• Business

    Μετρό Αθήνας: Καθυστερεί η Γραμμή 4 – Μετέωρος ο διαγωνισμός για τους νέους συρμούς

    Με φωτογραφία: Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών και μεταφορών), Νίκος Ταχιάος (υφυπουργός υποδομών), Κωνσταντίνος Μιτζάλης (Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ), Γιώργος Ρωμοσιός (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΕΤΒΟ)

    Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών και μεταφορών), Νίκος Ταχιάος (υφυπουργός υποδομών), Κωνσταντίνος Μιτζάλης (Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ), Γιώργος Ρωμοσιός (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΕΤΒΟ)


    Ανησυχητικά, αλλά όχι και μη αναμενόμενα ήταν τα όσα ειπώθηκαν χθες για την πορεία της υλοποίησης της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας και την απόκτηση των νέων διαρευματικών συρμών  κατά τη διάρκεια του ετήσιου απολογισμού του έργου του υπουργείου υποδομών και μεταφορών.

    Ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος έχει διατελέσει στο παρελθόν και ως Πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό, αναφέρθηκε εκτενώς στη Γραμμή 4 που κατασκευάζει η κοινοπραξία ABAΞ-Ghella-Alstom και τόνισε ότι η ολοκλήρωση εντός οκταετίας από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης (σ..σ το 2021) είναι ένα στοίχημα που δύσκολα θα κερδηθεί.

    Επισήμανε, δε, ότι ο διπλός διαγωνισμός που προκηρύχθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε αρκετά κενά με βασικότερο το γεγονός ότι άλλη εταιρεία ανέλαβε τις πρόδρομες εργασίες, η οποία είναι η ΕΡΕΤΒΟ, και άλλη την κατασκευή του κυρίως έργου.

    Ο υφυπουργός πρόσθεσε ότι λόγω των δικαστικών προσφυγών κατά τη διάρκεια των διαγωνισμών οι δύο συμβάσεις υπεγράφησαν την ίδια περίοδο, ενώ χαρακτήρισε ως εξωπραγματικό το χρονοδιάγραμμα των οκτώ ετών. Σχολίασε, δε, ότι το ίδιο έκανε και το Ελεγκτικό Συνέδριο για τους δύο ενδιαφερομένους που είχαν προτείνει να παραδώσουν το έργο στα επτά χρόνια.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υφυπουργός ερωτήθηκε για το εύλογο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ενός τέτοιου έργου και δεν απάντησε σχολιάζοντας ότι δε θέλει να δώσει και άλλες αφορμές για αιτήματα παρατάσεων από τους αναδόχους του έργου.

    Σχετικά με τις καθυστερήσεις για τη Γραμμή 4 η ηγεσία του υπουργείου υποδομών ανέφερε ότι οι περισσότεροι χώροι έχουν παραδοθεί από την ΕΡΕΤΒΟ.

    Όσον αφορά τις καθυστερήσεις ανέφερε ότι υπήρχαν τα γνωστά ζητήματα με την πλατεία Εξαρχειών, ενώ εκκρεμμεί ακόμα να εκδοθεί η νέα μελέτη της Ελληνικό Μετρό για το Πάρκο Ριζάρη και το Σταθμό Ευαγγελισμού, αλλά και στην Κυψέλη έχουν προκύψει κάποια μικρά προβλήματα καθώς έχουν εντοπιστεί δίκτυα στο εργοτάξιο.

    Επισήμανε, ωστόσο, ότι οι καθυστερήσεις αυτές δεν αναμένεται να επηρεάσουν αρκετά το χρονοδιάγραμμα του έργου και ότι κυρίως θα επηρεάσουν τη μεθοδολογία της κατασκευής των σταθμών. Για τους μετροπόντικες της κατασκευαστικής κοινοπραξίας δήλωσε ότι ο πρώτος που έχει ξεκινήσει από την Κατεχάκη θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει το σκάψιμο στα τέλη του 2025, ενώ ο δεύτερος (σ.σ. που βρίσκεται ακόμα στο εργοτάξιο της Βεΐκου και στο στάδιο της συναρμολόγησης και της διάνοιξης των πρώτων μέτρων ώστε να τεθεί σε πλήρη λειτουργία) κατά το πρώτο εξάμηνο του 2026

    Στον αέρα ο διαγωνισμός για τους νέους διαρευματικούς συρμούς

    Παρά το γεγονός ότι ο νέος υφυπουργός μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, δεσμεύθηκε χθες να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις στο Μετρό Αθήνας σε ώρες αιχμής, μία από τις λύσεις στο πρόβλημα αυτό φαίνεται ότι μένει εκτός τραπεζιού, καθώς ο διαγωνισμός για την απόκτηση νέων συρμών είναι μετέωρος.

    Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, παρέθεσε δύο λόγους για τους οποίους ο εν λόγω διαγωνισμός, ο οποίος έχει προωθηθεί αρκετά από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, πηγαίνει πίσω.

    Το βασικότερο είναι το γεγονός ότι δε μπορούν να δοθούν οι πιστοποιήσεις ασφάλεια ώστε να τρέξει ο διαγωνισμός. Αυτό συμβαίνει, καθώς, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, οι νέοι συρμοί θα είναι διαρευματικοί και χρειάζονται πιστοποιήσει ασφαλείας από τον ΟΣΕ και τη ΡΑΣ.

    Αυτό σημαίνει ότι συνεχίζουν και στο δίκτυο του Προαστιακού για να καταλήξουν στο αεροδρόμιο με αποτέλεσμα να χρειάζονται το πράσινο φως από το διαχειριστή της υποδομής και την αρμόδια αρχή. Ωστόσο, τα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στον ελληνικό σιδηρόδρομο με όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας αλλά και την απουσία σταθερής διοίκησης στον ΟΣΕ (σ.σ. Πρέπει να τρέξει διεθνής διαγωνισμός για την επιλογή του διευθύνοντος συμβούλου) δεν επιτρέπουν την επιτάχυνση της διαδικασίας πιστοποίησης ασφαλείας των νέων συρμών, ώστε να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης.

    Ένα άλλο ζήτημα είναι η έλλειψη χρηματοδοτικών πόρων, καθώς όπως ανέφερε χθες η ηγεσία τα κονδύλια για τις μεταφορές στο νέο ΕΣΠΑ είναι αρκετά περιορισμένα ενώ προκύπτουν και έκτακτες ανάγκες, όπως οι θεομηνίες στη Θεσσαλία.

    Εν τούτοις, όπως έχει ήδη γράψει το mononews το υπουργείο υποδομών έχει ήδη εντάξει το έργο της απόκτησης επτά συρμών στο τομεακό πρόγραμμα ανάπτυξης. Το ποσό που επιδιώκεται να δεσμευτεί από το νέο ΕΣΠΑ ανέρχεται στα 187 εκατ. €, αλλά για να καταλήξουμε σε αυτό το σημείο σύμφωνα με πολύ καλά ενημερωμένες πηγές του υπουργείου, θα χρειαστεί να ακολουθηθεί μία μακρά διαδικασία.

    Διαβάστε επίσης

    Στέγγος (Τεχνική Ολυμπιακή): Έχουμε ενημερώσει τη Belterra Investments για το πόρισμα του Πόρτο Καρράς – Αναζητούμε ευκαιρίες για πλοία

    Γ. Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Το 2025 ξεκινούν Αττική Οδός και Εγνατία – Στοχεύουμε σε παραχωρήσεις στη ΝΑ Ευρώπη

    Μάχη στην ΕΕ για έργα αξίας 500 εκατ. ευρώ – Ποιοι μεγάλοι τα έχουν αναλάβει



    ΣΧΟΛΙΑ