Το Γόρδιο Δεσμό της μετεγκατάστασης του Καζίνο Πάρνηθας από την Πάρνηθα στο Μαρούσι, φαίνεται πως έλυσε το άρθρο 74, μια διάταξη που κατέθεσε χθες η κυβέρνηση στο νομοσχέδιο «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας του κορoνοϊού COVID-19, την ανάπτυξη, την κοινωνική προστασία και την επαναλειτουργία των δικαστηρίων και άλλα ζητήματα». Στο άρθρο προβλέπεται ότι υπό όρους, επιτρέπεται η μεταφορά  της άδειας ενός καζίνο εντός της Περιφέρειάς του, και αν είναι σε νησί, εντός του νησιού.

Σημειώνεται ότι πριν λίγους μήνες το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε τη μεταφορά του Καζίνο Πάρνηθας στο Μαρούσι ακυρώνοντας το νόμο 4499/2017  που προέβλεπε τη μετεγκατάστασή του, θεωρώντας ότι είχε ευνοϊκές ρυθμίσεις, υπέρ της ΕΚΠΑ και ατομικό χαρακτήρα. Η νέα διάταξη, που κατατέθηκε στη Βουλή χθες, έχει γενικό χαρακτήρα, αφού αφορά όλα τα καζίνο της χώρας και επιτρέπει σε όλα τη μετεγκατάσταση εντός της περιφέρειάς τους, με εξαίρεση τα νησιά.

Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά σε επιπρόσθετους όρους για τη μεταφορά της «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε.» (ΕΚΠΑ ΑΕ), από την Πάρνηθα σε άλλη θέση εντός της Περιφέρειας Αττικής (σ.σ. στο Μαρούσι) σε συνέχεια απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας στις αρχές του έτους που είχε κάνει δεκτές τις προσφυγές κατά της μετεγκατάστασης.

Τα επόμενα βήματα

Πλέον, εφόσον ψηφιστεί η νέα διάταξη,  το καζίνο Πάρνηθας θα πρέπει να ετοιμάσει το Φάκελο Τεκμηρίωσης, στον οποίο θα αποδεικνύει ότι πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου για να αιτηθεί μετεγκατάσταση και να τον καταθέσει στην Επιτροπή Παιγνίων.

Αφού εισηγηθεί η Επιτροπή Παιγνίων για το θέμα, τα υπουργεία Οικονομικών, ΥΠΕΧΩΔΕ και Τουρισμού θα πρέπει να διαμορφώσουν το Προεδρικό Διάταγμα με τις προϋποθέσεις για το πώς θα πρέπει να γίνει η μετεγκατάσταση το οποίο ακολούθως θα επεξεργαστεί και θα εγκρίνει το ΣτΕ.

Όσον αφορά τα Πολεοδομικά, θα πρέπει να εγκριθεί το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο και το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής και μετά να ξεκινήσουν οι αιτήσεις αδειών οικοδομής.

Η Διάταξη 74 και η κατ’ εξαίρεση μεταφορά υφιστάμενης επιχείρησης καζίνο

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχέση με τους όρους και τις προϋποθέσεις για την κατ’ εξαίρεση μεταφορά υφιστάμενης επιχείρησης καζίνο, «επιτρέπεται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, η μεταφορά επιχείρησης καζίνο η οποία λειτουργεί τουλάχιστον επί δεκαετία και έχει αδειοδοτηθεί με οποιοδήποτε καθεστώς για συγκεκριμένη θέση ή περιοχή, είτε ως αυτοτελής δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων, είτε μαζί με υπηρεσίες ξενοδοχείου, εστίασης, μαρίνας, αναψυχής ή άλλες, σε άλλη θέση από εκείνη για την οποία έχει χορηγηθεί η άδεια καζίνο και σε κάθε περίπτωση εντός της ίδιας περιφέρειας ή, σε περίπτωση νησιωτικών περιφερειών, εντός της ίδιας νήσου, με υποχρεωτική μεταφορά του συνόλου των δραστηριοτήτων της και υπό την προϋπόθεση ότι λαμβάνονται υπόψη υφιστάμενα δικαιώματα αποκλειστικής λειτουργίας καζίνο, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

