Έχοντας μπει στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση της σεζόν, το Νησί των Ανέμων κάνει ήδη τον απολογισμό του για το καλοκαίρι που πέρασε.

Για ένα καλοκαίρι που είχε και πάλι άφθονους celebrities, ηχηρές αφίξεις σε εστίαση και clubbing, πρωτοσέλιδα σε εφημερίδες και κανάλια και άλλα πολλά.

Οι λέξεις Μύκονος διαμονή έχουν συνδυαστεί πλέον στο μυαλό των περισσοτέρων με την προσδοκία για μερικές μαγικές μέρες ξεγνοιασιάς και partying, που θα κοστίσει λίγο παραπάνω. Είναι όμως αυτή η πραγματικότητα;

Οι μετακινήσεις στο νησί

Το πρόβλημα με τις μετακινήσεις στο νησί είναι γνωστό εδώ και χρόνια. Όσα μαύρα βανάκια και λιμουζίνες και αν φτάσουν στη Μύκονο, η μετακίνηση προς και από τις παραλίες ή τη Χώρα παραμένει ένα μεγάλο πρόβλημα.

Κυρίως λόγω της κίνησης που δημιουργείται, αφού το νησί δεν έχει χτιστεί με προδιαγραφές για να φιλοξενεί τόσο κόσμο. Έτσι, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες – και ειδικά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο – η υπερφόρτωση σε ορισμένα σημεία του οδικού δικτύου (και ειδικά κοντά στα περίφημα roundabouts) μπορεί να θυμίσει την κίνηση στον Κηφισό την περίοδο που ανοίγουν τα σχολεία.

Η διάρκεια της σεζόν

Γνωρίζαμε ήδη πως η τουριστική σεζόν στη Μύκονο δεν είναι τόσο μακρά όσο π.χ. στην Αθήνα ή στη Σαντορίνη. Όμως φέτος κάποιοι επαγγελματίες του τουρισμού από το Νησί των Ανέμων μας ενημέρωσαν πως, ήδη από τα τέλη Αυγούστου, ο κόσμος είχε αρχίσει να «αραιώνει» αρκετά.

Ακόμα κι αν τα closing parties των beach bars και των clubs είχαν οριστεί για τα μέσα και τα τέλη του Σεπτέμβρη, φαίνεται πως ο αριθμός των επισκεπτών είχε αρχίσει να μειώνεται αισθητά εδώ και μερικές εβδομάδες. Μάλιστα, ακούσαμε και απόψεις που μιλούσαν για νούμερα αρκετά μικρότερα των αναμενομένων, ακόμα και στους δύο μήνες αιχμής.

Για να μη γινόμαστε άδικοι πάντως, να πούμε πως ακόμα και αν ο αριθμός των επισκεπτών είναι μικρότερος του αναμενομένου ή αν η σεζόν έχει μικρύνει, η ποιότητα του κοινού και τα τουριστικά έσοδα της Μυκόνου παραμένουν σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, αποτελώντας βαρόμετρο για το σύνολο του Ελληνικού τουρισμού.

Οι ηχηρές αφίξεις και το brand name του νησιού

Billionaire, Pacha και πολλά ακόμα μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας σκηνής του hospitality και της διασκέδασης έχουν πλέον υποκαταστήματα στη Μύκονο. Σε συνδυασμό με τα υπάρχοντα clubs και εστιατόρια, που κοσμούν με την παρουσία τους το νησί, καταφέρνουν να βάλουν τη Μύκονο στην κορυφή του παγκόσμιου χάρτη της διασκέδασης.

Κάτι πολύ σημαντικό, μιας και η κριτική για το νησί των Ανέμων τα προηγούμενα χρόνια είχε να κάνει με το γεγονός πως υστερούσε στον αριθμό των μεγάλων franchises της διασκέδασης σε σχέση με παρόμοιους προορισμούς (Ibiza, Miami, Porto Cervo). Τι σημαίνει αυτό; Περισσότεροι celebrities, καλύτερη ποιότητα επισκεπτών και φυσικά περισσότερα έσοδα για τις επιχειρήσεις και το κράτος.

Επιλογές για όλους

Και κλείνουμε ίσως με το μεγαλύτερο μύθο γύρω από το νησί. Πως είναι δηλαδή δυσπρόσιτο οικονομικά για την πλειοψηφία των Ελλήνων. Φυσικά πρόκειται για ένα ακριβό νησί που αν θέλει κανείς να ζήσει σαν A-lister θα πρέπει να κάνει οικονομική υπέρβαση. Με λίγο ψάξιμο όμως θα δει πως υπάρχουν αρκετές επιλογές, τόσο για παραλίες που δεν είναι οργανωμένες όσο και για φαγητό που δεν θα κοστίσει μια περιουσία.

Οι ντόπιοι και όσοι επισκέπτονται τη Μύκονο πριν γίνει αυτό που είναι σήμερα, γνωρίζουν πολύ καλά πως να τα βρουν όλα αυτά. Φυσικά και δεν περιμένει κανείς να βρει τιμές ηπειρωτικής Ελλάδας. Παρόλα αυτά, αν έχει ρεαλιστικές προσδοκίες για την επίσκεψή στο νησί των Ανέμων σίγουρα δεν θα απογοητευτεί.