Το «αμερικάνικο όνειρο» συνεχίζει να ζει η Μέγα Γύρος. Η εταιρεία παραγωγής ελληνικού γύρου των Νίκου Λούστα και Γιώργο Νίκα, πραγματοποιεί εξαιρετική πορεία στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, αυξάνοντας με εντυπωσιακούς ρυθμούς τα κέρδη και τις πωλήσεις της σε μια ιδιαίτερα απαιτητική αγορά, με υψηλά στάνταρ ποιότητας και ασφάλειας.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας στην αμερικάνικη αγορά αναμένεται να ανέλθουν σε 12 εκατ. δολ. τη φετινή χρονιά από 10 εκατ. δολ πέρυσι, εμφανίζοντας άνοδο 20% ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) εκτιμάται πως θα τριπλασιασθούν,  προσεγγίζοντας το 1 εκατ. δολάρια από 300 χιλ. δολ. το 2017.

Όπως λέει ο κ. Λούστας στο mononews.gr, το μυστικό της επιτυχίας πέρα από το ίδιο το προϊόν κρύβεται στον τρόπο προσέγγισης των αμερικανών καταναλωτών. «Έχουμε αντιληφθεί τις ιδιαιτερότητες της αμερικάνικης αγοράς, και σε αντίθεση με άλλες ελληνικές εταιρείες προσαρμοζόμαστε σε αυτές», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Η πολύ καλή παρουσία στις ΗΠΑ φέρνει πιο κοντά τα σχέδια δημιουργίας δεύτερου εργοστασίου στην ευρύτερη περιοχή του New Jersey. Σύμφωνα με τον κ. Λούστα, το project προχωράει και μάλιστα έχει εντοπισθεί ένα ακίνητο 100.000 τμ. που θα μπορούσε δυνητικά να στεγάσει τη νέα μονάδα. Η αναζήτηση βέβαια, δεν σταματάει καθώς στόχος είναι να βρεθεί ένας χώρος όπου θα μεταφερθεί και η υφιστάμενη γραμμή παραγωγής.

Σε κάθε περίπτωση, στόχος είναι η νέα μονάδα να ξεκινήσει στα τέλη του 2019 με αρχές του 2020, περίπου πέντε χρόνια μετά την έναρξη λειτουργία της πρώτης μονάδας το 2014. Πρόκειται για μια επένδυση της τάξης των 5 εκατ. ευρώ, και αφορά στην εγκατάσταση γραμμής παραγωγής προψημένου γύρου, στα πρότυπα της νέας γραμμής που ξεκίνησε πρόσφατα στην Ελλάδα.

«Θέλουμε να μεταφέρουμε το πείραμα και στις ΗΠΑ. Θα είναι η πρώτη φορά που θα κυκλοφορήσει προψημένος ελληνικός γύρος είτε χοιρινός είτε κοτόπουλο στην αμερικάνικη αγορά», επισημαίνει ο κ. Λούστας, ο οποίος πιστεύει πολύ στο συγκεκριμένο προϊόν. «Η αμερικάνικη εστίαση», όπως λέει, «θέλει έτοιμες λύσεις… δεν έχει την πολυτέλεια να απασχολεί μεγάλο αριθμό εργαζομένων, μιας και τα μεροκάματα έχουν εκτοξευθεί».

Ισχυρή ζήτηση εκτιμάται ότι θα υπάρξει και από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες ζητάνε να εντάξουν στο κωδικολόγιό τους τον ελληνικό γύρο. Εξίσου ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα που έρχονται από την Ευρώπη, με την απήχηση του ελληνικού γύρου της εταιρείας να μεγαλώνει μέρα με την μέρα. Ήδη, πραγματοποιούνται πωλήσεις σε μεγάλες αλυσίδες της Βρετανίας  και του Βελγίου ενώ στα «σκαριά» βρίσκονται νέες συμφωνίες για την επέκταση στη Γερμανία.

Συνολικά για το 2018, η Μέγα Γύρος προβλέπεται να «κλείσει» με πωλήσεις 38,5 εκατ. Ευρώ από 33,5 εκατ. Ευρώ, αυξημένες κατά 15% και με EBITDA πάνω από 4 εκατ. Ευρώ από 2,8 εκατ. Ευρώ πέρυσι, ενισχυμένα κατά 42,8%.

Who is Who

Η Μέγα Γύρος είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής γύρου στην Ευρώπη, παράγοντας ημερησίως 40 τόνους γύρο, 850.000 σουβλάκια και 10 τόνους κρεατοσκευασμάτων. Διαθέτει δυο μονάδες παραγωγής, στον Ασπρόπυργο και στο Nιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ και εξάγει σε 22 χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, η Σουηδία, η Αγγλία, ο Καναδάς, ο Παναμάς, τα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ.

Πέρα από τον Γιώργο Νίκα, γιο του ιδρυτή της αλλαντοβιομηχανίας Νίκας, Παναγιώτη Νίκα, και τον Νίκο Λούστα στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας συμμετέχει ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΒ, Δημήτρης Δασκαλόπουλος αλλά και ο Α. Παναγόπουλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ο ελληνικός γύρος και η πιστοποίηση ΕΠΙΠ παραδοσιακού προϊόντος στην Ε.Ε.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέο μεγάλο βήμα για τη «Μέγα Γύρος»: Πώς σκοπεύει να κατακτήσει την Ευρώπη