• Business

    Μετρό Θεσσαλονίκης: Την επόμενη εβδομάδα υπογράφεται η σύμβαση για το ΣΔΙΤ 292 εκατ. ευρώ

    Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών), Νίκος Ταχιάος, (υφυπουργός υποδομών), Laurent Germain (CEO Egis), Arrigo Gianna (CEO ATM)

    Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών), Νίκος Ταχιάος, (υφυπουργός υποδομών), Laurent Germain (CEO Egis), Arrigo Gianna (CEO ATM)


    Εντός της επόμενης εβδομάδας και πιθανότατα στις 3 Οκτωβρίου αναμένεται να υπογραφεί στη Θεσσαλονίκη παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, η σύμβαση για το ΣΔΙΤ συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης αξίας 292 εκατ. Ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες η εν λόγω σύμβαση με ανάδοχο το γαλλο-ιταλικό μπλοκ των Egis Projects S.A.S.- AZIENDA TRANSPORTI MILANESI (ATM) S.p.A. θα υπογραφεί μεταξύ της εταιρείας και της ηγεσίας του υπουργείου υποδομών.

    Όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, θα παρουσιάσει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο τη σύμβαση για το ΣΔΙΤ. Επίσης, ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος αναμένεται να παρουσιάσει στη συνέχεια τη σύμβαση στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής, και θα ετοιμάσει τις βαλίτσες του για τη Θεσσαλονίκη, την οποία επισκέπτεται συχνά για να παρακολουθήσει την πορεία της υλοποίησης και της δημοπράτησης των μεγάλων έργων στη συμπρωτεύουσα.

    Με αυτό τον τρόπο κλείνει ο πρώτος διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. για την είσοδο ιδιώτη στη συντήρηση και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, και δεν αποκλείεται να γίνει το ίδιο στο μέλλον και για το Μετρό Αθήνας εφόσον βρεθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση.

    Πηγές της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. Αναφέρουν στο mononews ότι η ανάδοχος κοινοπραξία θα είναι έτοιμη να αναλάβει το έργο μαζί με την εκκίνηση του Μετρό Θεσσαλονίκης (δηλαδή στο Α΄ Εξάμηνο του 2024). Προσθέτουν, δε, ότι δε θα τεθεί σε ισχύ η νομοθετική ρύθμιση για την ανάληψη του εν λόγω έργου για 2+1 έτη, από τον κατασκευαστή του Μετρό Θεσσαλονίκης (ΑΚΤΩΡ – We Build –Hitachi Rail STS) η οποία είχε ψηφιστεί από τη Βουλή στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου.

    Η πορεία του διαγωνισμού

    Ο διαγωνισμός για το ΣΔΤ συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης προκηρύχθηκε το Σεπτέμβριο του 2022 και προσέλκυσε το ενδιαφέρον αρκετών εγχώριων και ξένων ισχυρών ομίλων από τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία και την Ιαπωνία.

    Μάλιστα, οι εταιρείες που αναμενόταν να υποβάλουν οικονομικές προσφορές ήταν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos, και Κοπελούζος. Όσον αφορά τις εταιρείες από το εξωτερικό που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον ήταν οι Egis, Keolis, Hitachi και AZIENDA TRANSPORTI MILANESI (ATM).

    Στην πορεία δόθηκαν παρατάσεις στην υποβολή των προσφορών καθώς είχαν γίνει προσφυγές από ενδιαφερόμενους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι δύο προσφορές των σχημάτων Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ)-Neotrans και Egis Projects-ATM να υποβληθούν στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, ενώ το ανάδοχο σχήμα επελέγη στα τέλη Μαΐου.

    Τι αφορά το έργο

    To προς υλοποίηση ΣΔΙΤ αφορά τη λειτουργία και τη συντήρηση των 18 σταθμών της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία) της επέκτασης προς Καλαμαριά (25ης Μαρτίου – Μίκρα), των σηράγγων, των σταθμών, τη λειτουργία του μετρό, το ενεργειακό κόστος αυτής και τη διαχείριση του συστήματος συλλογής κομίστρου για 12 χρόνια.

    Πρόκειται για ένα καινοτόμο έργο για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς είναι η πρώτη φορά που η λειτουργία μιας γραμμής μετρό θα δοθεί σε έναν ιδιώτη. Όσον αφορά την αμοιβή του αυτή θα ανέρχεται στα 37,2 εκατ. ευρώ ανά έτος τα οποία θα προκύπτουν από τα έσοδα της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης που εκτιμάται πως θα είναι αρκετά υψηλότερα. Τα υπόλοιπα έσοδα θα αποδίδονται από την Αττικό Μετρό στο Δημόσιο.

    Εάν λάβει κανείς υπόψη, μάλιστα, πως οι εκτιμήσεις για την κάλυψη της πληρωμής του αναδόχου έχουν βασιστεί στα δεδομένα του 2012, όπου η τιμή του εισιτηρίου ανερχόταν στα 0,50 ευρώ με τα έσοδα να κινούνται στα 60 εκατ. Ευρώ σε ετήσια βάση. Ωστόσο, τα έσοδα αυτά αναμένεται να είναι αυξημένα καθώς πλέον οι τιμές των εισιτηρίων έχουν αυξηθεί.

    Διαβάστε επίσης 

    Υπ. Υποδομών και Μεταφορών: Σε ποια έργα επικεντρώνεται το αμέσως επόμενο διάστημα

    Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο Γαλλο-ιταλικό μπλοκ ΑΤΜ Egis το ΣΔΙΤ συντήρησης

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα δύο κλειδιά που οδήγησαν στην αύξηση των προσαρμοσμένων καθαρών κερδών



    ΣΧΟΛΙΑ