ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μια συμφωνία μαμούθ ύψους λίγο πάνω από $13 δισ., αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στον κόσμο της διαφήμισης, καθώς ο όμιλος Omnicom αποφάσισε να εξαγοράσει την ανταγωνίστρια Interpublic έναντι 13,25 δισ. δολαρίων. Σύμφωνα με την WSJ, έτσι θα δημιουργηθεί η μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία στον κόσμο.
Η συμφωνία ανακοινώθηκε σήμερα και αναμένεται η έγκριση από τις ρυθμιστικές αρχές, για την συγχώνευση της Omnicom, της τρίτης μεγαλύτερης διαφημιστικής εταιρείας στον κόσμο, με την τέταρτη μεγαλύτερη, την Interpublic, όπως αναφέρει το Reuters.
Και οι δύο εταιρείες έχουν έδρα στη Νέα Υόρκη.
Ειδικότερα, οι μέτοχοι της Interpublic θα λάβουν 0,344 μετοχές της Omnicom για κάθε μετοχή που κατέχουν ή 35,58 δολάρια με βάση το τελευταίο κλείσιμο της Omnicom. Αυτό αντιπροσωπεύει premium 21,6% σε σχέση με το κλείσιμο της Interpublic την Παρασκευή.
Οι μέτοχοι της Omnicom θα κατέχουν το 60,6% της νέας εταιρείας και οι επενδυτές Interpublic το υπόλοιπο.
Η μετοχή της Interpublic, που υποχώρησε πάνω από 10% μέσα στο 2024, σημείωσε άνοδο σχεδόν 15% στις προκαταρκτικές συναλλαγές τις Δευτέρας, ενώ η Omnicom υποχώρησε πάνω από 7%.
Σημειώνεται ότι η νέα εταιρεία, θα είχε έσοδα άνω των 25 δισ. δολαρίων, με βάση τα στοιχεία του 2023. Θα ανταγωνίζεται τη βρετανική WPP και τη γαλλική Publicis Groupe SA, που απέφεραν ετήσια έσοδα 14,85 δισ. λιρών (18,97 δισ. δολάρια) και 13,10 δισ. ευρώ (13,86 δισ. δολάρια), αντίστοιχα.
Η Omnicom, με αξία που φτάνει τα 20,2 δισ. δολάρια, κατέχει εμπορικά σήματα όπως BBDO και TBWA, ενώ η Interpublic κατέχει μεταξύ άλλων την McCann, την Weber Shandwick και την Mediabrands.
Το mega deal αναμένεται να ολοκληρωθεί το β’ εξάμηνο του 2025 και να δημιουργήσει ετήσια εξοικονόμηση κόστους 750 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πιέσεις στις παραδοσιακές εταιρείες
Τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Google η οποία ανήκει στην Alphabet και η Amazon.com, έχουν προσελκύσει τεράστια διαφημιστικά έσοδα μακριά από τα παραδοσιακά πρακτορεία, προσφέροντας διαφημιστικά εργαλεία και τοποθεσίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αυξανόμενη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να δημιουργούν διαφημίσεις με χαμηλότερο κόστος και με πιο γρήγορο ρυθμό, έχει ασκήσει πιέσεις στις παραδοσιακές εταιρείες, αναγκάζοντάς τις να προσπαθήσουν να αναπτύξουν παρόμοια εσωτερικά εργαλεία, προκειμένου να διατηρήσουν την πελατεία τους.
Σημειώνεται ότι εμπόδια από τις ρυθμιστικές αρχές είχαν ακυρώσει την συγχώνευση το 2013.
Διαβάστε επίσης:
Unilever: Επιπλέον ρόλους αναλαμβάνει ο οικονομικός διευθυντής εν μέσω αναδιάρθρωσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καθοριστικός ο ρόλος του Τραμπ στην ματαίωση της απεργίας στα λιμάνια των ΗΠΑ
- Αμέτρητες αγορές από το Πάμε Στοίχημα για τους αγώνες Ολυμπιακός-Άρης και Άρσεναλ-Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
- Ταυτοποιήθηκε 43χρονος, μέλος πανευρωπαϊκής συμμορίας για κλοπή πολυτελών ρολογιών με τη μέθοδο «Rip – Deal»
- Το σπίτι του «βασιλιά της μεθαμφεταμίνης» προς πώληση