Οι τέσσερεις μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί Όμιλοι, δηλαδή οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Intrakat, και ΑΒΑΞ υπέβαλαν προ ολίγου τους φακέλους τους για το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό Αθήνας προς το Ίλιον.

Πρόκειται για ένα έργο συνολικής αξίας 682 εκατ. ευρώ το οποίο και αποτέλεσε ένα από τα έργα-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών. Σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Αυτό αναμένεται να γίνει εντός του φθινοπώρου και τότε είναι που θα κλειδώσουν και επίσημα τα τελικά σχήματα.

1

Το έργο

Η επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινη) προς το Ίλιον εκτιμάται πως θα κοστίσει 682 εκατ. ευρώ μαζί με το ΦΠΑ και έχει προτιμηθεί η δημοπράτηση ως δημόσιο έργο, καθώς στόχος είναι να υπογραφεί σχετικά γρήγορα η νέα σύμβαση.

Εφόσον δε δοθούν νέες παρατάσεις είναι αρκετά πιθανό να γνωρίζουμε εντός του 2023 ποιοι θα είναι οι ενδιαφερόμενοι για το έργο, ενώ η επιλογή του αναδόχου αναμένεται έως τα τέλη του 2023 και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης πηγαίνει για τις αρχές του 2024 και την ίδια χρονιά εκτιμάται ότι θα στηθούν τα εργοτάξια.

Σύμφωνα με τα όσα αναφερόταν στην προκήρυξη του διαγωνισμού (σ.σ 3 Ιανουαρίου 2023) η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί στους 57 μήνες, δηλαδή κάτι λιγότερο από πέντε έτη. Αυτό σημαίνει ότι το έργο θα είναι έτοιμο προς παράδοση εντός του 2028, όπως ήταν και η αρχική εκτίμηση, δεδομένου ότι δε θα υπάρξουν προσφυγές των ενδιαφερομένων κατά της αναθέτουσας ή ακόμα και μεταξύ τους.

Το προς δημοπράτηση έργο αφορά την κατασκευή υπόγειας διπλής γραμμής μήκους 4 χιλιομέτρων, καθώς και η δημιουργία τριών νέων σταθμών. Αυτοί θα είναι οι εξής:

  • Παλατιανή: Συμβολή οδών Θηβών και Καππαδοκίας
  • Ίλιον: Στη συμβολή οδών Θηβών και Ελαιών
  • Άγιος Νικόλαος (Τερματικός Σταθμός): Συμβολή οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς

Σημειώνεται πως η Γραμμή 2 θα περιλαμβάνει 23 σταθμούς με σημείο εκκίνησης το Ελληνικό και τερματισμό στο Καματερό, ενώ εκτιμάται πως εξυπηρετεί περίπου 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.