Σε τρεις νέες χώρες και σε συνολικά εννέα εκατομμύρια δυνητικούς πελάτες επεκτείνει την εμβέλειά της η Miele Hellas, με τη θυγατρική του γερμανικού κολοσσού να αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο, εκτός από τις πέντε χώρες ήδη έχει στην ευθύνη της, και στη Σλοβενία, την Κροατία και τη Βοσνία- Ερζεγοβίνη.

Με την αναβάθμισή της η Miele Hellas, που συμπληρώνει 54 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά διευρύνει σημαντικά το αποτύπωμά της και έρχεται φέρνει πιο κοντά τον στόχο οι πωλήσεις να φτάσουν στα 100 εκατ. ευρώ το 2030.

1

Με το νέο cluster που δημιουργείται με την ονομασία Adrian Aegean, η Miele Hellas προσθέτει δυο νέα γραφεία σε Λιουμπλιάνα και Ζάγκρεμπ, άλλες 50 θέσεις εργασίας και απευθύνεται πλέον σε πληθυσμό 26 εκατομμυρίων ανθρώπων, όπως ανέφερε χθες σε δημοσιογραφική ενημερωτική συνάντηση ο γενικός διευθυντής της Miele στην Ελλάδα, Θάνος Κυριαζής.

Η εμπιστοσύνη της μητρικής στην ελληνική ομάδα

Πρόκειται για ένα βήμα εμπιστοσύνης προς την ελληνική ομάδα της Miele, σύμφωνα με τους  ιδιοκτήτες της μητρικής DrMarkus Miele και Dr Reinhard Zinkann.

DrMarkus Miele και Dr Reinhard Zinkann
DrMarkus Miele και Dr Reinhard Zinkann

«Εμπιστευόμαστε την τοπική ομάδα να τρέξει και τις τρεις  αυτές νέες αγορές μαζί με τις πέντε που ήδη έχει με εξαιρετικά αποτελέσματα. Αυτή η επέκταση προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα τόσο τοπικά όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Ενισχύει την παρουσία μας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, βελτιώνει την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και ευθυγραμμίζεται με τους στρατηγικούς μας στόχους για ανάπτυξη και καινοτομία» ανέφεραν σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά τους.

Οι προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς είναι πολύ μεγάλες και θα ενισχύσουν το cluster σημείωσε ο κ. Κυριαζής  τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι  «η δύναμη μας είναι τα αποτελέσματα. Θέλουμε να φέρνουμε επιδόσεις που προκαλούν εντύπωση και που ανοίγουν παράθυρα ευκαιρίας για τη Miele Hellas».

Στόχος είναι σε πρώτη φάση το 2025 οι τζίρος να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ με την προσθήκη των τριών χωρών, εμφανίζοντας ανάπτυξη 12%.

To 2024 έκλεισε με τζίρο 40 εκατ. ευρώ και με ανάπτυξη 10% ενώ «πρωταγωνιστής» της ανάπτυξης ήταν ην ελληνική αγορά όπου έτρεξε με +12%.

Το turnaround business story

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό turnaround business story, καθώς η εταιρεία έχει μεγαλώσει κατά 50% τα τέσσερα τελευταία χρόνια, όπως είπε ο κ. Κυριαζής και αυτό έχει γίνει με έναν υγιή και βιώσιμο τρόπο ξεδιπλώνοντας καινούργιες προοπτικές.

Πυλώνες ανάπτυξης αποτέλεσαν εκτός από την ελληνική αγορά, η έμφαση στην επιλεκτική διανομή αλλά και οι εξαγωγές, οι οποίες σε Αλβανία, Κόσσοβο και Βόρεια Μακεδονία έτρεξαν με +44%. Ισχυρές είναι και οι επιδόσεις στο direct to consumer τόσο στο ιδιόκτητο δίκτυο όσο και στο on line κανάλι που αυξήθηκαν με 24%.

Το ελληνικό concept που αξιολογεί η μητρική

Ισχυρό πλεονέκτημα για τη Miele Hellas αποτελεί και το νέο format καταστημάτων, το kitchen retail. Μια ιδέα που έχει εμπνευστεί και σχεδιάσει η ελληνική ομάδα και εφαρμόζεται μόνο στην Ελλάδα. Ωστόσο αποτελεί ένα concept που υπεραποδίδει και έχει τραβήξει την προσοχή της Miele παγκοσμίως. Και μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Κυριαζή είναι ένα concept που γεννήθηκε στην Ελλάδα και αυτή τη στιγμή αξιολογείται από τη μητρική και συζητείται το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες.

