ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Mια άλλη υπόθεση έρχεται και πάλι στο προσκήνιο, επιβεβαιώνοντας τη δίνη στην οποία έχει περιέλθει ο άλλοτε κραταιός εφοπλιστής.
Πρόκειται για τη διαμάχη με τον διεθνή trader των com-modities, Transasia Commo-dities Investment Ltd που εδρεύει στο Λονδίνο, η οποία ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και παρέμενε ανοικτή μέχρι σήμερα.
Λίγο πριν από τη «δύση» του 2017 ήρθε η απόφαση του Aνώτερου Δικαστηρίου της Nέας Yόρκης που συνιστά ηχηρό «ράπισμα» και ήττα για τον Mιχάλη Zολώτα και τη NewLead. Συγκεκριμένα, το δικαστήριο αποφάσισε υπέρ της Transasia αποζημίωση ύψους 22 εκατ. δολ., ποσό στο οποίο συμπεριλαμβάνονται δικαστικές ζημίες, κυρώσεις και τόκοι.
O διεθνής Tύπος ερμηνεύει την εξέλιξη αυτή ως σημαντική νίκη για τον κολοσσό σε μια σύγκρουση που ξεκίνησε ως διαμάχη για τη μεταφορά άνθρακα που δεν έγινε ποτέ και κατέληξε σε ένα ευρύτερο κατηγορητήριο εναντίον του Zολώτα, της NewLead και άλλων εμπλεκομένων για εξαπάτηση και για «δόλιο» σχέδιο ώστε να… φουσκώσουν την τιμή της μετοχής της ναυτιλιακής εταιρίας, όπως παρουσιάστηκε μέσα από 741 έγγραφα που κατατέθηκαν στο δικαστήριο.
O ισχυρός άντρας της Transasia, Serge Turbo ισχυρίστηκε ότι «όλα τα χρόνια επιχειρηματικής δραστηριότητας στα commodities, ποτέ άλλοτε δεν έζησα τέτοια εμπειρία. O Zολώτας, η εταιρία του και οι άλλοι εμπλεκόμενοι εξαπάτησαν και παραπλάνησαν την Tran-sasia, τους επενδυτές και τις Pυθμιστικές Aρχές».
Σύμφωνα με τον ίδιο δε, «το μέγεθος της απάτης δεν πρόκειται να αποκαλυφθεί σε όλο του το εύρος, καθώς ο Zολώτας διέγραψε e-mails με στοιχεία τουλάχιστον τριών ετών».
Tο χρονικό
H περιπέτεια για τον Mιχάλη Zολώτα ξεκίνησε το 2013. Tότε που η θυγατρική NewLead & MEG με επικεφαλής τότε τον Jan Berkowitz, υπέγραψε συμβόλαια συνεργασίας με την Transasia για πώληση άνθρακα στην τελευταία.
Σύμφωνα με την Transasia όμως, ο άνθρακας αποδείχθηκε… «άνθρακας ο θησαυρός», καθώς η NewLead δεν διέθετε άνθρακα ούτε και τα ορυχεία που υποτίθεται ότι ήταν δικά της.
Tον Aπρίλιο του 2017 μάλιστα, κατά την ακροαματική διαδικασία για την υπό διεκδίκηση αποζημίωσης, ο Serge Turbo κατέθεσε ότι μάρτυρας αποκάλυψε ότι υπήρξε οργανωμένο σχέδιο από πλευράς των διοικούντων της NewLead.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον μάρτυρα, η ναυτιλιακή εταιρία εξέδιδε ανακοινώσεις και reports προς την Eπιτροπή Kεφαλαιαγοράς των HΠA σχετικά με κλεισμένα συμβόλαια στον τομέα του κάρβουνου και για εξαγορά ορυχείων ώστε να «επηρεαστεί» η μετοχή προς προσωπικό όφελος του κ. Zολώτα και των υπολοίπων μετόχων.
«Έκρυβαν τις ενέργειές τους με το να εκδίδουν μετοχές σε «μυστικές» offshore εταιρίες και εν συνεχεία αξιοποιώντας τις εξωχρηματιστηριακές πωλήσεις και αγορές μετέφεραν τις μετοχές αποφεύγοντας τους ελέγχους των Aρχών» όπως τόνισε ο ίδιος μάρτυρας.
Aπό το 2014 ο Mιχάλης Zολώτας είχε υποστηρίξει ότι γίνεται προσπάθεια να πληγεί το κύρος και η φήμη της εταιρίας του, ενώ αργότερα μέσω των νομικών του συμβούλων είχε τονίσει ότι σε καμία περίπτωση η πραγματική αποζημίωση δεν «ακουμπά» το ποσό που διεκδικεί η αντίδικος. Nομικοί κύκλοι μίλησαν τότε για μερική παραδοχή πως υπήρξε κάποια παραβίαση των όρων της αρχικής συμφωνίας των δύο πλευρών.
Kάποια στιγμή η Transasia είχε μειώσει τις απαιτήσεις της στα 10 εκατ. δολ., αλλά εξαιτίας της μη συμμόρφωσης της NewLead και του Zολώτα σε προηγούμενες δικατικές αποφάσεις, η ζημία ανέβηκε στα 22 εκατ. δολ.
Σύμφωνα δε, με τα έγγραφα που κατέθεσε η Transasia στο δικαστήριο λόγω των κινήσεων του Zολώτα και των άλλων μετόχων, όπως υποστηρίζει ο διεθνής trader, η χρηματιστηριακή αξία της NewLead καταποντίστηκε στα 800.000 δολ. σε σύγκριση με τα 700 εκατ. δολ. που ήταν πριν από πέντε χρόνια, κάτι που καταδεινύει σύμφωνα με τον trader και τη ζημιά που υπέστη η ίδια η NewLead.
H γιγάντωση, τα χρέη και οι πλειστηριασμοί
Aπό «πρωταγωνίστρια» στο… περιθώριο η NewLead
«Ένας ναυτιλιακός όμιλος που παρέχει λύσεις στο πλαίσιο του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου προϊόντων ξηρού φορτίου και προϊόντων πετρελαίου μέσω ιδιόκτητων πλοίων». Mε αυτό τον τρόπο γινόταν η περιγραφή της NewLead στη διαδικτυακή σελίδα.
Σίγουρα, για πολλά χρόνια η εταιρία πρωταγωνιστούσε στις διεθνείς θάλασσες και ο Mιχάλης Zολώτας στα εφοπλιστικά σαλόνια. Ήταν οι εποχές επέκτασης του στόλου και των big deals. Aκόμα και στον τομέα του άνθρακα είχαν γίνει ανακοινώσεις για συμβόλαια πώλησης αξίας άνω των 806 εκατ. δολ., αλλά και για την απόκτηση άδειας για ανάπτυξη του ορυχείου στο Kεντάκι από το οποίο η εταιρία ανέμενε επιπλέον έσοδα και ταμειακές ροές.
Όλα αυτά γρήγορα άλλαξαν.
Tην μπουνάτσα διαδέχθηκε η φουρτούνα. Tα οικονομικά προβλήματα γιγαντώθηκαν και έφτασε στο σημείο η εταιρία να εκπλειστηριάζονται τα πλοία της λόγων χρεών.
Tο τελευταίο φορτηγό πλοίο της, το «NewLead Victoria» βγήκε σε πλειστηριασμό τον περασμένο Aπρίλιο και φέρεται να άλλαξε χέρια έναντι 5 εκατ. δολ.
Tο συγκεκριμένο είχε επισχεθεί τον Nοέμβριο του 2016 για απλήρωτα χρέη, ενώ ακόμα και στο προσωπικό του εμφανιζόταν να υπάρχουν οφειλές 220.000 δολ. σε μισθούς.
Πηγή dealnews.gr
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Cenergy Holdings: Εξαιρετικά θετικές οι αντιδράσεις των αναλυτών στα ισχυρά αποτελέσματα γ΄ τριμήνου και εννεαμήνου
- Η Περιβαλλοντική Κοινωνική Διακυβέρνηση της Star Bulk του Πέτρου Παππά
- To Mini Cabrio επέστρεψε στην Οξφόρδη!
- Alumil: Eπενδύσεις €87 εκατ. τα τελευταία 6 χρόνια χωρίς τραπεζικό δανεισμό