Οριστικό STOP στην πώληση των μεγάλων assets του ομίλου βάζει η MIG για τα επόμενα δύο χρόνια.

Αν και η Vivartia, η οποία είναι και η ναυαρχίδα του ομίλου, κατά καιρούς προσελκύει το ενδιαφέρον μεγάλων παικτών, εν τούτοις η ειλημμένη απόφαση της διοίκησης είναι να μην πουληθεί το βαρύτιμο αυτό «ασημικό».

Άλλωστε ο ελληνικός επιχειρηματικός όμιλος έχει καταστρώσει ένα ορθολογικό business plan το οποίο προβλέπει ότι σε ορίζοντα διετίας θα έχουν φανεί τα πρώτα απτά δείγματα της αναπτυξιακής δυναμικής αλλά και της ισχυρής προστιθέμενης αξίας που θα αποκτήσουν τα μεγάλα assets του ομίλου. Όπου, πέραν της Vivartia, σημαίνουσα θέση έχει και η Attica Group η οποία είναι μακράν η ηγέτιδα δύναμη στον χώρο της εγχώριας ακτοπλοΐας.

Με βάση αυτό το business plan, η MIG θέτει ως προτεραιότητα, όχι την πώληση των ισχυρότερων θυγατρικών της, αλλά την χρηματοδοτική της ενίσχυση από fund.

Μάλιστα, «τρέχουν» ήδη οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του εσωτερικού ελέγχου που γίνεται προκειμένου να ληφθεί η χρηματοδότηση των 300 εκατ. ευρώ, τα οποία θα δοθούν από κοινού από τα funds Farallon και Oak Hill, με το πρώτο να είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, εκείνο που θα εισφέρει το μεγαλύτερο κομμάτι της χρηματοδότησης.

Με τη χρηματοδοτική ενίσχυση που θα λάβει, η MIG θα αποπληρώσει θα αποπληρώσει, στις 23 του μηνός του προσεχούς Οκτωβρίου, δύο ομολογιακά δάνεια συνολικού ύψους 228 εκατ. ευρώ. Το πρώτο, αφορά 142 εκατ. ευρώ προς το fund του Fortress, ενώ 86 εκατ. ευρώ είναι η οφειλή προς την τράπεζα Πειραιώς.

Τα επιπλέον κεφάλαια που θα αντληθούν θα χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση του χρηματοοικονομικού προφίλ του ομίλου και δη των κεφαλαίων κίνησης.

Με την κίνηση αυτή, η διοίκηση της MIG αποκτά πλέον μεγαλύτερη ευελιξία για τη διαχείριση του ομίλου και την περαιτέρω αξιοποίηση των μεγάλων της «ασημικών».

Βέβαια, στο χαρτοφυλάκιο της MIG υπάρχουν και άλλες θυγατρικές, το μέλλον των οποίων θα εξαρτηθεί από το επενδυτικό ενδιαφέρον που μπορεί να υπάρξει για την εξαγορά τους.

Σε κάθε περίπτωση όμως η επιχειρηματική οντότητα του ομίλου θα συνεχίσει να έχει ως δύο κεντρικούς πυλώνες τόσο την Vivartia όσο και την ακτοπλοϊκή Attica Group.