Στόχος το άνοιγμα 1-2 εταιρικών καταστημάτων κάθε χρόνο

Συνολικά ο κλάδος που δραστηριοποιείται η  Miele Hellas σε μικρές και μεγάλες συσκευές, είχαν πτώση λόγω της πτώσης που είχε η κατηγορία της ψύξης μετά τη λήξη του προγράμματος αντικατάστασης ενεργοβόρων συσκευών, Ανακυκλώνω Αλλάζω Συσκευή.

Στόχος είναι να ανοίγει ένα με δύο νέα εταιρικά καταστήματα στην Ελλάδα. Στο στόχαστρο δεν είναι μόνο η Αττική παρά το γεγονός ότι το 55% της αγοραστικής δύναμης βρίσκεται εδώ. Τα επόμενα 2-3 χρόνια θα ξεκινήσει να ανοίγει σημεία και εκτός Αττικής.

Το 80% του τζίρου προέρχεται από εταιρείες ηλεκτρικών με τις οποίες συνεργάζεται στην Ελλάδα και το υπόλοιπο 20% από το ιδιόκτητο δίκτυο καταστημάτων και το eshop. Σε ό,τι αφορά τον Κωτσόβολο δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποια σκέψη επανέναρξης της συνεργασίας.

Οι οικονομικές επιδόσεις και η επιστροφή στην κερδοφορία

Το 2023 είχε ζημίες λόγω του ότι σύμφωνα με τον επικεφαλής της Miele Hellas κατέβαλε πρόσθετους φόρους. Ειδικότερα, τα αποτελέσματα προ φόρων ήταν ζημιογόνα στις 493,77 χιλιάδες ευρώ τη συγκεκριμένη χρονιά και τα αποτελέσματα μετά από φόρους ήταν ζημιογόνα στις 912,68 χιλιάδες ευρώ. Ωστόσο το 2023 ήταν μία κερδοφόρα λειτουργικά χρονιά, όπως επισήμανε ο ίδιος. Έχει γυρίσει σε κερδοφορία από το 2020 και ύστερα και έχουμε ένα υγιές μοντέλο που μας επιτρέπει να επενδύουμε επειδή είναι κερδοφόρο. Το 2024 η κερδοφορία θα είναι στο υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με επίσης κερδοφόρες χρονιές όπως το 2021 και το 2022 (ξεπέρασαν το 1 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη), ωστόσο επισήμανε δεν έχει γίνει η εκκαθάριση για να προκύψει το καθαρό κέρδος του 2024. Σε κάθε περίπτωση το ΕΒΙΤDA πέρυσι εμφάνισε περιθώριο αντίστοιχο με το 4% του τζίρου κοντά στα 1,6 εκατ. ευρώ και ΕΒΙΤ στα επίπεδα του 3% κοντά στα 1,2 εκατομμύρια ευρώ. «Καταφέραμε να κάνουμε έναν ζημιογόνο οργανισμό να είναι σταθερά κερδοφόρος. Και αυτό μας δημιουργεί χώρο να κάνουμε επενδύσεις στην Ελλάδα», πρόσθεσε ο Θ. Κυριαζής.

Σημειώνεται ότι η  εταιρεία σε τεμάχια αναπτύχθηκε κατά 13% το 2024 ενώ δεν έκανε αυξήσεις αναγνωρίζοντας την πίεση που προέρχεται από τον πληθωρισμό. Επιπλέον, οι προτεινόμενες τιμές λιανικής δεν άλλαξαν τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με τον managing director της Miele Hellas.

Διαβάστε επίσης

Veneti Jackson Hall: «Δεν θα πάρω ποτέ τα λεφτά μου πίσω από την επένδυση» λέει ο Π. Μονεμβασιώτης

Αρ. Παντελιάδης (METRO): Γιατί δεν φοβόμαστε ενδεχόμενο deal Μασούτη- Κρητικού

Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος): Πάνω από 127 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις- Πρωτιά στα εμφιαλωμένα νερά