Πολύ κοντά στη δημοπράτηση η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον συνολικής αξίας 350 εκατ. Ευρώ καθώς σύμφωνα με πηγές της Αττικό Μετρό Α.Ε., ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα εντός του φθινοπώρου του 2022.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η μοίρα του διαγωνισμού της πολυαναμενόμενης επέκτασης, που θα προσθέσει τρεις νέους σταθμούς στην «κόκκινη γραμμή» του Μετρό Αθήνας βρίσκεται πλέον στα χέρια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θα αποφασίσει για την ένταξη του στο ΕΣΠΑ 2021-2027. Προσθέτουν, δε, πως η Αττικό Μετρό Α.Ε. είναι αισιόδοξη και εκτιμά ότι η απάντηση θα είναι θετική.

Τονίζουν πως για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο χρειάστηκαν πολύμηνες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση και σε αυτές πρωταγωνίστησαν ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας και ο Πρόεδρος του Φορέα, Νικόλαος Ταχιάος.

Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και η Αττικό Μετρό, που θα είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου, προχωρούν τις διαδικασίες που αφορούν την εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης. Εν ολίγοις προχωρά η περιβαλλοντική μελέτη, ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο καθώς η δημοπράτησή του εξαγγέλθηκε από τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη στα τέλη του περασμένου Μαρτίου, ενώ τόσο ο Υπουργός Υποδομών όσο και ο αρμόδιο Υφυπουργός  έχουν αναφερθεί αρκετές φορές στον εν λόγω διαγωνισμό.

Αδιαμφισβήτητα πρόκειται για ένα έργο που θα μαγνητίσει τους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat, και Mytilineos. Επίσης, μεγάλοι διεθνείς παίκτες των σιδηροδρόμων, όπως η Alstom και Hitachi θα διεκδικήσουν το έργο και η αγορά αναμένει να δει ποιες συμμαχίες θα δημιουργηθούν.

Το έργο

Συγκεκριμένα, στο προς δημοπράτηση έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή υπόγειας διπλής γραμμής μήκους 4 χιλιομέτρων, καθώς και η δημιουργία τριών νέων σταθμών. Αυτοί θα είναι οι εξής:

  • Παλατιανή: Συμβολή οδών Θηβών και Καππαδοκίας
  • Ίλιον: Στη συμβολή οδών Θηβών και Ελαιών
  • Άγιος Νικόλαος (Τερματικός Σταθμός): Συμβολή οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς

Με την ολοκλήρωση της επέκτασης η Γραμμή 2 θα περιλαμβάνει 23 σταθμούς με σημείο εκκίνησης το Ελληνικό και τερματισμό στο Καματερό, ενώ εκτιμάται πως εξυπηρετεί περίπου 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

Οι υπόλοιπες επεκτάσεις

Εκτός από το παραπάνω project , το Υπουργείο Υποδομών και η Αττικό Μετρό έχουν βάλει πλώρη για τέσσερις νέες επεκτάσεις του Μετρό Αθήνας, οι οποίες περιλαμβάνουν και την υπό κατασκευή γραμμή 4 και η συνολική τους αξία εκτιμάται στα 1,8 δισ. Ευρώ.

Πρόκειται για τέσσερα έργα που αναμένεται να ωριμάσουν, ώστε να δημοπρατηθούν εντός του 2023, και, όπως έχει ήδη γράψει το mononews «κλείδωσε» η χρηματοδότηση για τη δημοπράτηση των μελετών που είναι απαραίτητες ώστε να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί.

Αυτή θα ανέρχεται στα 10,6 εκατ. Ευρώ και θα αφορά τη δημοπράτηση μελετών για τα εξής έργα:

  • Σύνδεση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) εκτιμώμενης αξίας 450 εκατ. Ευρώ. Το έργο αφορά στην κατασκευή τεσσάρων σταθμών (Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος)
  • Επέκταση Γραμμής 2 (Κόκκινη Γραμμή) «Ελληνικό-Γλυφάδα» εκτιμώμενης αξίας έως 400 εκατ. Ευρώ και αφορά στην κατασκευή τριών νέων σταθμών (Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα)
  • Επέκταση Γραμμής 4 (Πορτοκαλί Γραμμή) «Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη» εκτιμώμενης αξίας 350 εκατ. Ευρώ. Η νέα γραμμή του Μετρό αναμένεται να επεκταθεί μέσω της κατασκευής τριών σταθμών στο Παγκράτι, το Βύρωνα και την Άνω Ηλιούπολη, ενώ δρομολογείται και η δημιουργία νέου σταθμό στην ΠΥΡΚΑΛ, όπου και θα κατασκευαστεί το νέο κυβερνητικό Πάρκο
  • Επέκταση Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη» εκτιμώμενης αξίας 600 εκατ. Ευρώ και αφορά στη δημιουργία έξι σταθμών (Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιλαδέλφεια, Πάρκο Τρίτση, Ίλιον, Πετρούπολη).

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Επιταχύνονται οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση των επεκτάσεων των Γραμμών 1,2 και 4 του Μετρό

Στα τέλη του 2023 θα είναι έτοιμο το μετρό Θεσσαλονίκης

Μετρό Θεσσαλονίκης: Προχωρούν οι διαδικασίες για το ΣΔΙΤ συντήρησης και λειτουργίας αξίας 293 εκατ. ευρώ