ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται για ένα έργο συνολικής αξίας 682 εκατ. ευρώ το οποίο και αποτέλεσε ένα από τα έργα-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών. Σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Αυτό αναμένεται να γίνει εντός του φθινοπώρου και τότε είναι που θα κλειδώσουν και επίσημα τα τελικά σχήματα.
Το έργο
Η επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινη) προς το Ίλιον εκτιμάται πως θα κοστίσει 682 εκατ. ευρώ μαζί με το ΦΠΑ και έχει προτιμηθεί η δημοπράτηση ως δημόσιο έργο, καθώς στόχος είναι να υπογραφεί σχετικά γρήγορα η νέα σύμβαση.
Σύμφωνα με τα όσα αναφερόταν στην προκήρυξη του διαγωνισμού (σ.σ 3 Ιανουαρίου 2023) η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί στους 57 μήνες, δηλαδή κάτι λιγότερο από πέντε έτη. Αυτό σημαίνει ότι το έργο θα είναι έτοιμο προς παράδοση εντός του 2028, όπως ήταν και η αρχική εκτίμηση, δεδομένου ότι δε θα υπάρξουν προσφυγές των ενδιαφερομένων κατά της αναθέτουσας ή ακόμα και μεταξύ τους.
Το προς δημοπράτηση έργο αφορά την κατασκευή υπόγειας διπλής γραμμής μήκους 4 χιλιομέτρων, καθώς και η δημιουργία τριών νέων σταθμών. Αυτοί θα είναι οι εξής:
Σημειώνεται πως η Γραμμή 2 θα περιλαμβάνει 23 σταθμούς με σημείο εκκίνησης το Ελληνικό και τερματισμό στο Καματερό, ενώ εκτιμάται πως εξυπηρετεί περίπου 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα