Το «κεφάλαιο Bartons» που την ταλαιπώρησε αρκετά τα τελευταία χρόνια κατάφερε να κλείσει η ΜΕΒΓΑΛ.

Η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία ύστερα από περίπου μια πενταετία διαπραγματεύσεων πέτυχε να ολοκληρώσει τις επίπονες διαπραγματεύσεις με την αγγλική εταιρεία και να «πάρει πίσω» τα σήματά της που είχε πουλήσει η προηγούμενη διοίκηση, την περίοδο που η ΜΕΒΓΑΛ αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

«Το θέμα Bartons έκλεισε οριστικά… έχουμε εξοφλήσει τα πάντα και πλέον τα σήματα έχουν γυρίσει στην Ελλάδα από την Αγγλία…», επισημαίνει στο mononews.gr η διευθύνουσα σύμβουλος και τέταρτη γενιά των ιδρυτών της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας, Μαίρη Χατζάκου. Η ανάκτηση της κυριότητας των σημάτων αποτέλεσε βασική προτεραιότητα για τη διοίκηση της Μαίρης Χατζάκου από την πρώτη στιγμή που επέστρεψε στα ηνία της ΜΕΒΓΑΛ πριν από περίπου πέντε χρόνια, με σκοπό να την «βγάλει από την δύσκολη θέση που είχε περιέλθει».

Ωστόσο, παρά τις κατά καιρούς εκτιμήσεις ότι ήταν θέμα χρόνου η άρση της κυριότητας των σημάτων και η επιστροφή στην κατοχή της εταιρείας το εγχείρημα αποδείχθηκε δυσκολότερο και πιο χρονοβόρο απ’ ότι είχε υπολογισθεί αρχικά. Η υπόθεση σύμφωνα με την κα. Χατζάκου έκλεισε μετά την καταβολή κάτι περισσότερα από 500 χιλ. ευρώ στην Bartons.

Κάλυψε τις απώλειες του HORECA

Όλα αυτά έρχονται τη στιγμή που η ΜΕΒΓΑΛ συνεχίζει να καταγράφει σημαντική ανάπτυξη στο εξωτερικό, με αιχμή το ελληνικό γιαούρτι. Σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας, οι συνολικές εξαγωγές πέρυσι αυξήθηκαν 10% και έφθασαν στα 40 εκατ. ευρώ, με τις αγορές της Ιταλίας, της Νορβηγίας, της Αυστρίας και της Γερμανίας να απορροφούν τη «μερίδα του λέοντος».

Οι εξαγωγές βοήθησαν να καλυφθούν σε μεγάλο βαθμό οι απώλειες στην κατηγορία του HORECA (εστιατόρια, ξενοδοχεία, catering), οι οποίες στις τουριστικές περιοχές διαμορφώθηκαν στο 30% και παράλληλα συνέβαλαν να διατηρήσει ο όμιλος το θετικό πρόσημο την περσινή χρονιά. Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% και ανήλθαν στα επίπεδα των 117 εκατ. ευρώ. Η επέκταση στο εξωτερικό θα παραμείνει και τη φετινή χρονιά βασική προτεραιότητα της διοίκησης της ΜΕΒΓΑΛ, η οποία στοχεύει να «πιάσει για άλλη μια χρονιά» ανάπτυξη ανάλογη με πέρυσι, με όχημα το ελληνικό γιαούρτι.

Νέος συνεργάτης στην Αγγλία

Οι προοπτικές και οι δυνατότητες, υπογραμμίζει η κα. Χατζάκου υπάρχουν και ήδη γίνονται ενέργειες για μεγαλύτερη διείσδυση τόσο στις υπάρχουσες αγορές όσο και νέες μέσα από εκτεταμένη διαφημιστική προβολή στα ψηφιακά μέσα του εξωτερικού, με έμφαση στην ανάδειξη της ελληνικής διατροφής.

Στο πλαίσιο αυτό, επιχειρείται μια νέα αρχή στην Αγγλία στην μετά BREXIT εποχή, μέσα από τοπικό συνεργάτη που προμηθεύει όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με «ελληνικό γιαούρτι» ιδιωτικής ετικέτας. Η κα. Χατζάκου αναγνωρίζει πως η αγγλική αγορά παρουσιάζει αρκετές δυσκολίες, ωστόσο δηλώνει πεπεισμένη πως μπορεί να πετύχει και πάλι.

Πρόκειται για μια αγορά που γνωρίζει καλά, καθώς η ΜΕΒΓΑΛ ήταν μαζί με την ΦΑΓΕ από τις πρώτες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες που δραστηριοποιήθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία πριν από πολλές δεκαετίες, προτού ακόμη το «ελληνικό γιαούρτι» γίνει παγκόσμια μόδα.

Διαβάστε επίσης

ΜΕΒΓΑΛ: Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα 5ετίας με περιβαλλοντική φιλοσοφία

Το «θαύμα» του ελληνικού γιαουρτιού στην Ιταλία – Αυξημένη ζήτηση ως και 50% εν μέσω πανδημίας

Κ. Χατζάκος (ΜΕΒΓΑΛ): «Σε τροχιά ανόδου πωλήσεις και EBITDA – Γιατί συμπράξαμε με τα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ»