Με σταθερά και μεθοδικά βήματα, συνεχίζει η Μέγα Γύρος την προσπάθεια να καταστήσει τον ελληνικό γύρο παγκόσμιο προϊόν. Όπως στην περίπτωση της ΦΑΓΕ, η οποία κατάφερε να κάνει παγκόσμια επιτυχία το ελληνικό γιαούρτι με εφαλτήριο τις ΗΠΑ, έτσι και η εταιρεία του Ν. Λούστα και Γ. Νίκα, δίνει έμφαση στην αμερικάνικη αγορά, όπου ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές αγκαλιάζουν το προϊόν.
Μετά την αλλαγή της επωνυμίας σε «Mega Yeeros», προκειμένου να διευκολύνει την προφορά του προϊόντος από του ξένους καταναλωτές, η διοικητική ομάδα εξετάζει πολύ σοβαρά τη δημιουργία δεύτερου εργοστασίου στις ΗΠΑ μέσα στο 2019, το οποίο θα καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες της τοπικής αγοράς. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος και βασικός μέτοχος της εταιρείας, Νίκος Λούστας επεσήμανε πως έχει εντοπισθεί η περιοχή που θα ανεγερθεί η νέα μονάδα και τόνισε πως η συγκεκριμένη επένδυση θα στοιχίσει πάνω από 10 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία θεωρεί πως υπάρχουν τεράστιες προοπτικές για τον γύρο καθώς είναι ένα προϊόν που «μπορεί να πάει παντού». Τα μηνύματα όπως είπε ο κ. Λούστας τόσο από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου δημιουργούνται ουρές έξω από ψητοπωλεία όσο και αλλού είναι ενθαρρυντικά και γεννούν αισιοδοξία για τη συνέχεια.
Η απήχηση του γύρου στη διεθνή κοινότητα αποτυπώνεται και στην ανάπτυξη της Μέγα Γύρος. Η εταιρεία παρά την κρίση στην ελληνική οικονομία έχει πετύχει σημαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια, κλείνοντας πέρυσι με τζίρο πάνω από 37 εκατ. ευρώ από δυο εκατ. ευρώ που έκανε πριν από δώδεκα χρόνια όταν ξεκίνησε. Εξίσου ψηλά τίθεται ο πήχης και για τα επόμενα χρόνια, με την εταιρεία να στοχεύει σε πωλήσεις ύψους 70 εκατ. ευρώ έως το 2023.
«Πολύφερνη νύφη»
Αναπόφευκτα, η δυναμική και οι επιδόσεις της έχουν προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον των επενδυτών, μεταξύ των οποίων και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος της Chipita. Ωστόσο, η διοίκηση επιμένει να απορρίπτει τις προτάσεις που δέχεται, λέγοντας πως προτιμά να κινηθεί αυτόνομα καθώς αυτή την στιγμή δεν έχει ανάγκη χρηματοδότησης ή εθελοντικών κεφαλαίων.
Ο κ. Λούστας πάντως δεν αποκλείει την είσοδο επενδυτή στο μέλλον. Μάλιστα, είπε πως θα τον ενδιέφερε μια συνεργασία με τον κ. Θεοδωρόπουλο, τον οποίο εκτιμά ως επιχειρηματία και άνθρωπο, στην περίπτωση που η εταιρεία χρειασθεί κεφάλαια για τη δημιουργία επιπλέον εργοστασίων στο εξωτερικό. Ξεκαθάρισε ακόμη πως δεν τίθεται θέμα εισαγωγής στο ελληνικό χρηματιστήριο, ωστόσο, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο εισόδου σε διεθνές χρηματιστήριο μέσα στην επόμενη τριετία.
«Σταυροφορία για την τιμή του γύρου»
Την ίδια ώρα, επενδύσεις της τάξης των 500 χιλ. ευρώ δρομολογούνται στην Ελλάδα τη νέα χρονιά. Πρόκειται για επενδύσεις που έρχονται σε συνέχεια του 1,5 εκατ. ευρώ που διατέθηκε πέρυσι για την αυτοματοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας του εργοστασίου στον Ασπρόπυργο και τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής για τη νέα σειρά προψημένου γύρου My Grillers.
Σύμφωνα με τον κ. Λούστα, η ελληνική αγορά γύρου έχει αρκετά προβλήματα, τα οποία παραμένουν άλυτα για πολλά χρόνια. Πέρα την επιβολή αυστηρότερων κανόνων στη παραγωγή και διακίνηση του προϊόντος, θεωρεί αναγκαία την αύξηση της τιμής πώλησης του. Αυτή τη στιγμή, όπως είπε, χιλιάδες ψητοπωλεία βρίσκονται σε δυσμενή οικονομική κατάσταση παρότι έχουν δουλειά, γιατί πουλάνε σε πολύ χαμηλές τιμές τον γύρο και έχουν ελάχιστο έως ανύπαρκτο κέρδος.
«Τα σημερινά επίπεδα τιμών δεν ανταποκρίνονται στην αξία του προϊόντος. Δεν μπορεί μια τυρόπιτα να πωλείται προς 2 ευρώ και ένας καφές προς 3,5 ευρώ και ο γύρος να κοστίζει 2,20 ευρώ με 2,40 ευρώ», υπογράμμισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως γίνεται μεγάλος αγώνας για να πεισθούν οι επαγγελματίες για τη σημασία του προϊόντος. Είναι ενδεικτικό πως στην Αγγλία, ο γύρος το τεμάχιο πωλείται προς 6,5 λίρες, στις ΗΠΑ προς 8,5 δολάρια και στη Γερμανία προς 4,5 ευρώ.
Η Μέγα Γύρος ιδρύθηκε το 2007 από τους κ. Ν. Λούστα και τον κ. Γ. Νίκα και σήμερα απασχολεί 235 εργαζόμενους. Είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής κρεατοσκευασμάτων στην Ελλάδα και εξάγει το 30% της παραγωγής της.