ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στον «κόσμο» της τεχνητής νοημοσύνης και της ψηφιοποίησης «εισάγει» τη ναυτιλία, μια ελληνική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας.
Πρόκειται για τη Metis Cyberspace Technology, η οποία έχει αναπτύξει ένα σύστημα που βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence) και τη Μηχανική Μάθηση (Machine Learning) αξιοποιώντας την τεχνολογία των ασύρματων δικτύων (Wireless Networks) και των έξυπνων συσκευών (Smart Devices).
Το πρωτοποριακό σύστημα της παρέχει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση του στόλου της κάθε εταιρείας, χωρίς καμία παρέμβαση του προσωπικού. Δι’ αυτού του τρόπου καθιστά πιο εύκολη την εξ αποστάσεως παρακολούθηση του στόλου της κάθε εταιρείας, σε κάθε γωνιά του πλανήτη, ανά πάσα χρονική στιγμή.
H πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων της Metis, επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη λειτουργία των μηχανημάτων στα πλοία τους, παρέχοντας την απαραίτητη τεκμηρίωση για την επίβλεψη της ορθής λειτουργίας, την αξιολόγηση της απόδοσης αλλά και τα επίπεδα συμμόρφωσης ως προς το κανονιστικό πλαίσιο. Η Metis, για να συλλέξει αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιεί εξειδικευμένους αισθητήρες IoT, οι οποίοι τοποθετούνται στο πλοίο, ενώ παράλληλα εμπλουτίζει τα δεδομένα συνδεόμενη με εφαρμογές τρίτων παρόχων (υπηρεσίες καιρού, γεωγραφικού στίγματος). Για να βοηθήσει τους εργαζόμενους στην ναυτιλία να υιοθετήσουν αυτές τις τεχνολογίες, η Metis σχεδίασε τον τρόπο αλληλεπίδρασης με το σύστημα ως ένα εύκολο στη χρήση chatbot, γνωστό και ως VPA.
Το σύστημα της εταιρείας ενημερώνει τις ναυτιλιακές εταιρείες που το έχουν εγκαταστήσει, σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση των πλοίων του στόλου τους όπου και εάν βρίσκονται. Με τον τρόπο αυτό δίνει τη δυνατότητα στον πλοιοκτήτη να παρακολουθεί τη λειτουργία του πλοίου σε πραγματικό χρόνο από την έδρα της ναυτιλιακής επιχείρησης χωρίς να παρεμβαίνει το πλήρωμα.
Δεν αντικαθιστά τους ανθρώπους
Σε κάθε περίπτωση όπως επισημαίνει και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μιχάλης Κωνσταντινίδης η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τους ανθρώπους.
«Η ψηφιοποίηση δεν είναι κάτι καινούργιο. Η ναυτιλία έχει μείνει λίγο πίσω σε σύγκριση με τη στεριά όχι επειδή ήταν οπισθοδρομική, αλλά για αντικειμενικούς λόγους. Δεν υπήρχε connectivity στο Internet μέχρι πρόσφατα. Τα τελευταία 3-5 χρόνια υπάρχει η συνδεσιμότητα στο internet σε όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου, σε όλες τις θάλασσες και τους ωκεανούς. Άρα βρισκόμαστε αδιαμφισβήτητα στην αυγή της τέταρτης επανάστασης στην ιστορία της ναυτιλίας και είναι αυτό που λέμε το smart shipping, το digitization της ναυτιλίας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ΔΣ της Metis και προσθέτει:
«Το στοίχημα είναι πόσο ομαλή θα είναι η προσαρμογή και πόσο η ναυτιλιακή κοινότητα και ο κόσμος θα μπορέσει χωρίς επιπτώσεις να μπει σε αυτή τη νέα εποχή. Η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τους ανθρώπους. Ο ρόλος της είναι να μας κάνει πιο αποτελεσματικούς, πιο παραγωγικούς. Για το αυτόνομο πλοίο, το ζήτημα δεν είναι το πότε θα γίνει αυτό. Το ζήτημα, ο στόχος, το όραμα είναι όταν θα φτιαχτεί ένα τέτοιο πλοίο να λειτουργεί καλύτερα από τα σημερινά, χωρίς να περιλαμβάνει τον παράγοντα που ονομάζεται το ανθρώπινο λάθος».
Το νέο προϊόν
Η εταιρεία, ανέπτυξε και ένα νέο λογισμικό που επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να ελέγχουν άμεσα τις επιδόσεις του πλοίου, με τρόπο που να εξασφαλίζει ότι η απόδοση του πλοίου, είναι συμβατή με την συμφωνητικό που έχει υπογραφεί με τους ναυλωτές του πλοίου.
Η νέα ενότητα επιτρέπει στους χειριστές να παρακολουθούν την απόδοση του πλοίου σε σχέση με το CPA μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας της METIS. Μόλις εισαχθούν όλοι οι όροι στο σύστημα, ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί όλα τα πλοία και να εντοπίζει πιθανές αποκλίσεις σε συγκεκριμένους όρους κατανάλωσης και ταχύτητας. Επιπλέον, το σύστημα παρέχει αυτοματοποιημένες ειδοποιήσεις σε περίπτωση που η καμπύλη κατανάλωσης ταχύτητας υπερβαίνει ορισμένα προκαθορισμένα όρια
«Η παρακολούθηση της απόδοσης ενός πλοίου ώστε να ανταποκρίνεται στις προϋποθέσεις που θέτει το ναυλοσύμφωνο είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας πλοιοκτήτης», αναφέρει ο κ. Κωνσταντινίδης και προσθέτει ότι: “Το λογισμικό αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι πληροφορίες είναι πάντα διαθέσιμες κατά τη διάρκεια ενός πλου για τη λήψη διορθωτικών ενεργειών εφόσον χρειάζεται αλλά και στο τέλος κάθε ταξιδιού για αξιολόγηση απόδοσης.”
Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Στην Metis τα τελευταία χρόνια είχε επενδύσει η εταιρεία Germanos μέλος του Olympia Group. Το ποσοστό της όμως πριν από ένα χρόνο περίπου πέρασε σε μια εταιρεία που κατασκευάζει ναυτιλιακό εξοπλισμό, την Erma First. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Erma, η οποία εξειδικεύεται στην κατασκευή περιβαλλοντικού εξοπλισμού για πλοία, προχώρησε στην εξαγορά μεριδίων που της δίνουν τον έλεγχο της METIS, προκειμένου οι δύο εταιρείες να επιταχύνουν την ανάπτυξη πράσινων ψηφιακών λύσεων για να εξασφαλίσουν ότι παραμένουν ανταγωνιστικές.
Διαβάστε ακόμα:
Αποκλειστικό: Τραπεζίτες προς CVC: «Ή συμφωνείτε άμεσα ή πουλάμε τα δάνεια της Vivartia»
70 εκατ. ευρώ «χωρίζουν» το deal CVC – τραπεζών για την Vivartia
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό
- ΗΠΑ: Ποιον επέλεξε ο Τραμπ για επικεφαλή του Οικονομικού Συμβουλίου του
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας
- Υπουργικό Συμβούλίο: Υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Η ατζέντα της Δευτέρας