ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πιο συγκεκριμένα η υπό δημοπράτηση σύμβαση περιλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή, προμήθεια και θέση σε λειτουργία δεκαπέντε νέων συρμών, οι οποίοι θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγό. Από αυτούς οι έξι θα χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες του βασικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ οι υπόλοιποι εννιά αφορούν την επέκταση προς Καλαμαριά.
Η αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 142 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου ανέρχεται στις 910 ημέρες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Τα ενδιαφερόμενα σχήματα καλούνται να υποβάλλουν τις προσφορές τους έως τις 26 Ιανουαρίου 2022.
Αυτό σημαίνει πως, εφόσον δεν υπάρξουν παρατάσεις λόγω προσφυγών στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), η εν λόγω σύμβαση θα έχει υπογραφεί εντός του Α’ ή Β’ Τριμήνου του 2022.
Σε αυτή την περίπτωση οι νέοι συρμοί εκτιμάται πως θα καταφτάσουν στη Θεσσαλονίκη εντός του 2024 αυξάνοντας έτσι των αριθμό των διαθέσιμων τρένων του Μετρό της Συμπρωτεύουσας, το οποίο όπως αναφέρουν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, θα έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2023.
Οι πιθανοί μνηστήρες
Ο παραπάνω διαγωνισμός εκτιμάται πως θα μαγνητίσει το ενδιαφέρον των ελληνικών κατασκευαστικών Ομίλων, όπως οι ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Ελλάκτωρ και Intrakat. Σημειώνεται πως τόσο ο Όμιλος του ΑΒΑΞ όσο και η Ελλάκτωρ δραστηριοποιούνται σημαντικά σε έργα της Αττικό Μετρό που αφορούν το Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Η πρώτη έχει αναλάβει το έργο της επέκτασης της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά και έχει ήδη παραδώσει τους τρεις πρώτους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), ενώ προχωράει με τα έργα για τους σταθμούς Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.
Ταυτόχρονα η ΑΒΑΞ έχει αναλάβει σε συνεργασία με τις Ghella και Alstom το κομβικής σημασίας έργο της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδί) συνολικής αξίας 1,8 δισ. ευρώ. Όσον αφορά στη συμπρωτεύουσα ο Όμιλος έχει αναλάβει τμήμα του έργου της επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά.
Με τη σειρά του και ο Όμιλος της Ελλάκτωρ έχει αναλάβει έργα στο Μετρό Θεσσαλονικής με κυριότερο την κατασκευή της βασικής γραμμής, η οποία, όπως έχει αναφέρει ο Πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, Χρήστος Παναγιωτόπουλος, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, Επιπλέον η εταιρεία έχει αναλάβει και έργα που αφορούν στην επέκταση της βασικής γραμμής προς την Καλαμαριά με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024.
Διαβάστε επίσης
ΑΚΤΩΡ: Αναλαμβάνει πρόσθετο έργο 23,6 εκατ. ευρώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Μετρό Θεσσαλονίκης: Πράσινο φως για τη συνέχιση των εργασιών απόσπασης των αρχαιοτήτων