ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέα παράταση, την τέταρτη κατά σειρά, έλαβε η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό Αθήνας προς το Ίλιον.
Πρόκειται για ένα έργο εκτιμώμενου κόστους 682 εκατ. ευρώ, το οποίο αποτελούσε ένα από τα έργα-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, και αναμένεται να προσελκύσει τους κορυφαίους εγχώριους και κατασκευαστικούς ομίλους, δηλαδή τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Ελλάκτωρ, την ΑΒΑΞ, την Intrakat και τη Mytilineos, αλλά και ξένων κολοσών, όπως η γαλλική Alstom, όπως φαίνεται εξάλλου και από τα αιτήματα που οδήγησαν στην απόφαση για την παράταση.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση της Αττικό Μετρό Α.Ε. η οποία είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου, το Α΄ Στάδιο του διαγωνισμού, δηλαδή η υποβολή των φακέλων για την εκδήλωση ενδιαφέροντος πήρε παράταση έως τις 3 Μαΐου, ενώ η αποσφράγιση θα γίνει στις 9 του ίδιου μήνα.
Βάσει των όσων αναφέρονται στη σχετική απόφαση ο λόγος για τον οποίων δίνεται αυτή η παράταση είναι το γεγονός ότι την περασμένη Πέμπτη η Αττικό Μετρό Α.Ε. ενέκρινε την ορθή επανάληψη του τεύχους διευκρινίσεων για το Α’ Στάδιο του διαγωνισμού, ενώ κρίθηκε σκόπιμο οι ενδιαφερόμενοι να έχουν παραπάνω χρόνο λόγω του αργιών του Πάσχα προκειμένου να συνταχθούν όσο το δυνατόν πιο τεκμηριωμένοι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Επίσης, τρεις τουλάχιστον Όμιλοι, η Intrakat, η ΑΒΑΞ και η Alstom, ζήτησαν την περασμένη Παρασκευή να δοθεί παράταση καθώς απέστειλαν ηλεκτρονικές επιστολές
Το έργο
Η επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινη) προς το Ίλιον εκτιμάται πως θα κοστίσει 682 εκατ. ευρώ μαζί με το ΦΠΑ και έχει προτιμηθεί η δημοπράτηση ως δημόσιο έργο, καθώς στόχος είναι να υπογραφεί σχετικά γρήγορα η νέα σύμβαση.
Εφόσον δεν δοθούν νέες παρατάσεις είναι αρκετά πιθανό να γνωρίζουμε εντός του 2023 ποιοι θα είναι οι ενδιαφερόμενοι για το έργο, ενώ η επιλογή του αναδόχου αναμένεται έως τα τέλη του 2023 και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης πηγαίνει για τις αρχές του 2024 και την ίδια χρονιά εκτιμάται ότι θα στηθούν τα εργοτάξια.
Σύμφωνα με τα όσα αναφερόταν στην προκήρυξη του διαγωνισμού (σ.σ 3 Ιανουαρίου 2023) η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί στους 57 μήνες, δηλαδή κάτι λιγότερο από πέντε έτη. Αυτό σημαίνει ότι το έργο θα είναι έτοιμο προς παράδοση εντός του 2028, όπως ήταν και η αρχική εκτίμηση, δεδομένου ότι δε θα υπάρξουν προσφυγές των ενδιαφερομένων κατά της αναθέτουσας ή ακόμα και μεταξύ τους.
Το προς δημοπράτηση έργο αφορά την κατασκευή υπόγειας διπλής γραμμής μήκους 4 χιλιομέτρων, καθώς και η δημιουργία τριών νέων σταθμών. Αυτοί θα είναι οι εξής:
Παλατιανή: Συμβολή οδών Θηβών και Καππαδοκίας
Ίλιον: Στη συμβολή οδών Θηβών και Ελαιών
Άγιος Νικόλαος (Τερματικός Σταθμός): Συμβολή οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς
Σημειώνεται πως η Γραμμή 2 θα περιλαμβάνει 23 σταθμούς με σημείο εκκίνησης το Ελληνικό και τερματισμό στο Καματερό, ενώ εκτιμάται πως εξυπηρετεί περίπου 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στουρνάρας: Πολύ σημαντικό ένας πολίτης να είναι οικονομικά εγγράμματος – Παρουσιάστηκε το «Αλφαβητάρι της οικονομίας για εφήβους»
- Η Novo Nordisk επενδύει σε Νέα Υπερσύγχρονη Μονάδα Παραγωγής
- Σταϊκούρας: Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη
- Σε νέους ιδιοκτήτες από σήμερα τα ακίνητα της «Αλλατίνη» και της «Μαλαματίνα»