ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΟΤΕ: «Οι πελάτες είναι ο πρώτος πυλώνας της στρατηγικής μας. Επιδιώκουμε να αναπτύσσουμε και να διαθέτουμε προϊόντα και υπηρεσίες που ικανοποιούν τις ψηφιακές τους ανάγκες, για το σήμερα και το αύριο, ενώ παράλληλα ψηφιοποιούμε και όλα τα σημεία επαφής μαζί τους.
Οι υποδομές είναι ο δεύτερος πυλώνας. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και να δημιουργούμε τα δίκτυα που θα κάνουν τις τηλεπικοινωνίες ολοένα και πιο γρήγορες, απρόσκοπτες και αξιόπιστες και θα φέρνουν στους πελάτες μας το περιεχόμενο που επιθυμούν. Τα δίκτυα Fiber to the Home (οπτική ίνα στο σπίτι) και 5G είναι ζωτικής σημασίας και πρώτης προτεραιότητας σε αυτή την κατεύθυνση.
Ο τρίτος και τελευταίος πυλώνας, είναι οι λειτουργίες. Ερευνούμε σχολαστικά κάθε πτυχή του οργανισμού, ώστε να δούμε πώς μπορούμε να λειτουργούμε καλύτερα, γρηγορότερα και αποδοτικότερα. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζουμε να μετασχηματίσουμε τις βασικές λειτουργίες που έρχονται σε επαφή με τον πελάτη – τεχνικούς πεδίου, εξυπηρέτηση πελατών και καταστήματα λιανικής – σε ξεχωριστές, ιδιόκτητες εταιρείες, εντός της οικογένειας του Ομίλου ΟΤΕ. Θα έχουν την αυτονομία και την ευελιξία που χρειάζονται για να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους, αλλά και για να αναζητήσουν νέες πηγές εσόδων. Μόλις πρόσφατα, το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας προχώρησε τη διαδικασία ένα βήμα παρακάτω, εγκρίνοντας την έναρξη της διαδικασίας απόσχισης των κλάδων.»
Ο κ. Τσαμάζ καταλήγοντας ανέφερε: «Το νέο ταξίδι που ξεκινάμε για να φτιάξουμε τον ΟΤΕ του μέλλοντος, έχει στο επίκεντρό του τους πελάτες, τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες μας. Είναι, επίσης, θεμελιώδες για τη μετάβαση της Ελλάδας στην ψηφιακή εποχή, αλλά και για την ανάκαμψη από την οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας. Ο Όμιλος ΟΤΕ είναι πρόθυμος να συνεισφέρει ενεργά με αίσθημα ευθύνης και εθνική υπερηφάνεια στο τεχνολογικό σκέλος αυτής της ανάκαμψης και στο νέο όραμα για την Ελλάδα.»
Ακόμα, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΤΕ είναι βέβαιο πως οι συνέπειες της πανδημίας θα επηρεάσουν τα έσοδα του ομίλου για το 2020. Προτεραιότητα είναι η διατήρηση της κερδοφορίας και των ταμειακών ροών για να πετύχει ο όμιλος τους στόχους που έχει θέσει για το έτος. Όπως σημειώθηκε αναμένονται καθυστερήσεις, ωστόσο, διατηρούνται αμετάβλητα τα επενδυτικά σχέδια για δίκτυα 5G και Fiber to the Home, αλλά και για τα νέα εγχειρήματα του Ομίλου, όπως το online gaming και οι ηλεκτρονικές πληρωμές.
Από τις επιδόσεις του ΟΤΕ το 2019 έγινε μνεία από τη διοίκηση στην αύξηση κατά πάνω από 2% των εσόδων από υπηρεσίες λιανικής σταθερής στην Ελλάδα, στην ενίσχυση κατά σχεδόν 6% των ευρυζωνικών συνδέσεων του ΟΤΕ μέσα στο έτος και στην αύξηση των συνδρομητών οπτικών ινών κατά 40%, στους 740 χιλιάδες, με το 90% αυτών να απολαμβάνουν ταχύτητες 50 Mbps και άνω. Τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκαν κατά 3% και, για πρώτη φορά, οι υπηρεσίες δεδομένων αντιπροσώπευσαν πάνω από το ένα τρίτο του συνόλου, καθώς η κίνηση δεδομένων αυξήθηκε το 2019 κατά 65%. Ο κ. Τσαμάζ τόνισε σχετικά: «Καθώς η κατανάλωση δεδομένων ανά χρήστη πλησιάζει όλο και περισσότερο τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, γίνεται σαφές πως η επένδυσή μας στη συνεχή επέκταση και αναβάθμιση των δίκτυών μας, αποδίδει, καθώς τα δίκτυά μας διαχειρίζονται με άνεση την αύξηση της ζήτησης.»
Το 2019 το περιθώριο EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) του Ομίλου διαμορφώθηκε σε 34,9%, ενώ στην Ελλάδα σε 41,5%. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές ενισχύθηκαν κατά 57%, στα 420 εκατομμύρια ευρώ, στηρίζοντας την πολιτική αμοιβών προς τους μετόχους. Ο ΟΤΕ θα διανέμει μέρισμα 0,55 ευρώ ανά μετοχή.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Wall Street: Προς νέο ρεκόρ ο Dow Jones μετά την επιλογή Μπέσεντ για το υπ. Οικονομικών
- Γαλλία: Τεστ ελέγχου σε γυναίκες που υποπτεύονται ότι ναρκώθηκαν και βιάστηκαν
- ΗΠΑ: Αποσύρθηκε η υπόθεση για την ανάμειξη του Τραμπ στις εκλογές του 2020
- Οικονόμου: Τίποτα δεν μπορεί να κρυφτεί γύρω από τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών