Σε τροχιά προκήρυξης μπαίνει ο διαγωνισμός του υπουργείου υποδομών και μεταφορών για την απόκτηση επτά νέων συρμών για το Μετρό Αθήνας.

Όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση για την ένταξη χρηματοδότησης στο ΕΣΠΑ 2021-2027, που υπογράφει ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, το υπουργείο θα λάβει από τα ευρωπαϊκά κονδύλια περίπου 187 εκατ. Ευρώ.

1

Το ποσό αυτό θα αφορά σε διαγωνισμό, που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025, για την απόκτηση επτά νέων διαρευματικών συρμών.

Σύμφωνα με πηγές της Ελληνικό Μετρό Α.Ε, που θα είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου, το παραπάνω σημαίνει ότι μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους ο διαγωνισμός θα πρέπει να έχει βγει στον αέρα, να γνωρίζουμε τον ανάδοχο του έργου και να έχει περάσει η σχετική σύμβαση από τη Βουλή, ώστε να υπογραφεί.

Τονίζουν, δε, ότι οι νέοι αυτοί συρμοί αναμένεται να εξυπηρετούν τους επιβάτες του Μετρό Αθήνας το αργότερο από τα τέλη του 2027 ή τις αρχές του 2028, καθώς για την παραλαβή τους θα χρειαστούν τουλάχιστον 24 μήνες από την ημερομηνία της υπογραφής της σχετικής σύμβασης.

Όσον αφορά τους νέους συρμούς, αυτοί θα έχουν διπλή ηλεκτροδότηση, διπλή σηματοδότηση και διπλές τηλεπικοινωνίες για το δίκτυο του Μετρό και του Προαστιακού. Θα αποτελούνται από έξι (6) βαγόνια, μήκους 106 μέτρων, πλάτους 2,8 μέτρων και χωρητικότητας 1030 επιβατών έκαστο.

Οι νέοι αυτοί συρμοί θα αφορούν τη γραμμή 3 του Μετρό, δηλαδή το τμήμα Δημοτικό Θέατρο-Αεροδρόμιο, και καθώς θα είναι διαρευματικοί θα μπορούν να συνεχίζουν από τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς Διεθνή Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος αφού θα είναι δυνατή η τροφοδότηση από τις γραμμές του Προαστιακού.

Αυτό θα δίνει την επιλογή καλύτερων και ταχύτερων μεταφορών από και προς το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά, διότι οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται να αλλάζουν συρμούς στο σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Οι διαγωνισμοί για νέους συρμούς

Με το Μετρό Θεσσαλονίκης να έχει ήδη μπει σε τροχιά ολοκλήρωσης για το Νοέμβριο του 2024 και τη γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας να κατασκευάζεται -παρά τις όποιες καθυστερήσεις- το νέο στοίχημα για την Ελληνικό Μετρό είναι η απόκτηση νέων συρμών.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και ο παραπάνω διαγωνισμός, ο οποίος θα είναι ο ένας εκ των δύο με στόχο την αύξηση του στόλου των συρμών του Μετρό της πρωτεύουσας έτσι ώστε να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις μεταξύ των δρομολογίων και να εξυπηρετούνται καθημερινά περισσότεροι επιβάτες.

Πιο συγκεκριμένα, εκτός από το διαγωνισμό για την απόκτηση των διαρευματικών συρμών, θα ακολουθήσει και ακόμα ένας για την απόκτηση 8 επιπλέον συρμών.

Ωστόσο, αυτοί δε θα είναι διαρευματικοί, και θα εξυπηρετούν μόνο τις γραμμές 2 και 3 χωρίς να συνεχίζουν από τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς το Αεροδρόμιο. Το κόστος του συγκεκριμένου έργου αναμένεται να είναι μικρότερο από αυτό για τους διαρευματικούς συρμούς, ενώ εξετάζεται εάν το αν θα είναι χωρίς οδηγούς (driverless), όπως θα συμβεί με τη γραμμή 4 και το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Όσον αφορά τους διαθέσιμους συρμούς στην παρούσα φάση και στις τρεις γραμμές του μετρό (Ηλεκτρικός-Γραμμή 1, Κόκκινη-Γραμμή 2, και Μπλε-Γραμμή 3) αυτοί ανέρχονται στους 66 και στόχος είναι αυτοί να αυξηθούν στους 88. Με αυτό τον τρόπο το Μετρό θα έχει περισσότερους συρμούς νέας γενιάς καθώς αυτοί θα ανέρχονται στους 53.

Υπενθυμίζεται πως οι σταθμοί της πρώτης γενιάς που λειτουργούν από το 2000 είναι 28 και δεν προσφέρουν την καλύτερη επιβατική εμπειρία τους θερινούς μήνες, καθώς δε διαθέτουν κλιματισμό.

Διαβάστε επίσης:

Πώς η γραμμή 4 θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στην Αθήνα

ΑΒΑΞ: Blame Game για τις καθυστερήσεις της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας

ΔΑΑ: Υψηλές πτήσεις με επενδύσεις €1,3 δισ. σε επεκτάσεις και νέες υποδομές