α) Αδυναμία απρόσκοπτης και βιώσιμης συνέχισης της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση, κατά τρόπο ώστε αυτό να επιτελεί αποτελεσματικά τον ρόλο του ως μέρος του νόμιμου δικτύου παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων και παράγοντα διασφάλισης τόσο του οικονομικού συμφέροντος του Δημοσίου όσο και των λοιπών πτυχών του δημοσίου συμφέροντος, όπως, ενδεικτικά, της προαγωγής της ανάπτυξης, της διατήρησης των θέσεων εργασίας, της ανταγωνιστικής λειτουργίας των αγορών τυχερών παιγνίων και της προστασίας του περιβάλλοντος και της χωροταξίας,

β) δημιουργία αυξημένων, μετρήσιμων πλεονεκτημάτων για το δημόσιο συμφέρον από τη μεταφορά του καζίνο σε άλλη περιοχή εντός της ίδιας περιφέρειας ή, σε περίπτωση νησιωτικών περιφερειών, εντός της ίδιας νήσου, όπως, ιδίως η προσέλκυση παικτών στο νόμιμο δίκτυο διεξαγωγής των τυχερών παιγνίων, η βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας της νόμιμης αγοράς των τυχερών παιγνίων, τα άμεσα και έμμεσα οικονομικά οφέλη για το Δημόσιο, η διατήρηση και αύξηση των θέσεων εργασίας, τα περιβαλλοντικά, χωροταξικά, πολεοδομικά ή άλλα οφέλη και

γ) ύπαρξη συγκριτικών πλεονεκτημάτων από τη σκοπιά του δημοσίου συμφέροντος, της διαδικασίας μετεγκατάστασης αντί της διακοπής της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση και της εν συνεχεία διενέργειας διαγωνιστικής διαδικασίας για εγκατάσταση και λειτουργία καζίνο σε άλλη θέση όπως, ιδίως, η αποφυγή του κόστους της πρόωρης διακοπής της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση, τα οικονομικά και άλλα πλεονεκτήματα που προκύπτουν για το Δημόσιο και το γενικό συμφέρον από την αδιάλειπτη συνέχιση της λειτουργίας του καζίνο μέσω της μεταφοράς στη νέα θέση, ο προσδοκώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των απαιτούμενων διαδικασιών και ενεργειών, το συγκριτικό κόστος αβεβαιότητας αναφορικά με την επιτυχή ή μη έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας του άρθρου 361 για τη χορήγηση νέας άδειας καζίνο σε άλλη θέση στην ίδια 56 Περιφέρεια ή νήσο και το συγκριτικό κόστος αβεβαιότητας σχετικά με τη διασφάλιση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στη σχετική αγορά τυχερών παιγνίων.

Η μεταφορά εγκρίνεται ύστερα από τεκμηρίωση της συνδρομής των ως άνω λόγων σύμφωνα με τη διαδικασία των επόμενων παραγράφων».

Η μεταφορά του καζίνο της Πάρνηθας

Ειδικά για τη μεταφορά της υφιστάμενης επιχείρησης καζίνο με την επωνυμία «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε.» (ΕΚΠΑ ΑΕ), από την Πάρνηθα σε άλλη θέση εντός της Περιφέρειας Αττικής, ισχύουν, επιπροσθέτως, τα ακόλουθα:

(α) Η μεταφορά συντελείται με γνώμονα τη βέλτιστη λειτουργία του νόμιμου δικτύου παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων εντός της Περιφέρειας Αττικής και ειδικότερα, εντός των διαδημοτικών κέντρων ευρείας ακτινοβολίας ή των αναπτυξιακών αξόνων διεθνούς και εθνικής εμβέλειας ή των πόλων εθνικής και μητροπολιτικής εμβέλειας, εκτός των περιοχών που υπάγονται στα μητροπολιτικά κέντρα Αθήνας και Πειραιά, στις Χωρικές Υποενότητες Νότιας Αθήνας και Λαυρεωτικής, καθώς και στη Χωρική Ενότητα Δυτικής Αττικής, σε ακίνητο που έχει πρόσωπο επί του κυρίου οδικού δικτύου.

Η χρήση καζίνο πρέπει να συνδυάζεται με τις υφιστάμενες εγκατεστημένες λειτουργίες της ευρύτερης περιοχής, έτσι ώστε στο πλαίσιο της πολυλειτουργικότητας να αποτελέσει μέρος πόλου εμπορικών – επιχειρηματικών – τουριστικών δραστηριοτήτων.

(β) Σε περίπτωση υποβολής αιτήματος μεταφοράς, με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 4, καθορίζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

αα. Ο αριθμός των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται με βιώσιμο τρόπο για τουλάχιστον πέντε έτη από την έναρξη λειτουργίας του καζίνο στην νέα θέση, ο οποίος δεν μπορεί να υπολείπεται των τριακοσίων.

ββ. Το αντάλλαγμα για τη μεταφορά στη νέα θέση, που καταβάλλεται στο Ελληνικό Δημόσιο από την ΕΚΠΑ ΑΕ, διασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση ότι το ποσοστό της ΕΤΑΔ ΑΕ στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΚΠΑ ΑΕ δεν θα μειωθεί κάτω του ποσοστού σαράντα οκτώ κόμμα εννέα τοις εκατό (48.9%).

γγ. Οι αναγκαίες εργασίες και επενδύσεις για την αποκατάσταση και αναβάθμιση του τοπίου και του περιβάλλοντος στην Πάρνηθα, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν με δαπάνες της ΕΚΠΑ ΑΕ μετά τη μεταφορά, κατόπιν χορήγησης των προβλεπόμενων αδειών. Ειδικότερα, η ΕΚΠΑ ΑΕ αναλαμβάνει την άμεση αποκατάσταση του τοπίου και του περιβάλλοντος στον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας, εντός των ορίων της έκτασης των 90.000 τ.μ., όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του συγκροτήματος καζίνο – ξενοδοχείου «Μον Παρνές», τηρουμένων των νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων για την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού – ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Η αποκατάσταση θα γίνει βάσει μελέτης που θα εκπονήσει η ΕΚΠΑ ΑΕ και θα εγκριθεί από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και θα εκτελεσθεί υπό την επίβλεψη των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

δδ. Οι ειδικότερες υποχρεώσεις της ΕΚΠΑ ΑΕ για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού του χαρακτηρισθέντος ως νεότερου μνημείου «Πύργου Μυλωνά» του ξενοδοχειακού συγκροτήματος «Μον Παρνές», εντός τριετίας από την έναρξη λειτουργίας του καζίνο στη νέα θέση.

εε. Το ελάχιστο ποσό που θα διαθέσει η ΕΚΠΑ ΑΕ υπέρ των αρμόδιων φορέων ΕΤΑΔ ΑΕ και Φορέας Διαχείρισης Δρυμού για τη συντήρηση και λειτουργία των εγκαταστάσεων, του τελεφερίκ, καθώς και για την προστασία του Εθνικού Δρυμού και τη συντήρηση του οδικού δικτύου, το οποίο δεν μπορεί να υπολείπεται του 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως από τα κέρδη των παιγνίων και πέραν του ποσοστού συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου σε αυτά, για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών από την έναρξη λειτουργίας του καζίνο στη νέα θέση.

στστ. Οι αναγκαίοι όροι τακτοποίησης των συναλλακτικών σχέσεων με την ΕΤΑΔ ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο, ιδίως δε η άνευ ανταλλάγματος επιστροφή κατά κυριότητα στην ΕΤΑΔ ΑΕ των ακινήτων στην Πάρνηθα, τα οποία είχαν εισφερθεί στην ΕΚΠΑ ΑΕ ή άλλες τυχόν αξιώσεις.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση