Στο χρόνο και τον τρόπο που θα επιλέξει η «Mere» να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα στρέφονται τώρα τα βλέμματα, λίγες μέρες αφότου ο μεγαλύτερος discounter της Ρωσίας έκανε γνωστό πως σκοπεύει να εισέλθει στην ελληνική αγορά.

Το ενδιαφέρον είναι έντονο και όλοι πλέον περιμένουν να δουν τις επόμενες κινήσεις των Ρώσων λιανέμπορων, οι οποίοι εδώ και λίγα 24ώρα αποτελεί κορυφαίο θέμα συζήτησης στους επιχειρηματικούς κύκλος της χώρας, και όχι μόνο. Παρ’ ότι πολλές πληροφορίες δημοσιεύθηκαν, πολλά σημεία παραμένουν άγνωστα, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για τις επιδιώξεις της αλυσίδας, η οποία φιλοδοξεί να κομίσει κάτι καινούριο στην χώρα μας.

Όπως για παράδειγμα, το μοντέλο των αυτόματων πληρωμών των προμηθευτών, το οποίο αποτελεί κάτι πρωτόγνωρο για το ελληνικό λιανεμπόριο, το οποίο έχει συνηθίσει να δουλεύει με άλλους όρους. Σήμερα, ο μέσος χρόνος αποπληρωμής των προμηθευτών εκτιμάται πως κυμαίνεται από 90 ημέρες έως 150 ημέρες, ενώ μπορεί να φθάσει και τις 180 ημέρες. Κάποιοι μάλιστα χαρακτηρίζουν τη συγκεκριμένη πρακτική ανεφάρμοστη στην Ελλάδα, δεδομένων των συσχετισμών που έχουν παγιωθεί στο εγχώριο λιανεμπόριο αλλά και των χαμηλών περιθωρίων κέρδους που προβλέπει το μοντέλο των Ρώσων για τους προμηθευτές.

Η «ανορθόδοξη» για πολλούς πρακτική που επέλεξε να προαναγγείλει την είσοδό της στην Ελλάδα και το «πέπλο μυστηρίου» που εν πολλοίς καλύπτει την ομάδα που έχει αναλάβει να προετοιμάσει το έδαφος εντείνουν τον προβληματισμό γύρω από την Mere. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εμφανίζονται επιφυλακτικοί και επιλέγουν να «κρατούν μικρό καλάθι» στις υποσχέσεις που δίνει. «Ακούγονται πολλά τις τελευταίες μέρες. Για τις ανατροπές που θα φέρει και τις αλλαγές στους συσχετισμούς δυνάμεων. Καλό θα ήταν να περιμένουμε πρώτα να κάνει πράξη το ενδιαφέρον της και μετά βλέπουμε…», υπογραμμίζει σκωπτικά στέλεχος της βιομηχανίας τροφίμων.

Το mononews.gr επικοινώνησε με στέλεχος της ρωσικής εταιρείας, η οποία φέρεται να εκπροσωπεί την Mere στις διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές αναζητώντας απαντήσεις στα ερωτήματα που απασχολούν την αγορά. Το εν στέλεχος, ωστόσο απέφυγε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο σχετικά με τη δραστηριοποίηση της ρωσικής αλυσίδας στην Ελλάδα, παραπέμποντας σε μελλοντική επικοινωνία. Στην παρούσα φάση, ανέφερε, η εταιρεία δεν επιθυμεί να επικοινωνήσει κάποια πληροφορία τη δεδομένη στιγμή και υπογράμμισε πως υπάρχουν αρκετά στοιχεία στην ιστοσελίδα της.

Το δίκτυο και η αναζήτηση ακινήτων

Να σημειωθεί πως η Mere (ή Svetofor όπως είναι γνωστή στη Ρωσία) προανήγγειλε την είσοδό της στην ελληνική αγορά, μέσα από τη δημιουργία ιστοσελίδας στα ελληνικά. «Σε λίγο καιρό μαζί σας!», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε κεντρικό σημείο της. Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews.gr, η Mere φέρεται σε πρώτη φάση τουλάχιστον να στοχεύει στη δημιουργία τριών καταστημάτων σε Αττική, Λάρισα και Τρίπολη. Η αναζήτηση των κτηρίων που θα στεγάσουν τα καταστήματά της, έχει ήδη ξεκινήσει.

Η Mere είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία, με 1.200 καταστήματα σε όλη την χώρα. Υποστηρίζει πως προσφέρει στους καταναλωτές όλα τα είδη, τρόφιμα και μη, σε τιμές 30 έως και 80% χαμηλότερες από τις τιμές της αγοράς ενώ συνεργάζεται απευθείας με τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους.

Δραστηριοποιείται επίσης στην Γερμανία, την Πολωνία, την Ρουμανία, την Λετονία, την Λιθουανία, την Εσθονία, την Κίνα και άλλες χώρες ενώ σχεδιάζει δυναμική επέκταση σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες. Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ετοιμάζεται σύντομα να επεκταθεί και στην Σερβία, δημιουργώντας δίκτυο τουλάχιστον 100 καταστημάτων.