ έφτασαν το 2022 οι πωλήσεις της Loulis Food Ingredients (πρώην Μύλοι Λούλη).

Η εισηγμένη, υπό τον Νίκο Λούλη, αύξησε τον τζίρο της στα  197,91 εκατ. ευρώ  από  134,91 εκατ. ευρώ το 202 σημειώνοντας αύξηση κατά 46,7% μέρος της οποίας οφείλεται και στις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε ως αντιστάθμιση  της  πρωτοφανούς  αύξησης  των  τιμών  των  πρώτων  υλών,  των  βοηθητικών  υλών  και  του  κόστους  ενέργειας.  Στην αύξηση των πωλήσεων σημαντική είναι η συνεισφορά και της δραστηριότητας στη Βουλγαρία, όπου ο κύκλος εργασιών υπεριδπλασιάστηκε φτάνοντας στα 20,6 εκατ. ευρώ από 9,3 εκατ. ευρώ το 2021 με EBITDA στα 2 εκατ. ευρώ από 76.524 ευρώ.

1

Μάλιστα η ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων στη Βουλγαρία με στόχευση σε πωλήσεις με μεγαλύτερη κερδοφορία εντάσσεται στους βασικούς στόχους του ομίλου για την περίοδο 2023-2025.

Οριακή μείωση στο περιθώριο κέρδους

Την ίδια ώρα, σε επίπεδο ομίλου αυξήθηκαν τα EBIDTΑ, συμπιέστηκε οριακά το  μικτό περιθώριο κέρδους του αυξανόμενου κόστους πωληθέντων το πρώτο εξάμηνο του 2022, παρά την αύξηση των τιμών πώλησης από το πρώτο τρίμηνο του 2022 και μετά ενώ αυξήθηκε και  ο τραπεζικός δανεισμός.

Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε η Μύλοι Λούλη τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν το 2022 για τον όμιλο σε 12,15 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 54,78%, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους υποχώρησε στο 14,12% από 14,47% το 2021. Αύξηση κατά 29,56% εμφάνισε ο συνολικός καθαρός δανεισμός του Ομίλου, καθώς εντός της περσινής χρήσης προχώρησε στη σύναψη τεσσάρων κοινών ομολογιακών δανείων συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ. Και ειδικότερα ομολογιακά δάνεια 6 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα, 4 εκατ. ευρώ από την Τράπεζα Πειραιώς και την 10 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank.

Οι πωλήσεις ανά κατηγορία

Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις σε αξία σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται η Μύλοι Λούλη και λόγω ανατιμήσεων σε δημητριακά και στα μείγματα και πρώτες ύλες για την Αρτοποιία & Ζαχαροπλαστική, κατηγορία στην οποία μειώθηκε και ο όγκος πωλήσεων.  Όπως αναφέρεται σχετικά η αύξηση των πωλήσεων στις προαναφερθείσες  κατηγορίες, επήλθε λόγω των αυξήσεων στις τιμές πώλησης των προϊόντων κατά την διάρκεια του 2022, ως  αντιστάθμιση  της  πρωτοφανούς  αύξησης  των  τιμών  των  πρώτων  υλών.

Ειδικότερα, ανά κύριο τομέα δραστηριότητας διαπιστώθηκε  μια  μείωση  στις  πωλούμενες  ποσότητες  της  κατηγορίας «Καταναλωτικά Προϊόντα Αλευρόμυλου & Μείγματα Αρτοποιίας & Ζαχ/κής» στον Όμιλο και στην Εταιρεία, καθώς το 2022 ανήλθαν στους 21,2 χιλ. τόνους, ενώ την προηγούμενη χρήση βρίσκονταν στους 22,4 χιλ. τόνους.

Αντίθετα  οι  πωλήσεις  της  κατηγορίας  κινήθηκαν  ανοδικά,  καθώς  το  2022  εμφάνισαν  σημαντική αύξηση  κατά  19,89%  στον  Όμιλο  και  19,83%  στην  Εταιρεία  σε  σχέση  με  την  προηγούμενη  χρήση.

Οι πωλούμενες ποσότητες της κατηγορίας «Επαγγελματικά Προϊόντα Αλευρόμυλου» για το 2022, που αποτελεί και την κατηγορία με τη μεγαλύτερη συνεισφορά στον τζίρο αυξήθηκαν κατά 3,12%  φτάνοντας σε αξία τα  135,03  εκατ. ευρώ  παρουσιάζοντας  σημαντική  αύξηση  κατά  48,64%   σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Οι πωλήσεις της κατηγορίας «Μείγματα & Α’ Ύλες για την Αρτοποιία & Ζαχ/κή», για το 2022, εμφάνισαν πωλήσεις προς τρίτους ύψους € 11,30 εκ. από € 7,98 εκ. την προηγούμενη χρήση, αυξημένες σημαντικά κατά 41,67%. Τέλος  οι  πωλούμενες  ποσότητες  της  κατηγορίας  «Δημητριακά»  στον Όμιλο ανήλθαν στους 69,8 χιλ τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 4,44% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Οι δε πωλήσεις προς τρίτους της κατηγορίας, στον Όμιλο 34,56  εκ. ευρώ παρουσιάζοντας σημαντική  αύξηση  σε σχέση  με  την προηγούμενη χρήση που ήταν στα 21,85 εκατ. ευρώ στον Όμιλο.

Η στόχευση το 2023-2025

Η διοίκηση του ομίλου για το 2023 στοχεύει στην ανάπτυξη των πωλήσεων στο κανάλι HORECA και στο Bakery, στην ενίσχυση των λιανικών πωλήσεων αλλά και στην ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων στη Βουλγαρία. Η στόχευση αφορά την περίοδο 2023-2025 ενώ ειδικά για φέτος, όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση η πορεία «εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόσθετη αβεβαιότητα στην εγχώρια αλλά και στην παγκόσμια αγορά ως αποτέλεσμα των εντεινόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και του δύσκολου μακροοικονομικού περιβάλλοντος με τις πληθωριστικές πιέσεις, τις αυξήσεις στα επιτόκια και τις αναταράξεις στην αγορά ενέργειας».

Η ελληνική αλευροβιομηχανία έχει θέσει ως στόχο της, μεταξύ άλλων, την εξοικονόμηση ενέργειας. Στην κατεύθυνση αυτή προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικής με  την  επωνυμία  LEP Ενεργειακή Κοινότητα Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης.  Η Ενεργειακή Κοινότητα είναι αστικός συνεταιρισμός  αποκλειστικού σκοπού, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με βασικό αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή,  διανομή και εμπορία ηλεκτρικού ρεύματος από σταθμούς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Στην εταιρεία με αρχικό κεφάλαιο 60.000 ευρώ συμμετέχει με 20% η μητρική Loulis Food Ingredients και οι  θυγατρικές  εταιρείες  Kenfood ΑΒΕΕ και Loulis Logistics Services με ποσοστό 20% η κάθε μια.

Διαβάστε επίσης

Ο Θόδωρος Καλαντώνης πρόεδρος στη DοValue Ισπανίας – Παραμένει πρόεδρος στη DοValue Ελλάδος

Σπέτσες: Στον εφοπλιστή Ευάγγελο Αγγελάκο ανήκει η θαλαμηγός που προσέκρουσε σε υδροφόρα στο λιμάνι του νησιού