Η Mercedes-Benz Group AG μείωσε τις προβλέψεις για τα αποτελέσματα της λόγω της ταχείας επιδείνωσης της επιχείρησης της στην Κίνα. Πρόκειται για το τελευταίο πλήγμα στον δοκιμαζόμενο βιομηχανικό τομέα της Γερμανίας.

Οι προσαρμοσμένες αποδόσεις στην κύρια μονάδα αυτοκινήτων αναμένεται πλέον να κυμανθούν μεταξύ 7,5% και 8,5%, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για έως και 11%, δήλωσε η εταιρεία αργά την Πέμπτη.

1

Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, έχει χάσει περαιτέρω δυναμική, με τους πλούσιους αγοραστές να αποφεύγουν τις αγορές των πιο ακριβών μοντέλων της Mercedes, όπως τα S-Class και Maybach sedans.

Η υποβάθμιση «προκλήθηκε από περαιτέρω επιδείνωση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος, κυρίως στην Κίνα», δήλωσε η Mercedes, επικαλούμενη «την ασθενέστερη κατανάλωση καθώς και τη συνεχιζόμενη ύφεση στον τομέα των ακινήτων».

Η προειδοποίηση για τα κέρδη είναι το τελευταίο πλήγμα της σημαντικότερης βιομηχανίας της Γερμανίας, η οποία αγωνίζεται με την δύσκολη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη μείωση των κερδών από την Κίνα.

Η Volkswagen AG, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου, αυτόν τον μήνα καταργεί μια εργατική συμφωνία δεκαετιών και είναι έτοιμη να κλείσει εγχώριες μονάδες παραγωγής στη Γερμανία για πρώτη φορά λόγω της μείωσης της ζήτησης.

Η BMW AG την περασμένη εβδομάδα μείωσε την πρόβλεψη κερδών ολόκληρου του έτους, επικαλούμενη την ύφεση στην Κίνα και τις περιορισμένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων αναμένεται να είναι «σημαντικά χαμηλότερα» σε σχέση με το προηγούμενο έτος, δήλωσε η Mercedes, ένα πλήγμα για την εταιρεία, η στρατηγική της οποίας στοχεύει σε περισσότερες πωλήσεις των πιο πολυτελών οχημάτων της για την αύξηση της κερδοφορίας. Εξέλιξη που θα βοηθήσει στην χρηματοδότηση της μετάβασης σε ένα εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό μέλλον.

Ο αναλυτής του κλάδου αυτοκινήτων της RBC, Tom Narayan δήλωσε ότι το μέγεθος της μείωσης των προβλέψεων για τα κέρδη αποτέλεσε έκπληξη.

«Θα περιμέναμε αρνητική αντίδραση των μετοχών», δήλωσε σε σημείωμα.

Η εξυπηρέτηση πιο εύπορων καταναλωτών είχε ως στόχο να προστατεύσει τις πωλήσεις από τις πτώσεις, αλλά η στρατηγική έχει δυσκολευτεί στην πράξη.

Την ίδια ώρα, τα τελευταία ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας έχουν συναντήσει χλιαρή αντίδραση από τους καταναλωτές στην ισχυρή οικονομία της Ασίας και αλλού.

Οι νεότεροι πελάτες στην Κίνα στρέφονται όλο και περισσότερο σε εγχώριες μάρκες που θεωρείται ότι διαθέτουν πιο προηγμένη ενσωματωμένη ψηφιακή και ψυχαγωγική τεχνολογία σε σχέση με τις premium γερμανικές μάρκες όπως η Mercedes.

Εκτός από την πτώση των δραστηριοτήτων στην Κίνα, υπό πίεση βρίσκονται και οι πωλήσεις στην Ευρώπη.

Οι παραδόσεις της Mercedes σε ολόκληρη την περιοχή μειώθηκαν κατά 13% τον Αύγουστο και είναι μειωμένες κατά 3% κατά το οκτάμηνο του έτους.

Η βουτιά των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων υπονομεύει τις στρατηγικές των αυτοκινητοβιομηχανιών σχετικά με την τήρηση των αυστηρότερων κανονισμών CO2 από το επόμενο έτος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εκθέτοντας τη βιομηχανία σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ο Υπουργός Οικονομίας Robert Habeck πραγματοποιεί ένα συνέδριο για την βιομηχανία στο Βερολίνο τη Δευτέρα, όπου θα συζητηθούν τρόποι εξόδου από την τρέχουσα κρίση.

Διαβάστε επίσης:

Volkswagen: Ενημέρωσε το γερμανικό συνδικάτο IG Metall για την ακύρωση εργασιακών συμφωνιών

Volkswagen: Εξετάζει κλείσιμο εργοστασίων – Νέος «πονοκέφαλος» για Σολτς

Το μεγάλο στοίχημα της Nike: Γιατί απομάκρυνε τον CEO – Ποιος αναλαμβάνει τα ηνία