ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Θέμα ωρών είναι η παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό Αθήνας προς τον Πειραιά. Η σημασία του έργου τονίζεται ιδιαίτερα και από την παρουσία των πολιτικών προσώπων, που θα βρίσκονται αύριο στην τελετή παράδοσης των σταθμών.
Παρόντες θα είναι ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, και ο Υφυπουργός, Γιώργος Καραγιάννης.
Το παρόν θα δώσει, επίσης, η ανάδοχος του έργου, η οποία είναι η Αττικό Μετρό Α.Ε, με τον Πρόεδρο της Εταιρείας, Νικόλαο Ταχιάο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Νικόλαο Κουρέτα. Επίσης, αναμένεται να παρευρεθούν και εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom, η οποία ανέλαβε την υλοποίηση του έργου από το 2012.
Η επέκταση της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά, επιτυγχάνει τη σύνδεση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας (Πειραιάς) με το μεγαλύτερο αερολιμένα (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος) και εκτιμάται πως η μεταξύ τους απόσταση θα καλύπτεται εντός 55 λεπτών.
Σε πρώτη φάση, θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη για το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον, καθώς εκτιμάται πως θα εξυπηρετούνται 132.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση, ενώ θα μειωθεί η χρήση αυτοκινήτων κατά 23.000 και ο εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους.
Η ολοκλήρωση ενός μεγάλου έργου
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα – Πειραιάς» συνολικού εκτιμώμενου κόστους περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Συνολικά η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς. Πλέον η Γραμμή 3 θα διαθέτει τους περισσότερους σταθμούς σε σύγκριση με τη Γραμμή 1 (24 Σταθμοί) και τη Γραμμή 2 (20 Σταθμοί).
Σημειώνεται πως η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom είχε παραδώσει από το 2020 του πρώτους τρεις σταθμούς της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ πλέον θα παραδοθούν και οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού, η Αττικό Μετρό βάζει πλώρη για την υλοποίηση των υφιστάμενων μεγάλων έργων, όπως η Γραμμή 4, καθώς και τη δημοπράτηση νέων επεκτάσεων σε όλες τις γραμμές του Μετρό Αθήνας.
Τι αλλάζει για τον Πειραιά
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 ο ρόλος του Πειραιά αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο, καθώς πλέον θα διαθέτει σταθμούς της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός), της Γραμμής 3 (Μπλε Γραμμή),του Προαστιακού και του Τραμ.
Με τη νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετούνται, εκτός από τους τουρίστες, και οι χιλιάδες εργαζόμενοι της περιοχής που εργάζονται σε γραφεία. Αναμφίβολα η σύνδεση του Πειραιά με τους μεγάλους επιχειρηματικούς πόλους του Κέντρου, όπως το Σύνταγμα, αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο και αλλαγές στον τρόπο μετακινήσεων από και προς έναν από τους μεγαλύτερους διοικητικούς και ναυτικούς κόμβους της χώρας.
Για παράδειγμα κάτοικοι του Πειραιά θα μπορούν να επισκεφθούν περιοχές ,όπως το Περιστέρι, ο Χολαργός, η Βούλα, η Γλυφάδα και η Νέα Σμύρνη μεταξύ άλλων, συνδυάζοντας τις επιλογές που θα τους δίνουν οι δύο γραμμές του Μετρό, ο Προαστιακός και το Τραμ.
Ακόμα ένα σημαντικό πρόβλημα που αναμένεται να λυθεί με τη νέα επέκταση είναι το κυκλοφοριακο, καθώς θα μειωθεί σημαντικά ο φόρτος στο Κέντρο του Πειραιά και στους γειτονικούς του Δήμους.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike