• Business

    Μερίσματα εκατομμυρίων για τους Ιταλούς από Calzedonia, Intimissimi, Tezenis

    • Άννα Διανά
    Μάρκο Καρλότι, συνιδρυτής του Calin Group S.A. που αντιπροσωπεύει τα brands Calzedonia, Intimissimi, Tezenis και Falconeri

    Μάρκο Καρλότι, συνιδρυτής του Calin Group S.A. που αντιπροσωπεύει τα brands Calzedonia, Intimissimi, Tezenis και Falconeri


    Διψήφια ανάπτυξη και βελτίωση του περιθωρίου κέρδους πέτυχε πέρυσι η εταιρεία Calin που αναπτύσσει στην Ελλάδα τα σήματα Calzedonia, Intimissimi, Tezenis και Falconeri.

    Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα, ο κύκλος εργασιών της Calin ΑΕ το 2023 διαμορφώθηκε στα  59,311 εκατ. ευρώ έναντι 52,704  εκατ. ευρώ στην την προηγούμενη χρήση παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12,54%.

    Σημαντική βελτίωση αποτυπώνεται και στα μικτά κέρδη της εταιρείας που ανήλθαν το 2023 στο ποσό των 29,297 εκατ. ευρώ έναν 25,049 εκατ. ευρώ το 2022 παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξης του 17% γεγονός, το οποίο  από τη διοίκηση της εταιρείας υπό τον Μάρκο Καρλότι, αποδίδεται αφενός στην αύξηση του κύκλου εργασιών αφετέρου στη βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους που ανήλθε σε 49,4% από 47,53% στην προηγούμενη χρήση.

    Διψήφια αύξηση κερδών

    Σε διψήφιο ποσοστό αυξήθηκαν και τα κέρδη προ φόρων τα οποία διαμορφώθηκαν στα 6,57 εκατ. ευρώ έναντι 5,951 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 5 εκατ. ευρώ έναντι 4,568 εκατ. ευρώ το 2022.

    Αυξημένο κατά 17,14% ήταν το σύνολο των εξόδων διοίκησης και διάθεσης (23,057 εκατ. ευρώ) ενώ σαν ποσοστό επί του κύκλου εργασιών στη χρήση 2023 διαμορφώθηκε στο 38,87% από 37,75% στη χρήση του 2022. Σε απόλυτα μεγέθη το χρηματοοικονομικό κόστος για την εταιρία ανήλθε στη χρήση 2023 σε 1,386 εκατ. ευρώ έναντι 1,082 χιλ. ευρώ το 2022.

    Σημειώνεται ότι οι χονδρικές πωλήσεις οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 23,28% του συνόλου των πωλήσεων, γίνονται επί πιστώσει ενώ υπάρχει συγκέντρωση πιστωτικού κινδύνου, καθώς τέσσερις πελάτες αντιπροσωπεύουν το 64,91% του συνόλου του κύκλου εργασιών της εταιρείας από χονδρικές πωλήσεις και  το 57,16% του συνόλου των απαιτήσεων της εταιρείας από πελάτες χονδρικής, κίνδυνος ωστόσο  ο οποίος από τη διοίκηση της εταιρείας δεν κρίνεται σημαντικός.

    Μέσα στη χρήση 2023 τέθηκαν σε λειτουργία έξι νέα καταστήματα διαμορφώνοντας το σύνολο των καταστημάτων στο τέλος του έτους 2023, ίδιων η μέσω των πελατών της (franchise), σε 142. Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού σημείωσε αύξηση, καθώς στο τέλος του 2023 ανερχόταν σε 498 άτομα από 434 άτομα αντίστοιχα.

    Μέρισμα υψηλότερο 24% από πέρυσι

    Οι ισχυρές επιδόσεις και η αυξημένη κερδοφορία έφεραν και σημαντικά υψηλότερο μέρισμα προς τους μετόχους. Από τα καθαρά κέρδη της χρήσης προτείνεται προς τη γενική συνέλευση η διανομή συνολικού καθαρού μερίσματος ύψους 4,285 εκατ. ευρώ (62 ευρώ ανά μετοχή), αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη περσινή χρήση κατά 24%.  Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις  «η μερισματική πολιτική της εταιρίας έχει σαν στόχο την ικανοποίηση των μετόχων της, χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στην αναπτυξιακή της πολιτική και στα επενδυτικά της σχέδια».

    Την τελευταία τριετία το μέρισμα από τα καθαρά κέρδη της εταιρείας, τα οποία κινούνται σε ανοδική τροχιά με διψήφιο ρυθμό φτάνουν για τις χρήσεις 2021 έως και 2023 ξεπερνά τα 11 εκατ. ευρώ καθώς το 2022 ήταν στα 3,45 εκατ. ευρώ ενώ για τη χρήση του 2021 είχαν διανεμηθεί  μερίσματα ύψους 3,34 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, από τα καθαρά κέρδη προτείνεται προς τη Γενική Συνέλευση η διανομή συνολικού καθαρού μερίσματος 3,45 εκατ. ευρώ ενώ για τη χρήση του 2021 είχαν διανεμηθεί μερίσματα ύψους 3,34 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η Calin άρχει να δραστηριοποιείται στην αγορά το 1995 εκπροσωπώντας την Calzedonia  και πολύ σύντομα η ελληνική αγορά έγινε από τις αγορές που επεκτάθηκε ο όμιλος.

    Η εταιρεία, η οποία αποτελούσε τη μοναδική μεικτή εταιρεία που είχε σχηματίσει διεθνώς η Calzedonia (σ.σ. σήμερα το group έχει μετονομαστεί σε Oniverse) με τοπικό συνεργάτη και ειδικότερα τους Ιωσήφ Κολλάρο και Μάρκο Καρλότι, τον Απρίλιο του 2023 ολοκλήρωσε τη συγχώνευση με απορρόφηση της κατά 100% θυγατρικής εταιρείας με την επωνυμία «Κ. ΣΦΥΡΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ενώ κατά τη διάρκεια της περσινής χρήσης  2023 αποκτήθηκε η εταιρεία COVA (100% θυγατρική) και η εταιρεία αποφάσισε και σε αυτή την περίπτωση να προχωρήσει σε συγχώνευση με απορρόφηση, με τη διαδικασία να εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2024.

    Διαβάστε επίσης

    Στο εξωτερικό η μάχη Σκλαβενίτη – Βαρδινογιάννη

    Lidl – Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ: Επενδύσεις πάνω από 1,4 δισ. στην Ελλάδα – Το πλάνο επέκτασης και το σχέδιο για τα νησιά

    Calzedonia-Intimissimi: Χρυσάφι τα εσώρουχα



    ΣΧΟΛΙΑ