• Business

    Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο Γαλλο-ιταλικό μπλοκ ΑΤΜ Egis το ΣΔΙΤ συντήρησης

    • NewsRoom
    Νίκος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος στην Αττικό Μετρό ΑΕ

    Νίκος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος στην Αττικό Μετρό ΑΕ


    Στο γαλλο-ιταλικό κοινό μπλοκ των ATM S.p.A. – Egis Projects S.A.S. περνάει και επίσημα το ΣΔΙΤ για την εντεκαετή συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, αρχικού εκτιμώμενου κόστους 292 εκατ. ευρώ. Το εν λόγω σχήμα επικράτησε του ανταγωνισμού που ήταν η κοινοπραξία του ομίλου Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) με την Νeotrans.

    Το ΣΔΙΤ δημοπρατήθηκε το περασμένο φθινόπωρο και είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων εγχώριων και διεθνών ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos, Intrakat, Alstom και Keolis. Υπενθυμίζεται, ότι υπήρχε ανησυχία για καθυστέρηση στην επιλογή του αναδόχου και την ανάληψη του έργου καθώς ο διαγωνισμός είχε έρθει αντιμέτωπος με μία προσφυγή και δύο παρατάσεις.

    Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τίθενται ερωτηματικά για την έγκαιρη εκκίνηση του Μετρό Θεσσαλονίκης στα τέλη του 2023 ή τις αρχές του 2024. Προκειμένου να αποφευχθεί αυτό το σενάριο είχε περάσει τροπολογία από τη Βουλή στα τέλη Φεβρουαρίου για την ανάληψη του δημοπρατηθέντος πλέον έργου από την κοινοπραξία ΆΚΤΩΡ-Hitachi-We Build για 2+1 έτη.

    Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση της Ελληνικό Μετρό ΑΕ

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» αποφάσισε ομόφωνα την κατακύρωση του Διεθνούς Ανοικτού Διαγωνισμού για τη σύναψη Σύμβασης ΣΔΙΤ για τη Λειτουργία και Συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης στην «Κοινοπραξία THEMA (THEMA Consortium), Εταιρείες ATM S.p.A. – Egis Projects S.A.S.», με προσφερόμενο συνολικό τίμημα διακόσια σαράντα εννέα εκατομμύρια, εννιακόσιες τριάντα χιλιάδες, τριακόσια δύο Ευρώ (249.930.302€), σε όρους καθαρής παρούσας αξίας και για διάρκεια ένδεκα (11) ημερολογιακών ετών.

    Αντικείμενο του Διαγωνισμού είναι η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης σε δύο φάσεις:

    Κατ’ αρχάς, θα αρχίσει η λειτουργία της Βασικής Γραμμής που ξεκινά από την βορειοδυτική πλευρά της πόλης με τον Σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», ο οποίος βρίσκεται εμπρός από τον Σταθμό του ΟΣΕ και συνεχίζει έως τον τερματικό Σταθμό «Νέα Ελβετία» στην νοτιοανατολική πλευρά της πόλης καταλήγοντας στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας. Η γραμμή ακολουθεί κυρίως τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία, Κωνσταντίνου Καραμανλή, Δελφών και Σόλωνος.

    Το έργο της βασικής γραμμής περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σταθμούς.

    Οι σταθμοί του Βασικού Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

    Σε δεύτερο στάδιο θα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά. Οι σταθμοί της Επέκτασης προς Καλαμαριά του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.

    Στο αντικείμενο των υπηρεσιών περιλαμβάνονται η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση των εγκαταστάσεων, των συστημάτων και του τροχαίου υλικού, ο καθαρισμός, η φύλαξη (Ασφάλεια – Προστασία), η διαχείριση Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (AFC) και η εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος IT-ERP υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

    Στην πλήρη ανάπτυξή του το σύστημα θα έχει την δυνατότητα να διακινεί με την διέλευση από τους σταθμούς ανά 90 δευτερόλεπτα (ενάμιση λεπτό) 33 αυτόματων συρμών, 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.

    Διαβάστε επίσης:

    ΟΠΑΠ: 4.141 μέτοχοι επανεπένδυσαν το μέρισμα

    Eurobank Equities: Τι βλέπει για το ΧΑ και την ΕΧΑΕ – Οι τέσσερεις λόγοι αισιοδοξίας για την αγορά

    Alpha Bank: Τελείωσαν οι πωλήσεις – Ποιος αγοράζει

    ──────────────────

    Εκλογές 2023

    Εκλογές 2023: Όλη η επικαιρότητα στο mononews.gr

    Οδηγός – Πού και πώς ψηφίζω στις 25 Ιουνίου

    Δείτε live τον χάρτη των αποτελεσμάτων

     



    ΣΧΟΛΙΑ