ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι τέσσερεις μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί Όμιλοι, δηλαδή οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Intrakat, και ΑΒΑΞ υπέβαλαν προ ολίγου τους φακέλους τους για το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό Αθήνας προς το Ίλιον.
Πρόκειται για ένα έργο συνολικής αξίας 682 εκατ. ευρώ το οποίο και αποτέλεσε ένα από τα έργα-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών. Σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Αυτό αναμένεται να γίνει εντός του φθινοπώρου και τότε είναι που θα κλειδώσουν και επίσημα τα τελικά σχήματα.
Το έργο
Η επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινη) προς το Ίλιον εκτιμάται πως θα κοστίσει 682 εκατ. ευρώ μαζί με το ΦΠΑ και έχει προτιμηθεί η δημοπράτηση ως δημόσιο έργο, καθώς στόχος είναι να υπογραφεί σχετικά γρήγορα η νέα σύμβαση.
Σύμφωνα με τα όσα αναφερόταν στην προκήρυξη του διαγωνισμού (σ.σ 3 Ιανουαρίου 2023) η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί στους 57 μήνες, δηλαδή κάτι λιγότερο από πέντε έτη. Αυτό σημαίνει ότι το έργο θα είναι έτοιμο προς παράδοση εντός του 2028, όπως ήταν και η αρχική εκτίμηση, δεδομένου ότι δε θα υπάρξουν προσφυγές των ενδιαφερομένων κατά της αναθέτουσας ή ακόμα και μεταξύ τους.
Το προς δημοπράτηση έργο αφορά την κατασκευή υπόγειας διπλής γραμμής μήκους 4 χιλιομέτρων, καθώς και η δημιουργία τριών νέων σταθμών. Αυτοί θα είναι οι εξής:
Σημειώνεται πως η Γραμμή 2 θα περιλαμβάνει 23 σταθμούς με σημείο εκκίνησης το Ελληνικό και τερματισμό στο Καματερό, ενώ εκτιμάται πως εξυπηρετεί περίπου 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ολυμπιακός ONEX: Τιμητική διάκριση στον Πάνο Ξενοκώστα, στην εκδήλωση ΕΒΕΠ
- Νέα εποχή στη θεραπεία καταγμάτων του ώμου -Από τη συντηρητική προσέγγιση στην ανάστροφη αρθροπλαστική
- Σκυλακάκης: Εντός εβδομάδας η μελέτη και ο διαγωνισμός για τους υδρογονάνθρακες – Τι είπε για το Εξοικονομώ
- Ντόναλντ Τραμπ: Ανακοίνωσε πρόγραμμα «μαμούθ» 500 δισ. δολ. για την Τεχνητή Νοημοσύνη με κολοσσούς τεχνολογίας